Kategorie

Silniki Mercedesa - oznaczenia jednostek benzynowych

Kuba Brzeziński
1.6 M270 Mercedes
1.6 M270 Mercedes
Materiały prasowe Mercedes
Przez paletę niemieckiej marki w ostatnich latach przewinęła się cała seria benzynowych jednostek napędowych. Jak rozgryźć oznaczenia silników Mercedesa? Opisaliśmy wszystkie benzyniaki produkowane od lat 90.

Mercedes od lat szczególnie słynął za sprawą swoich wolnossących diesli. Jednostki znane z modeli W123 i W124 były w stanie pokonać nawet dwa miliony kilometrów bez remontu. I choć to technologia wysokoprężna na lata przejęła pierwsze skrzypce, Niemcy dość chętnie opracowywali też nowe silniki benzynowe. Konstrukcji jest na tyle dużo, że po ich zebraniu w jednym miejscu powstała naprawdę długa lista!

Silniki Mercedesa - oznaczenia benzyniaków - jednostki R3:

M 160 - silnik o pojemności 0.6 lub 0.7 litra produkowany w latach 1998 - 2007, posiada aluminiową głowicę i blok oraz pojedynczą turbosprężarkę. Jednostka była montowana głównie w Smarcie City Coupe i City Cabrio oraz oferuje moc od 60 do 137 koni mechanicznych.

  • M 160 E06 LA - pojemność 0.6 litra moc od 61 do 95 KM
  • M 160 E07 LA - pojemność 0.7 litra moc od 68 do 137 KM

M 281 - silnik o pojemności 0.9 lub 1 litra produkowany od 2014 roku, posiada aluminiową głowicę i blok oraz pojedynczą turbosprężarkę. Jednostka jest montowana głównie w Smarcie ForTwo, ForFour, Renault Twingo, Dacii Sandero oraz oferuje moc od 61 do 90 koni mechanicznych.

  • M 281 E10 R - pojemność 1 litra i moc 61 KM
  • M 281 E10 - pojemność 1 litra i moc 71 KM
  • M 281 E09 LA - pojemność 0.9 litra i moc 90 KM

Silniki Mercedesa - oznaczenia benzyniaków - jednostki R4:

M 111 - silnik o pojemności od 1.8 do 2.3 litra produkowany w latach 1992 - 2003. Posiada aluminiową głowicę i w niektórych wersjach kompresor. Był montowany w całej palecie modeli Mercedesa, a w tym w klasach C, E, CLK i SLK. Jednostka oferuje moc od 122 do 197 koni mechanicznych.

  • M 111.920 - pojemność 1.8 litra, moc 122 KM
  • M 111.940 - pojemność 2 litrów, moc 136 KM
  • M 111.942 - pojemność 2 litrów, moc 136 KM
  • M 111.943 - pojemność 2 litrów, moc 192 KM
  • M 111.944 - pojemność 2 litrów, moc 192 KM
  • M 111.946 - pojemność 2 litrów, moc 182 KM
  • M 111.947 - pojemność 2 litrów, moc 186 KM
  • M 111.951 - pojemność 2 litrów, moc 129 KM
  • M 111.955 - pojemność 2 litrów, moc 163 KM
  • M 111.957 - pojemność 2 litrów, moc 163 KM
  • M 111.958 - pojemność 2 litrów, moc 163 KM
  • M 111.960 - pojemność 2.2 litra, moc 150 KM
  • M 111.961 - pojemność 2.2 litra, moc 150 KM
  • M 111.970 - pojemność 2.3 litra, moc 150 KM
  • M 111.974 - pojemność 2.3 litra, moc 150 KM
  • M 111.973 - pojemność 2.3 litra, moc 193 KM
  • M 111.975 - pojemność 2.3 litra, moc 193 KM
  • M 111.981 - pojemność 2.3 litra, moc 194 KM
  • M 111.983 - pojemność 2.3 litra, moc 197 KM
  • M 111.984 - pojemność 2.3 litra, moc 143 KM

M 166 - silnik o pojemności od 1.4 do 2.1 litra produkowany w latach 1997 - 2005. Posiada aluminiową głowicę i blok oraz pośredni wtrysk paliwa. Był montowany głównie w modelach klasy A i Vito. Jednostka oferuje moc od 82 do 140 koni mechanicznych.

  • M 166 E14 - pojemność 1.4 litra, moc 82 KM
  • M 166 E16 - pojemność 1.6 litra, moc 82 lub 102 KM
  • M 166 E19 - pojemność 1.9 litra, moc 125 KM
  • M 166 E21 - pojemność 2.1 litra, moc 140 KM

Zobacz również: Biturbo, twin turbo, twin scroll turbo – różnice

M 271 - silnik o pojemności 1.6 lub 1.8 litra produkowany w latach 2002 - 2015. Posiada aluminiową głowicę oraz w niektórych wersjach bezpośredni wtrysk paliwa. Był montowany w modelach klasy C, E, CL, SLK i CLK. Jednostka oferuje moc od 122 do 204 koni mechanicznych.

  • DE18ML - pojemność 1.8 litra, moc 170 KM
  • KE16ML - pojemność 1.6 litra, moc 129 lub 156 KM
  • DE18LA - pojemność 1.8 litra, moc 156 lub 204 KM

M 266 - silnik o pojemności od 1.5 do 2 litrów produkowany od 2004 roku. Posiada aluminiową głowicę i blok oraz w niektórych wersjach doładowanie. Jest montowany głównie w modelach klasy A i B. Jednostka oferuje moc od 95 do 193 koni mechanicznych.

  • M 266.920 - pojemność 1.5 litra, moc 95 KM
  • M 266.940 - pojemność 1.7 litra, moc 115 KM
  • M 266.960 - pojemność 2 litrów, moc 136 KM
  • M 266.980 - pojemność 2 litrów, moc 193 KM

M 270 - silnik o pojemności 1.6 lub 2 litrów produkowany od 2011 roku. Posiada aluminiową głowicę i blok oraz doładowanie. Jest montowany głównie w modelach klasy A, B, CLA i GLA. Jednostka oferuje moc od 101 do 241 koni mechanicznych.

  • M 270 DE16 LA R - pojemność 1.6 litra, moc 101 lub 121 KM
  • M 270 DE16 LA - pojemność 1.6 litra, moc 154 KM
  • M 270 DE20 LA - pojemność 2 litrów, moc 154, 181, 208 lub 215 KM

M 200 - silnik o pojemności 1.2 litra produkowany od 2013 roku. Posiada aluminiową głowicę i blok oraz doładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Jest montowany głównie w modelu Citan oraz samochodach Renault i Nissana. Jednostka oferuje moc 114 koni mechanicznych. Funkcjonuje pod oznaczeniem M 200 DE12 LA.

M 274 - silnik o pojemności od 1.6 lub 2 litrów produkowany od 2012 roku. Posiada aluminiową głowicę i blok oraz doładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Jest montowany głównie w modelach klasy C, E, GLK, SLK i GLC. Jednostka oferuje moc od 129 do 245 koni mechanicznych.

  • M 274 DE16 LA - pojemność 1.6 litra, moc 129 lub 156 KM
  • M 274 DE20 LA - pojemność 2 litrów, moc 156, 184, 211 i 245 KM

M 133 - silnik o pojemności 2 litrów produkowany od 2013 roku. Posiada aluminiową głowicę i blok oraz doładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Jest montowany głównie w modelach klasy A, CLA i GLA z serii AMG. Jednostka oferuje moc 360 lub 381 koni mechanicznych. Występuje pod oznaczeniem M 133 DE20 LA.

M 260/M 264 - silnik o pojemności 1.5 lub 2 litrów produkowany od 2017 roku. Posiada aluminiową głowicę i blok oraz doładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Jest montowany głównie w modelach klasy A, C, E i CLS. Jednostka oferuje moc od 184 do 299 koni mechanicznych.

