Kategorie

Silnik 0.9 TCe Renault - awarie, problemy, opinie

Kuba Brzeziński
Silnik 0.9 TCe Renault - awarie, problemy, opinie
Silnik 0.9 TCe Renault - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Renault
Ma niewielką pojemność, 3 cylindry i mocy pod dostatkiem. Czy tak wysilona jednostka może być jednak trwała? Dziś sprawdzamy silnik 0.9 TCe Renault.
Reklama

Rok 2012 był niezwykle kluczowy w gamie Renault. I to z dwóch powodów. Po pierwsze dlatego, że zadebiutowała czwarta generacja francuskiego hitu sprzedaży - modelu Clio. Po drugie wraz z hatchbackiem w sprzedaży pojawił się nowy motor. Chodzi o silnik 0.9 TCe. Jednostka występuje pod oznaczeniem H4Bt i ma 898 cm3 pojemności. Dysponuje tylko 3 cylindrami, ale z drugiej strony za sprawą turbosprężarki rozwija 90 koni mechanicznych. Moment obrotowy silnika został określony przez Francuzów na 135 Nm.

Silnik 0.9 TCe nie jest samodzielną pracą inżynierów Renault. Jednostka powstała we współpracy z twórcami Nissana. Motor został wyposażony w aluminiową głowicę i blok, 4 zawory na cylinder i miskę olejową o pojemności 4,1 litra. Napęd rozrządu jest realizowany za pomocą trwałego łańcucha, dodatkowo w konstrukcji pojawia się system zmiennych faz rozrządu. Co ile Francuzi zalecają zmianę oleju w silniku? Co 30 tysięcy kilometrów lub dwa lata. Interwał ten jest jednak zbyt długi i dla dobra jednostki warto go skrócić nawet o połowę.

Silnik 0.9 TCe Renault a LPG - nadaje się?

Opis technologiczny małolitrażowego silnika z Francji już brzmi dobrze, a najlepsze zostało na koniec. Bo motor H4Bt nie posiada… bezpośredniego wtrysku paliwa. Zastosowanie wtrysku wielopunktowego sprawia, że spada stopień skomplikowania konstrukcji i nasycenia jej zaawansowanymi mechanizmami. Do tego np. istnieje możliwość doposażenia jednostki w układ zasilania LPG. Za sprawą gazu drastycznie spadają koszty eksploatacji. Polscy importerzy doskonale o tym wiedzą. Właśnie dlatego w jednostce 0.9 TCe oferowali możliwość fabrycznej instalacji LPG.

Zobacz również: Używane: Renault Clio IV (2012 - 2019) - opinie i typowe usterki

Silnik 0.9 TCe Renault praktycznie z miejsca zaczął ekspansję w gamie modelowej. Pomijając Clio IV był oferowany również w Capturze czy Twingo, a do tego Nissanie Micra, Dacii Sandero, Dacii Logan i Smarcie ForTwo. Nie bez przyczyny motor napędzał głównie samochody segmentu A i B. To pod kątem ich potrzeb został bowiem skrojony. Inżynierowie budując nowego benzyniaka skupiali się na charakterystyce użytkowania niewielkich pojazdów, które będą eksploatowane przede wszystkim w ruchu miejskim. A to oznacza rozsądną dynamikę, a do tego oszczędność i… ekologię.

Silnik 0.9 TCe Renault - przykładowe dane techniczne:

  • Renult Captur: 13,5 s., 171 km/h, 5,1 śr.
  • Dacia Sandero: 11,1 s., 175 km/h, 5,2 śr.
  • Smart ForTwo: 10,7 s., 155 km/h, 4,2 śr.

Silnik 0.9 TCe Renault funkcjonuje na rynku od dobrych kilku lat. Pierwsze wyprodukowane egzemplarze pojazdów mają już zatem przebiegi oscylujące w granicy 300 tysięcy kilometrów. To dystans, który stanowi wystarczającą próbę dla nowoczesnego motoru. Jak francuski benzyniak ją przeszedł? Imponująco dobrze! Opinie użytkowników wskazują przede wszystkim na jeden problem. I ten też nie dotyczy samego silnika, a jego osprzętu - konkretnie skrzyni biegów. Manualna przekładnia jest mało precyzyjna i ma problemy z trwałością łożysk.

Silnik 0.9 TCe Renault - dziwne stukanie oznacza...

Dodatkowo na forach użytkowników Renault i Dacii z silnikiem 0.9 TCe można znaleźć informację mówiącą o pojawianiu się dziwnego stukotu w sytuacji, w której silnik pracuje a auto znajduje się na postoju. Co on oznacza? To tak naprawdę czysta kosmetyka. Większość kierowców wskazuje na winę jednego z przewodów. Zbyt słabo zamocowany może uderzać o jeden z elementów komory silnika. Poza tym na listę zastrzeżeń można wpisać charakterystyczny dla silników małolitrażowych niski moment obrotowy w niskim zakresie obrotów.

Zobacz również: Silnik 1.0 MPi i 1.0 TSI VAG - oznaczenia i opis konstrukcji

Trwałość silnika 0.9 TCe Renault oczywiście nie wyklucza dbałości serwisowej ze strony kierowcy! Żeby jednostka rzeczywiście mogła pokonać przebieg na poziomie 300 tysięcy kilometrów i zrobiła to bezawaryjnie, właściciel powinien regularnie wymieniać płyny i filtry eksploatacyjne. Zbytnie przeciąganie przeglądów olejowych prowadzi np. do znanego z innych motorów Renault uszkodzenia układu korbowego.

Silnik 0.9 TCe Renault - podsumowanie:

Silnik 0.9 TCe Renault jest nowoczesny, stawia na downsizing i poważnie traktuje normy emisji spalin. To jednak jeszcze nie oznacza, że zaawansowanie przyniosło mu nadmierną awaryjność. To jedna z lepszych jednostek obecnie dostępnych w segmencie B i to też motor, którego absolutnie nie należy unikać na rynku wtórnym. Jeżeli był regularnie serwisowany, a do tego samochód ma pewny przebieg, benzyniak będzie cieszył kierowcę latami bezproblemowej jazdy.

Silnik 0.9 TCe Renault - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 22 zł
  • filtr powietrza - od 27 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 365 zł
  • sprzęgło komplet - od 546 zł
  • świeca zapłonowa - od 40 zł
  • cewka zapłonowa - od 150 zł
  • sonda lambda - od 143 zł
  • turbosprężarka - od 3060 zł

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(4)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Piotrek
    2021-05-25 15:15:58
    Zużycie paliwa w trasie podmiejskiej 3,5-4,5, miasto 4,8-7,1. Zazwyczaj w mieście to 5.5-6.5. Przejechane 90 000 km. Zero awarii. Jestem zadowolony z tego silnika. W trasie z 3 osobami silnik wystarcza - nie poszalejemy, ale też nie będziemy zawalidrogą.
    0
  • kierowca
    2021-05-01 09:53:37
    jadąc na zakrętach słysze dziwne trzeszczenie tyłu auta no i pali mi ok 9.5 litra w miescie dziwne
    0
  • bodzio
    2021-05-09 09:14:11
    mam clio 2020r na mieście pali 9.5 l dlaczego tak dużo silnik 0.9tce i z tylu auta przy skrecaniu cos trzeszczy podczas jazdy
    0
  • Krzysztof
    2021-07-29 18:03:02
    Reno clio 0.9tce mi pali w mieście 6,8-8,0 l/100km w trasie potrafi spalić 4,5l ale jazda w trasie to męczarnia do tego ma inne auto. Obecnie clio ma przejechane 126tys. km i jedyne co się zepsuło to tylna wycieraczka, ale okazało się że to brak styku na silniczku po dogięciu blaszek działa.
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
1 sty 2000
6 sie 2021
Zakres dat:
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Niebieska kontrolka temperatury. Co oznacza?

