Kategorie

Napęd i skrzynia biegów

25 sie 2021
21 wrz 2021
Zakres dat:
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Skrzynia M32: jakie auta są w nią wyposażone?

Nowoczesna konstrukcja nie oznacza dopracowanej trwałości. Dlatego warto wiedzieć w jakich autach występuje skrzynia M32. Odpowiedzi na to pytanie możecie poszukiwać w naszym materiale.

Jakie są objawy zapchanego filtra paliwa w dieslu?

Nowy kosztuje niespełna 30 złotych, ale ma potężne znaczenie dla pracy całego silnika! Zatem jakie są objawy zapchanego filtra paliwa w dieslu i jak dbać o osadnik? Podpowiadamy.

Silnik 1.2 TSI bierze olej. Czy konieczny jest remont?

Nowoczesny benzyniak Volkswagena miał być nowoczesny i oszczędny. W zamian przygotował dla kierowców serię poważnych usterek. Przykład? Uroda konstrukcji jest taka, że silnik 1.2 TSI bierze olej.

Objawy zapchanego EGR. Jak rozpoznać awarię?

Zawór EGR to sposób na zarządzanie przepływu spalin w silniku i… ekologię! Tylko czy mechanizm jest wystarczająco trwały. Niestety nie. Jakie są zatem objawy zapchanego EGR?

Łożysko oporowe Toyota Yaris 1.0 VVT-i. Usterka popularna?

Łożysko oporowe jest jednym z tych elementów, które umożliwiają prawidłową pracę sprzęgła. Jako że w tym samym czasie podlega działaniu dużych przeciążeń, z czasem zużywa się. A w silniku 1.0 VVT-i Toyoty szybciej niż czasem...

Jaki olej do skrzyni M32? Przekładnia Opla ma specjalne wymagania!

6-biegowa skrzynia M32 montowana przez Opla, Fiata, Alfę Romeo i Lancię uchodzi za awaryjną. Większa część jej problemów występuje jednak na tle olejowym. Dlatego wymiana smarowidła jest niezwykle kluczowa w przypadku tego mechanizmu.

Awarie silnika B47 - jest się czego bać?

Trzon sprzedaży w przypadku marek premium nadal stanowią… diesle! Nie ma się zatem co dziwić, że w roku 2014 Bawarczycy zaprezentowali nową jednostkę. Silnik B47 jest obecny na rynku już kilka lat. Jak zatem wypada jego awaryjność?

Oznaczenia silników: Audi A4 B8 - z dieslami mu do twarzy!

Niemcy tworząc gamę silnikową Audi A4 B8 przyłożyli się! Stworzyli paletę składającą się z 22 motorów, przy czym 12 to diesle, a 10 benzyniaki. Moce wynoszą od 120 do 450 koni mechanicznych, a pojemności mają wartość od 1.8 do 4.2 litra. Oto oznaczenia silników Audi A4 B8.

Silnik 1.2 MPI: wałki wyrównoważające i ich awarie

Silnik 1.2 MPI produkowany przez Grupę Volkswagena w teorii miał gwarantować oszczędną jazdę w mieście. W praktyce nie był wcale ekonomiczny, a do tego awaryjny. Problemy? Te dotyczyły łańcucha rozrządu i wałków wyrownoważających.

Silnik 1.2 TSI: pasek czy łańcuch rozrządu?

Małolitrażowy benzyniak miał 4 cylindry, doładowanie i wtrysk bezpośredni. A do tego był produkowany w fabryce w Mlada Boleslav. I choć osiągnął sukces sprzedażowy, na polu bezawaryjności radził sobie dużo gorzej.

Jaki olej do skrzyni biegów? Podpowiadamy.

Czy w manualnej skrzyni należy wymieniać olej? Wbrew obiegowej opinii jak najbardziej! Interwał jest rzadki, mimo wszystko to procedura, o której należy pamiętać. Zatem jaki olej do skrzyni biegów wybrać?

Skoda Fabia 1.2 MPI: rozrząd specjalnej troski!

Jeden problem trapi wszystkich kierowców Skody Fabii 1.2 MPI. Rozrząd łańcuchowy ma zdecydowanie krótszą trwałość od paska. Z czego to wynika i jak uniknąć problemów?

Bezkolizyjny silnik, czyli jaki?