  • M 260 E20 DE LA - pojemność 2 litrów, moc 224 KM
  • M 264 E15 DEH LA - pojemność 1.5 litra, moc 184 KM
  • M 264 E20 DEH LA - pojemność 2 litrów, moc 197, 258 lub 299 KM

M 282 - 4-cylindrowy silnik o pojemności 1.3 litra produkowany od 2018 roku. Posiada doładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa oraz został opracowany razem z Renault i Nissanem. Jest montowany głównie w modelach klasy A. Jednostka oferuje moc od 109 do 163 koni mechanicznych.

  • M 282 DE14 - pojemność 1.3 litra, moc 109 lub 136 KM
  • M 282 DE14 LA - pojemność 1.3 litra, moc 163 KM

Silniki Mercedesa - oznaczenia benzyniaków - jednostki R6:

M 256 - silnik o pojemności 3 litrów produkowany od 2017 roku, posiada aluminiową głowicę i blok oraz doładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Jednostka jest montowana w modelach klasy C, E, CLS, GLE, S i CL oraz oferuje moc od 367 do 435 koni mechanicznych.

  • M 256 E30 DEH LA GR - pojemność 3 litrów, 367 KM, 500 Nm
  • M 256 E30 DEH LA G - pojemność 3 litrów, 435 KM, 520 Nm

Zobacz również: Silniki Mercedesa - oznaczenia diesli

Silniki Mercedesa - oznaczenia benzyniaków - jednostki V6:

M 112 - silnik o pojemności od 2.4 do 3.7 litra produkowany od 1997 do 2005 roku, posiada aluminiową głowicę i blok oraz doładowanie typu twin-screw. Jednostka była montowana głównie w modelach z serii AMG oraz oferuje moc od 170 do 245 koni mechanicznych.

  • M 112 E24 - pojemność 2.4 litra i 170 KM
  • M 112 E26 - pojemność 2.6 litra i 170 KM
  • M 112 E28 - pojemność 2.8 litra i 204 KM
  • M 112 E32 - pojemność 3.2 litra i 218, 224 lub 354 KM
  • M 112 E37 - pojemność 3.7 litra i 245 KM

M 272 - silnik o pojemności od 2.5 do 3.5 litra produkowany od 2004 roku, posiada aluminiową głowicę i blok oraz doładowanie i bezpośredni wtrysk. Jednostka jest montowana w modelach klasy C, E, CLS, CLK, GLK, SL, Viano oraz oferuje moc od 204 do 292 koni mechanicznych.

  • M 272 KE 25 - pojemność 2.5 litra i 204 KM
  • M 272 KE 30 - pojemność 3 litrów i 231 KM
  • M 272 KE 35 - pojemność 3.5 litra i 258, 272, 305 lub 316 KM
  • M 272 DE 35 - pojemność 3.5 litra i 292 KM - wtrysk typu CGI

M 276 - silnik o pojemności od 2.8 do 3.5 litra produkowany od 2014 roku, posiada aluminiową głowicę i blok oraz doładowanie i bezpośredni wtrysk. Jednostka jest montowana w modelach klasy C, E, R, ML, GL, GLE oraz oferuje moc od 252 do 401 koni mechanicznych.

  • M 276 DEH 30 LA - pojemność 3 litrów i 272, 333, 367, 390 lub 401 KM
  • M 276 DES 35 - pojemność 3.5 litra i 252 lub 306 KM
  • M 276 DES 35 LA - pojemność 3.5 litra i 333 KM

Silniki Mercedesa - oznaczenia benzyniaków - jednostki V8:

M 113 - silnik o pojemności od 4.3 do 5.4 litra produkowany od 1998 do 2007 roku, posiada doładowanie i intercooler zaprojektowane przez inżynierów AMG. Jednostka jest montowana w modelach klasy C, E, CLK, ML, SL, CL, G i S oraz oferuje moc od 286 do 469 koni mechanicznych.

  • M 113 E43 - pojemność 4.3 litra, 283 KM, 400 Nm
  • M 113 E50 - pojemność 5 litrów, 306 KM, 460 Nm
  • M 113 E55 - pojemność 5.5 litra, 401 lub 469 KM, 520 lub 800 Nm

M 155 - silnik o pojemności 5.4 litra produkowany od 2004 do 2009 roku, posiada kompresor zaprojektowany przez inżynierów AMG. Jednostka jest montowana w modelach SLR oraz oferuje moc 626 koni mechanicznych oraz moment obrotowy o wartości 780 Nm.