Niebieska kontrolka temperatury pojawia się na tablicy zegarów części samochodów. Jaką informację przekazuje kierowcy?

Migająca kontrolka płynu chłodniczego. Co oznacza?

Migająca kontrolka płynu chłodniczego nie stanowi najlepszego sygnału. Może bowiem oznaczać, że silnik w aucie przegrzewa się.

Rynek motoryzacyjny w Polsce. 5 razy więcej aut przez 30 lat

Rynek motoryzacyjny w Polsce rozwija się. Ostatnie 30 lat minęło pod znakiem 5-krotnego wzrostu ilości samochodów i wzrostu długości dróg.

Letnie rekordy wypadków drogowych. Jak jeździć, by uniknąć wypadku?

Wypadki. Połowa wakacji za nami. W ubiegłym roku to właśnie sierpień był miesiącem z niechlubnym rekordem największej liczby wypadków. W tym roku w pierwszej połowie letniego sezonu urlopowego liczba zgłoszonych w ramach assistance spraw była wyższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Czy w 2021 r. idziemy na kolejny rekord? Jak jeździć, by uniknąć wypadku?

Check engine: LPG winne pojawienia się kontrolki?

Check engine: LPG może powodować świecenie się błędu? W niektórych przypadkach tak. To jednak nie wina instalacji, a na ogół gazownika lub usterki.

Cennik Lexusa NX startuje od 200 tys. zł

Cennik Lexusa NX został przygotowany dla polskiego rynku. Za bazową wersję hybrydową trzeba zapłacić co najmniej 200 tys. zł.

Check engine: czy można jeździć?

Check engine: czy można jeździć? Czasami tak, a czasami nie. To wszystko zależy od tego czy pojawieniu się kontrolki towarzyszą dodatkowe objawy.

Kontrolka silnika: co oznacza?

Kontrolka silnika: co oznacza? Jej zaświecenie się w czasie jazdy bez wątpienia stanowi ważny sygnał. Ale czy zawsze dalszą podróż należy przerwać?

Wibracje w samochodzie: skąd się biorą?

Wibracje w samochodzie, czyli dziś opowiemy o tym, skąd się biorą drgania w kabinie w czasie jazdy. A najczęstszym ich powodem są... opony!

Przyczyny wypadków na autostradzie. Co mówią statystyki?

Przyczyny wypadków na autostradzie? Dziś przyjrzymy się statystykom z polskich dróg. Na jakie nieprawidłowe zachowania kierowców wskazują?

Nowy Peugeot 308 SW w Polsce. Znamy cennik francuskiego kombi!

Nowy Peugeot 308 SW oficjalnie pojawił się w Polsce. Znamy cennik auta. Za francuskie kombi trzeba zapłacić co najmniej 91 800 zł.

Volkswagen Passat GTE: test niemieckiej hybrydy plug-in

Volkswagen Passat GTE ma przestronną kabinę i duży bagażnik. Czy rodzinne nadwozie uzupełnione hybrydą plug-in sprawdza się w praktyce?

Kredyt na samochód. Jaki wybrać i czym się różnią?

Kredyt na samochód, czyli kredyt gotówkowy, kredyt samochodowy i leasing konsumencki. Która forma jest najlepsza?

Bezpieczne wakacje 2021: o czym pamiętać?

Bezpieczne wakacje 2021 to pojęcie, o którym w tym roku Policja powtarza do znudzenia. Te zasady naprawdę warto jednak przyswoić. Jak brzmią?

e-Bilety Morskie Oko. Rezerwacja lub nie zaparkujesz!

e-Bilety Morskie Oko - to jedyny sposób, aby w najbliższych dniach zostawić auto w Palenicy Białczańskiej. Muszą o tym wiedzieć odwiedzający TPN.

Volkswagen Taigo: Niemcy stawiają na SUV-a coupe

Volkswagen Taigo to nowa propozycja w ofercie marki w Europie. Czym jest Taigo? To tak naprawdę model T-Cross, jednak w wersji coupe.

Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

Ile lat wstecz sprawdza UFG?

Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.