Zerwanie paska rozrządu to jeden z czarniejszych, motoryzacyjnych scenariuszy. Na szczęście są jednostki, w których po uszkodzeniu paska nie trzeba wykonywać wartego kilka tysięcy złotych remontu.

Silnik 1.4 TwinPort Opel - awarie, problemy, opinie

Ma 90 koni mocy, napędzał takie hity sprzedaży jak Corsa i Astra, a do tego… No właśnie, czy jest lubiany przez kierowców? Oto wszystko co musisz wiedzieć o silniku 1.4 TwinPort Opla o oznaczeniu Z14XEP.

Silnik 1.6 MIVEC 4A92 Mitsubishi - awarie, problemy, opinie

Ma rozsądną pojemność, zmienne fazy rozrządu i 117 koni mechanicznych. To też japoński hit sprzedaży montowany w tak popularnym aucie, jak Mitsubishi ASX. Co można powiedzieć o tej jednostce napędowej?

Silnik 1.3 VVT-i Toyota - awarie, problemy, opinie

Małolitrażowy benzyniak, legendarne oznaczenie VVT-i i Yaris pierwszej generacji. Takie połączenie elementów sprawia, że silnik 1.3 VVT-i Toyoty już na starcie robi dobre wrażenie.

Top 10: Silniki benzynowe i diesle, które kiedyś napędzały Europę!

Recepta na popularny silnik? Musi oferować przyzwoitą moc, rozsądne spalanie i przede wszystkim być… trwały! Na dzisiejszej liście pojawiają się takie legendy jak 1.9 TDI, 1.2 8v, 1.6 HDI, 1.0 VVT-i czy 1.9 MultiJet.

Silnik 1.4 TCe H4Jt Renault - awarie, problemy, opinie

Ma małą pojemność, sporą moc, cztery cylindry i wtrysk typu MPI. Dla Renault silnik 1.4 TCe H4Jt stał się receptą napęd w segmencie C. Czemu jednak motor został wycofany z produkcji już po 4 latach?

Silnik 1.0 TSI VAG - awarie, problemy, opinie

Jest małolitrażowy, całkiem dynamiczny, a do tego oszczędny. Tylko czy montaż 3-cylindrowego silnika 1.0 TSI w takich modelach jak Fabia, Golf i Q2 to dobry pomysł? Oto raport dotyczący topowej jednostki niemieckiej grupy.

Oznaczenia silników BMW serii 3 E46. Diesel czy benzyna?

Paleta silnikowa BMW serii 3 E46 to w sumie 16 jednostek napędowych. W sześciu przypadkach mowa o silnikach diesla. W dziesięciu sercem auta stał się motor benzynowy.

Silnik 1.4 Turbo Ecotec Opel - awarie, problemy, opinie

W roku 2010 w gamie Opla coraz swobodniej czuł się… downsizing. Dowód? Idealnym jest silnik 1.4 Turbo Ecotec. To doładowana konstrukcja z wielopunktowym wtryskiem, która niestety ma jedną, ale dość poważną wadę…

Silnik 1.8 VVT-i 1ZZ-FE Toyota - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.8 VVT-i 1ZZ-FE Toyoty jest dość mocny, ma rozsądną pojemność i przyzwoite spalanie. Ideał? Z całą pewnością nie. Motor ma bowiem też jeden, ale dość kluczowy problem z trwałością. Może się zatrzeć!

Silnik 1.0 MPI VAG - awarie, problemy, opinie

W roku 2012 Niemcy zaprezentowali silnik 1.0 MPI. Ten ma tylko 3 cylindry, wolnossącą konstrukcję i maksymalnie 75 koni mechanicznych mocy. Potworna jednostka? Nic z tych rzeczy. Benzyniak ma bowiem serię naprawdę mocnych zalet!

Silnik N54 BMW - awarie, problemy, opinie

6-cylindrowe, rzędowe benzyniaki są głęboko wpisane w DNA bawarskiej marki. I dziś taką właśnie jednostką się zajmiemy. Oto silnik N54 BMW. Jak spisuje się w toku eksploatacji? Można go kupować w ciemno czy raczej należy go unikać na rynku wtórnym?

Oznaczenia silników Audi A3 8L. Diesel czy benzyna?

To jeden z pierwszych luksusowych hatchbacków na świecie! Samochód powstał na świetnie znanej dziś płycie podłogowej PQ34, a do tego korzysta z uznanych jednostek Grupy Volkswagena. Jakie są oznaczenia silników Audi A3 8L?

Hybryda Fiata - 70 KM i układ mild hybrid

Od elektryfikacji uciec się nie da. Zrozumieli to wreszcie również Włosi. W cenniku modelu 500 i Panda na rok 2020 pojawiła się nowa jednostka napędowa. Jaka jest zasada działania silnika 1.0 70 KM Hybrid Fiata?

Silnik 2.5 Turbo Ford Volvo - awarie, problemy, opinie

Ma 5 cylindrów, plakietkę made in Sweden, a do tego… kipi mocą! To dzięki silnikowi 2.5 Turbo Volvo Focus RS dostarcza na asfalt 305 koni mechanicznych. To także ta jednostka napędza topową wersję Mondeo IV.

Spalanie superstukowe. Co to takiego?

Niekontrolowany zapłon mieszanki może doprowadzić do zniszczenia downsizingowanego silnika. Na czym polega spalanie superstukowe i jaka jest istota zjawiska LSPI?

Silnik 2.0 Valvematic 3ZR-FAE Toyota - awarie, problemy, opinie

Japończycy nie chcieli turbodoładowania, bezpośredniego wtrysku i filtrów. Oni chcieli prostej technologii, która mimo wszystko przyniesie zamierzony skutek. I taki właśnie był silnik 2.0 Valvematic 3ZR-FAE Toyoty.

Silnik 1.0 T-GDi G3LC Kia, Hyundai - awarie, problemy, opinie

Ma 3 cylindry, doładowanie i 120 koni mocy. A więc silnik 1.0 T-GDi jest idealnym pomysłem na trudne czasy ograniczania emisji szkodliwych związków. Czy motor Kii i Hyundaia to jednak dobra konstrukcja?

Silnik 1.6 turbo N13 BMW - awarie, problemy, opinie

To pierwszy doładowany benzyniak, który pojawił się w gamie BMW od lat siedemdziesiątych! A to sprawiło, że oczekiwania kierowców w stosunku do tej konstrukcji były spore. Czy bawarski silnik N13 sprostał wymaganiom? Przekonajmy się.

Skrzynia biegów w elektryku? Tak, ma tylko 1 bieg!

Elektryfikacja napędów zmienia nie tylko sposób "tankowania" pojazdów. Przynosi też zasadnicze zmiany w kwestii działania napędu. Przykład? Jednym z lepszych jest fakt iż w elektryku stosowana jest przekładnia o jednym biegu.

Silnik 4.4 V8 B8444S Volvo - awarie, problemy, opinie

Silnik B8444S Volvo to V-ósemka, jednak dość nietypowa. I nie chodzi tylko o to, że została zaprojektowana przez Yamahę. Czy jednak motor zagraża poważnymi awariami? Jeżeli kierowca dobrze wybierze, z całą pewnością nie!

Torsen, czyli napęd 4x4 i prosty mechanizm różnicowy!

Torsen ma serię zalet - działa niezwykle płynnie, a do tego nie wymaga stosowania elektroniki. Nie ma się zatem co dziwić, że jest często spotykany w nowoczesnych systemach stałego napędu 4x4.

Silnik 2.2 Skyactiv-D Mazda - awarie, problemy, opinie

Ma dwie turbosprężarki, wysoką moc i okazuje się oszczędny. Te wszystkie wartości Japończycy osiągnęli w jeden sposób - naszpikowali silnik nowoczesną technologią. Jak zaawansowany motor sprawdza się w czasie eksploatacji?

Dołączany napęd 4x4 i sprzęgło wielopłytkowe. Awarie są częste czy rzadkie?

Napęd 4x4 poprawia trakcję, wpływa na bezpieczeństwo i pozwala na… przekazanie większej mocy na koła. Czy jednak proste układy ze sprzęgłem wielopłytkowym są awaryjne? To właśnie sprawdzimy dziś.

Sprzęgło wielopłytkowe, czyli serce dołączanego napędu 4x4

W codziennej eksploatacji kierowca wcale nie potrzebuje stałego 4x4. Układ dołączany jest zatem idealnym rozwiązaniem. Czemu zawdzięcza swoje zalety? Oczywiście prostemu sprzęgłu wielopłytkowemu.

