| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Top 10: Jak jeździć hybrydą? Dzięki tym wskazówkom twoje auto spali mniej!

Top 10: Jak jeździć hybrydą? Dzięki tym wskazówkom twoje auto spali mniej!

Internet pełen jest opowieści o hybrydach, które spalają w mieście tylko 3,5 litra benzyny. Czy to możliwe? Jak najbardziej! Trzeba się tylko nauczyć jak jeździć hybrydą żeby była oszczędna. Oto zestaw 10 wskazówek.

Zobacz również: Używane: Toyota Hybrid - awarie nie są takie oczywiste!

Kontroluj wskaźnik pracy napędu. Niech da wskazówkę!

Samochody hybrydowe są wyposażane we wskaźnik pracy układu napędowego. On pokazuje moment, w którym auto porusza się na napędzie elektrycznym, spalinowym lub spalinowo-elektrycznym i to on wskazuje czas, w którym włącza się odzysk energii. Obserwowanie tablicy zegarów jest dwukierunkowe. Z jednej strony sprawia, że kierowca będzie doskonale wiedział jak w danym momencie pracuje układ napędowy. Z drugiej strony pozwoli jeszcze lepiej planować manewry wykonywane na drodze.

Tryb EV to przyjaciel niskiego spalania!

Każdy samochód hybrydowy posiada coś takiego jak tryb EV. W jego przypadku układ napędowy używa wyłącznie silnika elektrycznego. Tryb EV ma dwa ograniczenia. Po pierwsze prędkość - zazwyczaj 50 - 60 km/h. Po drugie pojemność baterii - można w nim poruszać się na ogół do 2 kilometrów. Kiedy korzystać z trybu EV? Podczas jazdy w korku - do powolnego toczenia się elektryk całkowicie wystarczy! Poza tym warto włączyć eko-napęd podczas dojazdów między skrzyżowaniami. To pozwoli zaoszczędzić sporo paliwa!

Jak jeździć hybrydą? Jednym z wyzwań autostrada!

Środowiskiem naturalnym samochodów hybrydowych jest miasto. To tutaj napęd spalinowo-elektryczny pokazuje największe zalety. Oczywiście eko-auto prędzej lub później będzie musiało wyjechać z przestrzeni miejskiej. A wtedy z uwagi na dużo wyższe obciążenie układu, rola elektryka zostanie zminimalizowana. W wyniku tego spalanie może wzrosnąć dość znacznie. Czy to oznacza, że już nic nie da się zrobić? Na szczęście nie. A drogi do ograniczenia zapotrzebowania na paliwo poza terenem zabudowanym są dwie. Po pierwsze należy zoptymalizować prędkość. Na autostradzie wcale nie trzeba jechać 140 czy 150 km/h. 120 km/h nie wydłuży znacznie czasu podróży, ale pozwoli zaoszczędzić kilka litrów benzyny. Po drugie należy utrzymywać stałą prędkość. Unikanie nagłego hamowania i przyspieszania to podstawowa eko porada podczas szybszej jazdy.

Zobacz również: Używane: Toyota Prius III (2009-2015) - czy warto kupić hybrydę?

Technika „Pulse and Glide” - co to znaczy?

Jednym z ważniejszych zaleceń dla kierowców samochodów hybrydowych jest tzw. pulse and glide. Co to znaczy? Chodzi o to, aby podczas pokonywania dłuższych odcinków z prędkością powiedzmy 70 - 80 km/h całkiem energicznie przyspieszyć do tego pułapu, a następnie za pomocą delikatnych muśnięć gazu utrzymywać szybkość. To zminimalizuje ewentualne straty energetyczne oraz spotęguje zarówno napędową pracę silnika elektrycznego, jak i rekuperację. Skutek? Spalanie silnika zostanie ograniczone do minimum.

Jak jeździć hybrydą? Pamiętaj o odbiornikach prądu!

Spalanie silnika benzynowego w układzie hybrydowym to nie tylko napędzanie kół. To też zasilanie urządzeń pokładowych. To oczywiście nie oznacza, że dla oszczędności kierowca powinien się wyrzec radia czy klimatyzacji. Bardziej chodzi o to, aby używać tylko tych mechanizmów, które w danym momencie są potrzebne. Przykład? Gdy przednia szyba zostanie odmrożona zimą, warto wyłączyć jej ogrzewanie. Tak samo warto zrobić z podgrzewaniem foteli w sytuacji, w której kabina nagrzeje się wystarczająco, aby pasażerowie poczuli komfort jazdy.

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Ewelina Krzysztofik

Dyrektor zarządzający 2Sisters PR

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »