REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Oznaczenia silników Audi A6 C6 - diesle częściej wybierane!

Oznaczenia silników Audi A6 C6 - diesle częściej wybierane!
Oznaczenia silników Audi A6 C6 - diesle częściej wybierane!
Fot. Audi

REKLAMA

REKLAMA

Trzecia odsłona sedana segmentu E z Ingolstadt była montowana od roku 2004 do 2011. W tym czasie pod maską auta lądowało aż 19 motorów. Jakie są oznaczenia silników Audi A6 C6?

Audi A6 C6 zostało zaprezentowane w roku 2004 podczas paryskich targów motoryzacyjnych. Niemcy być może nie bez przyczyny wybrali francuską stolicę mody na miejsce debiutu nowej limuzyny segmentu E. W końcu nadwozie samochodu prezentowało nową jakość stylistyczną stworzoną przez mistrza - Waltera de Silvę. Audi A6 trzeciej generacji nie miałoby szans na sukces, gdyby nie zaawansowana technologia. Ta objawia się m.in. zastosowaniem opcjonalnych reflektorów LED-owych czy paletą nowoczesnych jednostek napędowych. W sumie pod maską limuzyny, kombi i wersji Allroad montowanych było aż 19 silników.

REKLAMA

Zobacz również: 2.7 V6 TDI VAG - awarie, problemy, opinie

Oznaczenia silników Audi A6 C6 - benzyniaki:

  • 2.0 TFSI - BPJ, BYK - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1984 cm3 z układem wtryskowym bezpośrednim i cylindrami ustawionymi w rzędzie, dysponujący mocą 170 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 280 Nm, produkowany w latach 2005 - 2011
  • 2.4 V6 - BDW - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 2393 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI i cylindrami ustawionymi w układzie V, dysponujący mocą 177 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 230 Nm, produkowany w latach 2004 - 2008
  • 2.8 V6 FSI - CCDA - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 2773 cm3 z układem wtryskowym bezpośrednim i cylindrami ustawionymi w układzie V, dysponujący mocą 190 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 280 Nm, produkowany w latach 2008 - 2011
  • 2.8 V6 FSI - BDX - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 2773 cm3 z układem wtryskowym bezpośrednim i cylindrami ustawionymi w układzie V, dysponujący mocą 210 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 280 Nm, produkowany w latach 2006 - 2008
  • 2.8 V6 FSI - CCEA - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 2773 cm3 z układem wtryskowym bezpośrednim i cylindrami ustawionymi w układzie V, dysponujący mocą 220 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 280 Nm, produkowany w latach 2008 - 2011
  • 3.0 TFSI - CAJA - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 2995 cm3 z układem wtryskowym bezpośrednim i cylindrami ustawionymi w układzie V, dysponujący mocą 290 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 420 Nm, produkowany w latach 2008 - 2011
  • 3.2 V6 FSI - AUK, BKH - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 3123 cm3 z układem wtryskowym bezpośrednim i cylindrami ustawionymi w układzie V, dysponujący mocą 255 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 330 Nm, produkowany w latach 2004 - 2008
  • 4.2 V8 - BAT - 8-cylindrowy, 40-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 4163 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI i cylindrami ustawionymi w układzie V, dysponujący mocą 335 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 420 Nm, produkowany w latach 2004 - 2006
  • 4.2 V8 FSI - BVJ - 8-cylindrowy, 32-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 4163 cm3 z układem wtryskowym bezpośrednim i cylindrami ustawionymi w układzie V, dysponujący mocą 350 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 440 Nm, produkowany w latach 2006 - 2010
  • 5.2 V10 FSI - BXA - 10-cylindrowy, 40-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 5204 cm3 z układem wtryskowym bezpośrednim i cylindrami ustawionymi w układzie V, dysponujący mocą 435 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 540 Nm, produkowany w latach 2006 - 2011 w modelu S6
  • 5.0 V10 TFSI - BUH - 10-cylindrowy, 40-zaworowy, podwójnie doładowany silnik benzynowy o pojemności 4991 cm3 z układem wtryskowym bezpośrednim i cylindrami ustawionymi w układzie V, dysponujący mocą 580 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 650 Nm, produkowany w latach 2008 - 2010 w modelu RS6

Zobacz również: Z tymi silnikami mogą być problemy: 2,0 TDI Volkswagen AG

Oznaczenia silników Audi A6 C6 - diesle:

  • 2.0 TDI - CAGB - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1968 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 136 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 320 Nm, produkowany w latach 2008 - 2011
  • 2.0 TDI - BLB, BRE - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1968 cm3 z układem wtryskowym opartym o pompowtryskiwacze, dysponujący mocą 140 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 320 Nm, produkowany w latach 2004 - 2008
  • 2.0 TDI - CAHA - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1968 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 170 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 350 Nm, produkowany w latach 2008 - 2011
  • 2.7 V6 TDI - BPP - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2698 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 180 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 380 Nm, produkowany w latach 2004 - 2008
  • 2.7 V6 TDI - CANA, CANC - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2698 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 190 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 400 Nm, produkowany w latach 2008 - 2011
  • 3.0 V6 TDI - BMK - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2967 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 224 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 450 Nm, produkowany w latach 2004 - 2006
  • 3.0 V6 TDI - ASB - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2967 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 233 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 450 Nm, produkowany w latach 2006 - 2008
  • 3.0 V6 TDI - CDYA, CDYC - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2967 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 240 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 500 Nm, produkowany w latach 2008 - 2011

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Młodzi nie chcą prawa jazdy. W 2023 r. dokumentów było o 30 proc. mniej, niż jeszcze kilka lat temu

    Dane z CEPiK nie pozostawiają złudzeń. W 2023 r. w Polsce zostało wydanych o 30 proc. mniej praw jazdy, niż w 2015 r. Jak ten trend może wpłynąć na producentów samochodów oraz rynek aut używanych?

    Auta w leasingu policja nie zabierze. Kierowca zapłaci jednak nawiązkę, a do tego poniesie koszty podatkowe

    Pijany kierowca zatrzymany w samochodzie leasingowanym auta nie straci. Mimo wszystko za swój czyn zapłaci i to podwójnie. Nawiązka dopiero otwiera listę jego strat. Kolejnym punktem jest utrata praw do odliczenia podatkowego.

    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    REKLAMA

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    REKLAMA

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    REKLAMA