Nissan Xtronic - połączenie CVT i automatu o wielu przełożeniach

Kupując Nissana lub Renault kierowcy mogą naciąć się na nazwę Xtronic. Tak, oznacza ona automatyczną przekładnię. Tylko co tak właściwie mówi to określenie z eksploatacyjnego punktu widzenia?

Silnik 2.0 FSI VAG - awarie, problemy, opinie

2-litrowy, wolnossący benzyniak z wtryskiem bezpośrednim miał być hitem. Nigdy jednak nie przekonał do siebie kierowców. Silnik 2.0 FSI z pewnością nie jest idealny. Ale to jeszcze nie oznacza, że stanowi ryzykowny wybór.

Top 10: Nowoczesne silniki muszą być awaryjne? No właśnie nie!

Bardzo często mówi się o tym, że nowoczesność… psuje motoryzację. To na szczęście nie zawsze prawda. Dziś przygotowaliśmy listę silników, które choć zaawansowane, oferują więcej niż dobrą trwałość!

Silnik 6.0 W12 Volkswagen - awarie, problemy, opinie

Ma 12 cylindrów i dość nietypową konstrukcję. I choć kulturą pracy nie ma szans z V12 BMW czy Mercedesa, zachwyca serią smaczków inżynieryjnych oraz… okazuje się absolutnie bezawaryjny. Oto silnik 6.0 W12 Volkswagena.

Silnik Skyactiv-X Mazda - w jaki sposób działa benzynowy diesel?

Mazda postawiła na technologiczne innowacje. Przykład? Dobry stanowi silnik Skyactiv-X. To benzyniak, który pracuje trochę jak diesel. Spala paliwo za pomocą iskry i… zapłonu samoczynnego. Jak to działa?

Jak nie spalić sprzęgła? Oto złote zasady!

To sprzęgło sprawia, że z łatwością możemy zmieniać biegi w skrzyni. A z uwagi na wysoką cenę naprawy, jego awarię kierowca będzie wspominać naprawdę długo. Jak zatem dbać o sprzęgło i sprawić żeby się nie spaliło zbyt szybko?

Silnik 2.0 Skyactiv-G Mazda - awarie, problemy, opinie

Silnik 2.0 Skyactiv-G Mazdy pracuje w cyklu Atkinsona, spala benzynę jak diesel i ma bezpośredni wtrysk paliwa. Czy wyrafinowana technologia z Japonii jest też trwała? To zasadnicze pytanie z punktu widzenia rynku wtórnego.

Silnik 3.2 V6 Busso Alfa Romeo - awarie, problemy, opinie

Włoskie dzieło sztuki inżynieryjnej było produkowane przez zaledwie 4 lata. Tak, wolnossącą V-szóstkę wykończyły normy emisji spalin. Kierowcy mogą jednak ocalić silnik 3.2 V6 Busso przed zapomnieniem. Szczególnie że warto!

Oznaczenia silników 1.9 TDI. Wszystkie wersje legendy!

Klekot tego silnika fani motoryzacji poznają wszędzie. Tak, być może 1.9 TDI kopcił i nie był szczególnie mocy. Z drugiej strony pokonywał setki tysięcy kilometrów i nie psuł się. A to wystarczyło do zbudowania jego legendy w Europie!

Silnik 2.0 MultiJet Fiat - awarie, problemy, opinie

Silnik 2.0 MultiJet to następca legendarnego 1.9 MultiJet. Dość szybko przejął prym nie tylko w gamie Fiata, ale i General Motors. Czy jednak popularny znaczy godny uwagi?

Silnik 2.3 DISI Turbo Mazda - awarie, problemy, opinie

Japończycy potrzebowali mocy, a tą dostarczył im silnik 2.3 DISI Turbo. Topowy benzyniak nie jest jednak wolny od wad. I powinien o nich wiedzieć każdy kupujący.

Silnik 1.75 TBI Alfa Romeo - awarie, problemy, opinie

W roku 2009 w gamie Alfy Romeo zagościła nowoczesność. I choć nietrudno znaleźć głosy narzekania na ten motor, silnik 1.75 TBI wcale nie jest taki zły, na jakiego wygląda.

S-AWC Mitsubishi - jak działa japońskie 4x4?

S-AWC oznacza napęd 4x4 stosowany przez Mitsubishi. Nazwa zadebiutowała w konstrukcji lancera evolution, a dziś jest spotykana np. w modelu eclipse cross.