REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Oznaczenia silników Opel Astra H: trzecia generacja niemieckiego hitu

Oznaczenia silników Opel Astra H: trzecia generacja niemieckiego hitu
Oznaczenia silników Opel Astra H: trzecia generacja niemieckiego hitu
Materiały prasowe Opel

REKLAMA

REKLAMA

Opel Astra trzeciej generacji jest jednym z popularniejszych aut na polskim rynku wtórnym. Który motor wybrać podczas zakupu pojazdu? Odpowiedź na to pytanie dają m.in. oznaczenia silników Opel Astra H.

Trzecia odsłona hitowej Astry została zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w roku 2003. Auto wniosło do gamy Opla sporą dawkę świeżości, a wszystko za sprawą geometrycznej, ale nowoczesnej linii nadwozia. Choć kompakt sprzedawanych w latach 2004 - 2014 i produkowany m.in. w Gliwicach stanowił duży postęp w stosunku do poprzednika, miał z nim pewną cechę wspólną. Część palety silnikowej. W sumie model był sprzedawany z 19 jednostkami napędowymi. Tym samym kierowcy mieli naprawdę duży wybór.

REKLAMA

Oznaczenia silników benzynowych Opel Astra H:

  • 1.4 Z14XEL - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1364 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym i systemem Twinport, dysponujący mocą 75 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 120 Nm, produkowany w latach 2006 - 2010
  • 1.4 Z14XEP - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1364 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym i systemem Twinport, dysponujący mocą 90 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 125 Nm, produkowany w latach 2004 - 2010
  • 1.6 Z16XEP - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1598 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym i systemem Twinport, dysponujący mocą 105 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 150 Nm, produkowany w latach 2004 - 2010
  • 1.6 Z16XER - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1598 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym, dysponujący mocą 115 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 155 Nm, produkowany w latach 2007 - 2014
  • 1.6T Z16LET - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1598 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym, dysponujący mocą 180 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 230 Nm, produkowany w latach 2006 - 2010
  • 1.8 Z18XE - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1796 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym, dysponujący mocą 125 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 170 Nm, produkowany w latach 2004 - 2010
  • 1.8 Z18XER - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1796 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym, dysponujący mocą 140 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 1175 Nm, produkowany w latach 2006 - 2010
  • 2.0T Z20LEL - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1998 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym, dysponujący mocą 170 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 250 Nm, produkowany w latach 2004 - 2007
  • 2.0T Z20LER - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1998 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym, dysponujący mocą 200 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 262 Nm, produkowany w latach 2005 - 2010
  • 2.0T Z20LEH - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1998 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym, dysponujący mocą 240 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 320 Nm, produkowany w latach 2005 - 2010

Zobacz również: Używany Opel Astra H: solidny i oszczędny

Oznaczenia diesli Opel Astra H:

  • 1.3 CDTI Z13DTH - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1248 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 90 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 200 Nm, produkowany w latach 2005 - 2010, jednostka zbudowana przez Fiata
  • 1.7 CDTI Z17DTL - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1686 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 80 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 170 Nm, produkowany w latach 2004 - 2006, jednostka oparta konstrukcyjnie o diesla Isuzu
  • 1.7 CDTI Z17DTH - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1686 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 100 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 240 Nm, produkowany w latach 2004 - 2006, jednostka oparta konstrukcyjnie o diesla Isuzu
  • 1.7 CDTI Z17DTJ - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1686 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 110 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 260 Nm, produkowany w latach 2007 - 2010, jednostka oparta konstrukcyjnie o diesla Isuzu
  • 1.7 CDTI Z17DTR - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1686 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 125 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 280 Nm, produkowany w latach 2007 - 2010, jednostka oparta konstrukcyjnie o diesla Isuzu
  • 1.9 CDTI Z19DTL - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1910 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 100 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 260 Nm, produkowany w latach 2005 - 2010, jednostka zbudowana przez Fiata
  • 1.9 CDTI Z19DT - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1910 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 120 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 280 Nm, produkowany w latach 2005 - 2010, jednostka zbudowana przez Fiata
  • 1.9 CDTI Z19DTJ - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1910 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 120 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 280 Nm, produkowany w latach 2004 - 2006, jednostka zbudowana przez Fiata
  • 1.9 CDTI Z19DTH - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1910 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 150 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 320 Nm, produkowany w latach 2004 - 2010, jednostka zbudowana przez Fiata

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

REKLAMA