reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Silnik 1.8 i-VTEC R18A Honda - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.8 i-VTEC R18A Honda - awarie, problemy, opinie

Jest japoński, uwielbia wysokie obroty, a do tego dość oszczędnie obchodzi się z paliwem. O jakiej jednostce mowa? O silniku 1.8 i-VTEC R18A Hondy zaprezentowanym w roku 2005.

Silnik 1.8 i-VTEC R18A Hondy zadebiutował w Europie pod koniec roku 2005 pod maską modelu Civic VIII generacji. Jednostka otrzymała 140 koni mechanicznych i 174 Nm momentu obrotowego. Choć wartości nie powalają, w hatchbacku segmentu C okazują się wystarczające. Kompaktowa Honda przyspiesza do pierwszej setki w niespełna 9 sekund, a do tego ma optymalny apetyt na paliwo. Według deklaracji producenta średnie zapotrzebowanie na paliwo oscyluje w granicy 7 litrów. Motor był cały czas modernizowany. W roku 2012 zmieniło się jego oznaczenie na R18Z - zyskał przy tym jednego konia mechanicznego mocy.

Silnik 1.8 i-VTEC R18A Honda - modele samochodów:

  • Honda Civic
  • Honda City
  • Honda Stream
  • Honda FR-V
  • Honda HR-V
  • Honda Jade

Silnik 1.8 i-VTEC R18A Honda - przykładowe dane techniczne:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
Civic VIII 140 KM 174 Nm 8,9 s. 206 km/h 6,6
FR-V 140 KM 174 Nm 10,6 s. 190 km/h 7,5

Motor waży 101 kilogramów i ma dość wysoką pojemność - 1799 cm3. Do tego otrzymał wielopunktowy wtrysk paliwa, 4 cylindry, 16 zaworów, aluminiowy blok i głowicę oraz wolnossącą konstrukcję. Całość została uzupełniona niezwykle charakterystycznym dla Hondy systemem zmiennych faz rozrządu i-VTEC - dodatkowa faza uruchamia się przy 3500 obr./min. Poza tym inżynierowie postawili na rozrząd poruszany za pomocą bezobsługowego łańcucha i elektronicznie sterowaną przepustnicę. Co dało ostatnie z rozwiązań? Pozwoliło uniknąć opóźnień w reakcji na gaz oraz aż o 16 proc. ograniczyło ewentualne starty.

Zobacz również: Technologia VTEC w silnikach Hondy

Silnik 1.8 i-VTEC R18A Hondy ma miskę olejową o pojemności 3,7 litra. Najlepiej wymieniać zebrane w niej smarowidło co 15 tysięcy kilometrów, ewentualnie raz w roku. Nowy olej powinien spełniać wymogi normy 5W-30. O czym jeszcze pamiętać w czasie eksploatacji japońskiego benzyniaka? Świętością jest regulacja luzu zaworowego - kosztująca przeciętnie 100 - 150 złotych poza ASO. Pierwszą należy wykonać po pokonaniu autem 100 tysięcy kilometrów. Od tego momentu interwał powinien być ustalony na 40 tysięcy kilometrów. Warto go skrócić o połowę przede wszystkim w przypadku, w którym motor jest zasilany LPG.

Silnik 1.8 i-VTEC R18A Honda - kontroluj poziom oleju

Benzyniak 1.8 i-VTEC R18A lubi wysokie obroty. W czasie dynamicznej jazdy potrafi jednak spalać olej silnikowi. Faktem tym kierowca nie powinien się przejmować. Z drugiej strony musi regularnie kontrolować poziom oleju w silniku. Tak, jednostka jest wolnossąca. Tym samym mała ilość smarowidła nie uszkodzi turbo. Niestety w tym samym czasie mała ilość oleju może przyspieszyć zużycie np. układu zmiennych faz rozrządu, wałka rozrządu czy nawet napinacza łańcucha rozrządu. A wymiana tych elementów z całą pewnością okaże się kosztowna.

reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Silnik 1.8 i-VTEC R18A Honda - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.8 i-VTEC R18A Honda - awarie, problemy, opinie

Zatrudnianie i zwalnianie pracowników. Obowiązki pracodawców51.75 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Krystyna Kalinowska

Dyrektor inwestycyjny, Podlaski Fundusz Kapitałowy Sp. z o.o.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama