REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Oznaczenia silników BMW E90 - diesle i benzyniaki w pełnej krasie

Oznaczenia silników BMW E90 - diesle i benzyniaki w pełnej krasie
Oznaczenia silników BMW E90 - diesle i benzyniaki w pełnej krasie
Fot. Bmw

REKLAMA

REKLAMA

Piąta generacja sedana klasy średniej stanowiła okres przejściowy w gamie silnikowej marki. To moment, w którym wtrysk pośredni zamieniał się w bezpośredni. Jak wyglądają oznaczenia silników BMW E90? Więcej w naszym materiale.

Na początku nowego millenium seria 3 pełniła rolę jednego z ważniejszych modeli w gamie BMW. Nie ma się zatem co dziwić, że prezentacja kolejnej odsłony sedana w roku 2004 stała się tak ważnym wydarzeniem. Model w roku 2006 otrzymał tytuł World Car of the Year. A to tylko dodatkowo napędziło sprzedaż pojazdu. Ostatnie modele serii E90 zostały wyprodukowane w roku 2013. 8 lat obecności rynkowej sprawiło, że Bawarczycy mogli podsumować karierę BMW serii 3 E90 wynikiem sprzedaży na poziomie przeszło 3 milionów sztuk.

REKLAMA

Oznaczenia silników BMW E90 - benzyniaki:

  • 316i - N43B16 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1599 cm3 z układem wtryskowym bezpośrednim, dysponujący mocą 122 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 160 Nm, produkowany w latach 2007 - 2011
  • 318i - N46B20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1995 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu EFi, dysponujący mocą 129 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 180 Nm, produkowany w latach 2005 - 2007
  • 318i - N43B20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1995 cm3 z układem wtryskowym bezpośrednim, dysponujący mocą 143 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 190 Nm, produkowany w latach 2007 - 2011
  • 320i - N46B20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1995 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu EFi, dysponujący mocą 150 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 200 Nm, produkowany w latach 2005 - 2007
  • 320i - N43B20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1995 cm3 z układem wtryskowym bezpośrednim, dysponujący mocą 170 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 210 Nm, produkowany w latach 2007 - 2011
  • 320si - N45B20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1997 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu EFi, dysponujący mocą 173 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 200 Nm, produkowany w latach 2006 - 2011
  • 325i - N52B25 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, wolnossący, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2497 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu EFi, dysponujący mocą 218 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 250 Nm, produkowany w latach 2005 - 2007
  • 325i - N53B30 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, wolnossący, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2996 cm3 z układem wtryskowym bezpośrednim, dysponujący mocą 218 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 270 Nm, produkowany w latach 2007 - 2007
  • 330i - N52B30 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, wolnossący, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2996 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu EFi, dysponujący mocą 258 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 300 Nm, produkowany w latach 2005 - 2007
  • 330i - N53B30 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, wolnossący, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2996 cm3 z układem wtryskowym bezpośrednim, dysponujący mocą 272 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 320 Nm, produkowany w latach 2007 - 2011
  • 335i - N54B30 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, doładowany, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2979 cm3 z układem wtryskowym bezpośrednim, dysponujący mocą 306 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 400 Nm, produkowany w latach 2006 - 2010
  • 335i - N55B30 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, doładowany, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2979 cm3 z układem wtryskowym bezpośrednim, dysponujący mocą 306 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 400 Nm, produkowany w latach 2010 - 2011
  • M3 - S65B40 - 8-cylindrowy, 32-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 3999 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu EFi i cylindrami ustawionymi w układzie V, dysponujący mocą 420 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 400 Nm, produkowany w latach 2007 - 2013

Oznaczenia silników BMW E90 - diesle:

  • 316d - N47D20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1995 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 115 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 260 Nm, wyposażony w filtr cząstek stałych DPF, produkowany w latach 2009 - 2011
  • 318d - M47D20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1995 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 122 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 280 Nm, wyposażony w filtr cząstek stałych DPF, produkowany w latach 2005 - 2007
  • 318d - N47D20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1995 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 143 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 300 Nm, wyposażony w filtr cząstek stałych DPF, produkowany w latach 2007 - 2011
  • 320d - N47D20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1995 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 163 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 340 Nm, wyposażony w filtr cząstek stałych DPF, produkowany w latach 2005 - 2008
  • 320d - N47D20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1995 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 163 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 360 Nm, wyposażony w filtr cząstek stałych DPF, produkowany w latach 2010 - 2011
  • 320d - N47D20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1995 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 177 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 350 Nm, wyposażony w filtr cząstek stałych DPF, produkowany w latach 2007 - 2010
  • 320d - N47D20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1995 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 184 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 380 Nm, wyposażony w filtr cząstek stałych DPF, produkowany w latach 2010 - 2011
  • 325d - M57D30 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, rzędowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2993 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 197 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 400 Nm, wyposażony w filtr cząstek stałych DPF, produkowany w latach 2006 - 2010
  • 325d - N57D30 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, rzędowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2993 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 204 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 430 Nm, wyposażony w filtr cząstek stałych DPF, produkowany w latach 2010 - 2011
  • 330d - M57D30 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, rzędowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2993 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 231 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 500 Nm, wyposażony w filtr cząstek stałych DPF, produkowany w latach 2005 - 2008
  • 330d - N57D30 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, rzędowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2993 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 245 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 520 Nm, wyposażony w filtr cząstek stałych DPF, produkowany w latach 2008 - 2011
  • 335d - M57D30 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, rzędowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2993 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 286 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 580 Nm, wyposażony w filtr cząstek stałych DPF, produkowany w latach 2006 - 2011

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA