REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 1.8 i-VTEC R18A Honda - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.8 i-VTEC R18A Honda - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.8 i-VTEC R18A Honda - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Honda

REKLAMA

REKLAMA

Jest japoński, uwielbia wysokie obroty, a do tego dość oszczędnie obchodzi się z paliwem. O jakiej jednostce mowa? O silniku 1.8 i-VTEC R18A Hondy zaprezentowanym w roku 2005.

Silnik 1.8 i-VTEC R18A Hondy zadebiutował w Europie pod koniec roku 2005 pod maską modelu Civic VIII generacji. Jednostka otrzymała 140 koni mechanicznych i 174 Nm momentu obrotowego. Choć wartości nie powalają, w hatchbacku segmentu C okazują się wystarczające. Kompaktowa Honda przyspiesza do pierwszej setki w niespełna 9 sekund, a do tego ma optymalny apetyt na paliwo. Według deklaracji producenta średnie zapotrzebowanie na paliwo oscyluje w granicy 7 litrów. Motor był cały czas modernizowany. W roku 2012 zmieniło się jego oznaczenie na R18Z - zyskał przy tym jednego konia mechanicznego mocy.

REKLAMA

Silnik 1.8 i-VTEC R18A Honda - modele samochodów:

  • Honda Civic
  • Honda City
  • Honda Stream
  • Honda FR-V
  • Honda HR-V
  • Honda Jade

Silnik 1.8 i-VTEC R18A Honda - przykładowe dane techniczne:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
Civic VIII 140 KM 174 Nm 8,9 s. 206 km/h 6,6
FR-V 140 KM 174 Nm 10,6 s. 190 km/h 7,5

Motor waży 101 kilogramów i ma dość wysoką pojemność - 1799 cm3. Do tego otrzymał wielopunktowy wtrysk paliwa, 4 cylindry, 16 zaworów, aluminiowy blok i głowicę oraz wolnossącą konstrukcję. Całość została uzupełniona niezwykle charakterystycznym dla Hondy systemem zmiennych faz rozrządu i-VTEC - dodatkowa faza uruchamia się przy 3500 obr./min. Poza tym inżynierowie postawili na rozrząd poruszany za pomocą bezobsługowego łańcucha i elektronicznie sterowaną przepustnicę. Co dało ostatnie z rozwiązań? Pozwoliło uniknąć opóźnień w reakcji na gaz oraz aż o 16 proc. ograniczyło ewentualne starty.

Zobacz również: Technologia VTEC w silnikach Hondy

Silnik 1.8 i-VTEC R18A Hondy ma miskę olejową o pojemności 3,7 litra. Najlepiej wymieniać zebrane w niej smarowidło co 15 tysięcy kilometrów, ewentualnie raz w roku. Nowy olej powinien spełniać wymogi normy 5W-30. O czym jeszcze pamiętać w czasie eksploatacji japońskiego benzyniaka? Świętością jest regulacja luzu zaworowego - kosztująca przeciętnie 100 - 150 złotych poza ASO. Pierwszą należy wykonać po pokonaniu autem 100 tysięcy kilometrów. Od tego momentu interwał powinien być ustalony na 40 tysięcy kilometrów. Warto go skrócić o połowę przede wszystkim w przypadku, w którym motor jest zasilany LPG.

Silnik 1.8 i-VTEC R18A Honda - kontroluj poziom oleju

REKLAMA

Benzyniak 1.8 i-VTEC R18A lubi wysokie obroty. W czasie dynamicznej jazdy potrafi jednak spalać olej silnikowi. Faktem tym kierowca nie powinien się przejmować. Z drugiej strony musi regularnie kontrolować poziom oleju w silniku. Tak, jednostka jest wolnossąca. Tym samym mała ilość smarowidła nie uszkodzi turbo. Niestety w tym samym czasie mała ilość oleju może przyspieszyć zużycie np. układu zmiennych faz rozrządu, wałka rozrządu czy nawet napinacza łańcucha rozrządu. A wymiana tych elementów z całą pewnością okaże się kosztowna.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik 1.8 i-VTEC R18A Hondy jest konstrukcją wyjątkowo trwałą. Czas jej życia został wyliczony mniej więcej na 300 tysięcy kilometrów. Jeżeli jednak kierowca będzie pamiętał o regularnym serwisie i wszystkich procedurach obsługowych, pokonany dystans może wzrosnąć dwukrotnie! Na jakie awarie mimo wszystko skarżą się kierowcy? Może się zdarzyć, że zużyje się jednak z poduszek pod silnikiem. Objawem jest delikatne szarpanie, które nie ustaje po nagrzaniu jednostki napędowej w czasie jazdy. Na szczęście wymiana poduszki nie jest nadmiernie droga. Nowy element potrafi kosztować już 160 złotych.

Zobacz również: Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników

Silnik 1.8 i-VTEC R18A Honda - pompa olejowa? To problem sporadyczny

REKLAMA

Znane są przypadki wymiany w silniku 1.8 i-VTEC R18A Hondy pomp olejowych. Te dotyczyły głównie egzemplarzy z końca produkcji i były wykonywane na ogół w ramach gwarancji - z uwagi na niewielki przebieg pojazdów. Do tego zdarzały się raczej sporadycznie, ale mimo wszystko są warte odnotowania. Na jakie objawy skarżyli się kierowcy? Podczas jazdy zaświeca się kontrolka oleju, a następnie spod maski zaczyna dochodzić metaliczny dźwięk - zupełnie tak, jakby jednostka zaraz miała się zatrzeć. Motor należy jak najszybciej unieruchomić, a następnie samochód na lawecie zawieźć do warsztatu.

Japońska technologia jeszcze pod koniec lat dziewięćdziesiątych oznaczał drogie części zamienne. Mniej więcej od dwóch dekad to jednak już nie do końca prawda. Civic typu „UFO”, w którym zadebiutowała jednostka R18A, był produkowany w Wielkiej Brytanii. A to oznacza że elementy zamienne są w większości dostępne w postaci rozsądnie wycenionych zamienników. Tak, zdarzają się części droższe. Ich ceny na ogół nie są o więcej niż kilkanaście procent wyższe od części montowanych w samochodach konkurencji. To zatem kwota, którą kierowca z chęcią zapłaci za bezawaryjność Japończyka.

Zobacz również: Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki

Silnik 1.8 i-VTEC R18A Honda - podsumowanie:

Być może samochody Hondy nie są najbardziej dopracowane technologicznie i z biegiem lat zyskały kontrowersyjną stylizację. Jednego nie da się im jednak odmówić. Z pewnością są dopracowane. A jednym z najlepszych dowodów na poparcie tezy jest silnik 1.8 i-VTEC R18A. Jak go podsumować? Jeżeli kierowca zadba o jego regularny serwis, jednostka odwdzięczy się wybitną trwałością. To jeden z bardziej bezawaryjnych benzyniaków na rynku!

Silnik 1.8 i-VTEC R18A Honda - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 10 zł
  • filtr powietrza - od 20 zł
  • filtr paliwa - od 47 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 293 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 419 zł
  • sprzęgło komplet - od 379 zł
  • świeca zapłonowa - od 17 zł
  • cewka zapłonowa - od 149 zł
  • sonda lambda - od 153 zł

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

REKLAMA

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

REKLAMA