REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 1.4 16v MPI Volkswagen - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.4 16v MPI Volkswagen - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.4 16v MPI Volkswagen - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Silnik 1.4 16v MPI dominował szczególnie w segmencie B. Jako że pojawiał się pod maską takich modeli jak Polo, Fabia czy Ibiza, jest niezwykle popularny na rynku wtórnym. Gdzie szukać jego słabych punktów?

Niemcy w połowie lat dziewięćdziesiątych zorientowali się, że choć posiadają szeroką gamę silników, większa część konstrukcji przeznaczonych do segmentu pojazdów popularnych, korzysta z przestarzałej bazy technologicznej. Postanowili zatem to zmienić. Jeden z pierwszych powiewów świeżości pojawił się w roku 1996. To wtedy pod maską Ibizy drugiej generacji i Cordoby pierwszej generacji zadebiutował silnik 1.4 MPI o oznaczeniu AFH. Moc? Ta sięgnęła 101 koni mechanicznych. Postęp w stosunku do 60-konnej wersji 8-zaworowej był zatem potężny!

REKLAMA

Silnik 1.4 16v MPI Volkswagen - prosta technologia i kilka wariantów mocy

Recepta na osiągnięcie tak dobrego wyniku nie była mocno skomplikowana. I tak naprawdę została oparta nada o wielopunktowy wtrysk paliwa uzupełniony jedynie wykonaną z aluminium, 16-zaworową głowicą. Benzyniak ma pojemność na poziomie 1390 cm3. Dość szybko jego oferta była uzupełniana kolejnymi wariantami mocy. W roku 1997 pod maską Volkswagena Golfa czwartej generacji zadebiutowała wersja 75-konna. W pierwszej dekadzie XXI wieku na rynku pojawiły się modele 80- i 86-konne.

Silnik 1.4 16v MPI a LPG

Wykorzystanie prostej bazy technologicznej i uzupełnienie wtryskiem wielopunktowym przyniosło dość ważny skutek. Silnik 1.4 MPI Volkswagena idealnie nadaje się do zasilania gazem. Prawidłowo zamontowana instalacja LPG wykonana w technologii sekwencyjnej z jednej strony pozwala na jazdę za grosze! Pokonanie stu kilometrów w mieście może kosztować mniej niż 19 złotych. Z drugiej regularnie serwisowany układ nie powinien odbić się na kondycji silnika. Jednostki bez większych trudności pokonują nawet 250 tysięcy kilometrów.

Zobacz również: Różnice pomiędzy wtryskiem pośrednim i bezpośrednim

REKLAMA

Silnik 1.4 16v MPI Volkswagena to niezwykle popularna jednostka napędowa. Motor występował przede wszystkim w segmencie B i tak wolumenowych modelach jak Volkswagen Polo, Seat Ibiza i Cordoba czy Skoda Fabia. Był jednak też spotykany w segmencie A (Seat Arosa, Volkswagen Lupo i Fox) czy segmencie C (Volkswagen Golf, Bora i New Beetle, Skoda Octavia, Seat Leon i Toledo). Jak wyglądają interwały serwisowe? Na początek kierowca musi pamiętać o wymianie 3,5 litra oleju - co 15 tysięcy kilometrów lub raz do roku. Drugą z konieczności jest zmiana paska rozrządu - co 90 tysięcy kilometrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W gamie Grupy Volkswagena niezwykle ważny był silnik 1.4 MPI 86KM. Opinie kierowców to jedno. Drugą kwestią była szerokość oferty. Niemcy obstawili tą jednostką segment A, B i C.

Silnik 1.4 16v MPI Volkswagen - modernizacja z roku 2002 była ważna

Konstrukcja silnika 1.4 MPI Volkswagena co do zasady jest trwała. To jednak nie oznacza, że jednostka jest całkowicie wolna od wad. Czasami wady te potrafią być nawet dość rażące. Przykład? Ten dotyczy szczególnie wersji produkowanych przed 2002 rokiem. W modelach tych dochodziło np. do przypadków zamarznięcia odmy olejowej. Smarowidło wyrzucane na zewnątrz przez otwór bagnetu znikało z silnika, a to prowadziło do szybkiego zatarcia. Druga z poważnych wad dotyczyła pierścieni tłokowych. Te wypalały się dość szybko i sprawiały, że w benzyniaku zdecydowanie rosło zapotrzebowanie na olej.

Silnik VW 1.4 16v 75KM: opinie o marznącej odmie olejowej powtarzają się jeszcze od czasów wersji 8-zaworowej. To była główna słabość jednostki poprzedniej.

Zarówno problemy z odmą, jak i pierścieniami prowadziły do jednego - remontu lub wymiany silnika na inny! Na szczęście w roku 2002 inżynierowie poradzili sobie z problemami. Zmiany konstrukcyjne usunęły usterki na dobre. Jak ustrzec się kłopotów w modelach sprzed modernizacji? Jak na razie kierowcy wypracowali przede wszystkim sposób na zamarzanie odmy. Efektowi można zapobiegać np. montują dodatkową grzałkę, która skutecznie ogranicza możliwość marznięcia wody w przewodzie (grzałka stała się standardem po 2002 roku). Drugim ze sposobów jest wymiana odmy raz na dwa lub trzy sezony.

Zobacz również: Używane: Volkswagen Polo V (od 2009) – co się psuje?

W silniku 1.4 16v MPI Volkswagena znane są też przypadku uszkodzenia kasatorów luzu zaworowego. Bardzo łatwo zorientować się o wystąpieniu tej usterki. Zimny silnik zaraz po rozruchu brzmi jak diesel. Optymistyczna informacja? Same części są naprawdę tanie. Pojedynczy popychacz potrafi kosztować już 30 złotych. A to sprawia, że wymiana kasatorów nie powinna być nadmiernie droga. Na hałaśliwą prace kierowcy czasami mają też inny sposób. Zamiast montować nowe popychacze, zalewają silnik… gęstszym olejem.

Silnik 1.4 16v MPI Volkswagen - i jeszcze kilka drobiazgów…

REKLAMA

Poza tym w niemieckim benzyniaku awarii ulega też przepustnica, cewki zapłonowe, czujnik położenia wału korbowego czy filtr paliwa (zapycha się). Objawy są w każdym przypadku podobne. Silnik faluje na wolnych obrotach, a podczas jazdy może pracować nierównomiernie i przerywać. Tak, usterka bez wątpienia jest denerwująca. Ciężko ją jednak nazwać zasadniczą czy drogą w naprawie. Nowy czujnik położenia wału kosztuje już 64 złote, a filtr paliwa 13 złotych. Najdroższa z całego zestawu będzie przepustnica - jej ceny sięgają 300 - 400 złotych. Mechanizm na szczęście można tanio wyczyścić.

Awaria czujnika położenia wału choć stanowi główny problem, jest obecnie prosta do identyfikacji. Jeszcze kilka lat temu mechanicy szukali powodów usterki VW Polo 1.4 benzyna. Opinie dotyczące jednostki w internecie też są raczej pozytywne.

Zobacz również: Jak działa instalacja gazowa z wtryskiem LPG w fazie ciekłej?

Silnik 1.4 MPI Volkswagena z całą pewnością nie oznacza całkowitej bezawaryjności. Mimo wszystko lista wad jest na tyle dobrze znana mechanikom, że kierowca bez problemu może wcześniej zidentyfikować problemy i dzięki temu jest w stanie uniknąć wysokich kosztów naprawy. A jako że dodatkowo może być napędzany tanim LPG, z pewnością stanowi łakomy kąsek dla kierowców poszukujących używanego hatchbacka do miasta. 

Silnik 1.4 16v MPI Volkswagen - oznaczenia:

  • 75 KM - AHW, AXP, AKQ, APE, AUA, BCA, BBY, BKY
  • 80 KM - BUD, CGGA
  • 86 KM - BXW, CGGB
  • 101 KM - AFH, AFK, AUB, BBZ

Silnik 1.4 16v MPI Volkswagen - dane techniczne producenta:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
Polo 6N2 75 KM 126 Nm 12,3 s. 172 km/h 8,6/6,2/4,8
Fabia II 86 KM 132 Nm 12,3 s. 174 km/h 8,3/6,5/5,3
Ibiza II 101 KM 128 Nm 10,7 s. 188 km/h 9,7/7,2/5,6

Silnik 1.4 16v MPI Volkswagen - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 10 zł
  • filtr powietrza - od 16 zł
  • filtr paliwa - od 13 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 141 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 197 zł
  • sprzęgło komplet - od 339 zł
  • zawór EGR - od 220 zł
  • świeca zapłonowa - od 10 zł
  • cewka zapłonowa - od 91 zł
  • sonda lambda - od 139 zł
  • czujnik położenia wału korbowego - od 64 zł

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

REKLAMA