M 156 - silnik o pojemności 6.2 litra produkowany od 2006 do 2014 roku, posiada kompresor zaprojektowany przez inżynierów AMG. Jednostka jest montowana w modelach klasy E, S, CLS, CL oraz oferuje moc od 482 do 514 koni mechanicznych.

M 273 - silnik o pojemności od 4.5 do 5.5 litra produkowany od 2005 do 2010 roku. To konstrukcja wolnossąca. Jednostka jest montowana w modelach klasy GL, E, S, ML, CLS, CLK oraz oferuje moc od 286 do 469 koni mechanicznych.

M 159 - silnik o pojemności 6.2 litra produkowany od 2009 do 2014 roku. To konstrukcja wolnossąca. Jednostka oferuje moc od 571 do 631 koni mechanicznych.

Zobacz również: Top 5: Najmniej awaryjne silniki benzynowe

M 278 - silnik o pojemności 4,7 litra produkowany od 2010 roku, posiada podwójne doładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Jednostka jest montowana w modelach klasy S, CL, CLS, GL, ML, SL i  GLE oraz oferuje moc od 362 do 429 koni mechanicznych.

M 157 - silnik o pojemności 5.5 litra produkowany od 2010 roku, posiada doładowanie i intercooler zaprojektowane przez inżynierów AMG. Jednostka jest montowana w modelach klasy S, CL, CLS, GLE, GL i E oraz oferuje moc od 525 do 577 koni mechanicznych.

M 152 - silnik o pojemności 5.5 litra produkowany od 2012 do 2015 roku, posiada podwójne doładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Jednostka była montowana w modelach klasy SLK oraz oferuje moc 421 koni mechanicznych.

M 177/M 178 - silnik o pojemności 4 litrów produkowany od 2014 roku, posiada doładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Jednostka jest montowana w modelach klasy C, GLC, E, AMG GT, G, S oraz Astonie Martinie DB11. Oferuje moc od 462 do 639 koni mechanicznych.

M 176 - silnik o pojemności 4 litrów produkowany od 2017 roku, posiada doładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Jednostka jest montowana w modelach klasy G i S oraz oferuje moc od 422 lub 469 koni mechanicznych.

Silniki Mercedesa - oznaczenia benzyniaków - jednostki V12:

M 285 - silnik o pojemności 5.5 litra produkowany od roku 2003 do 2012, posiada aluminiową głowicę i blok oraz dwie turbosprężarki i intercooler. Jednostka była montowana w modelach produkowanych przez Maybacha oraz oferuje moc 557 koni mechanicznych.

M 275 - silnik o pojemności 6 litrów produkowany od roku 2004 do 2015, posiada aluminiową głowicę i blok oraz dwie turbosprężarki i intercooler. Jednostka była montowana w modelach klasy S, CL, SL, G z serii AMG oraz oferuje moc 612 koni mechanicznych.

M 279 - silnik o pojemności 6 litrów produkowany od roku 2012, posiada aluminiową głowicę i blok oraz dwie turbosprężarki i intercooler. Jednostka była montowana w modelach klasy S, CL, SL, G oraz Maybach. Benzyniak oferuje moc od 530 do 612 koni mechanicznych. Występuje pod oznaczeniem M 279 E60 LA.

M 158 - silnik o pojemności 6 litrów produkowany od roku 2014, posiada aluminiową głowicę i blok oraz dwie turbosprężarki. Jednostka jest montowana w Pagani Huayra. Benzyniak oferuje moc 730 koni mechanicznych oraz moment obrotowy na poziomie 1000 Nm.

M 277 - silnik o pojemności 6 litrów produkowany od roku 2014, posiada aluminiową głowicę i blok oraz dwie turbosprężarki. Jednostka jest montowana w modelach klasy S w wersji Maybach. Benzyniak oferuje moc 530 koni mechanicznych oraz moment obrotowy na poziomie 830 Nm.

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    31 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.