| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > 2,1 CDI OM 651 Mercedes - awarie, problemy, opinie

2,1 CDI OM 651 Mercedes - awarie, problemy, opinie

Silnik 2,1 CDI OM 651 Mercedesa to kultura pracy, oszczędność i spora moc. Niestety to też seria problemów, z których część skończyła się akcjami serwisowymi.

Znanym problemem w przypadku silnika wysokoprężnego OM 651 są nieszczelności w układzie chłodzenia. Płyn potrafi przepuszczać zarówno pompa wody, jak i układ krążenia przebiegający w okolicy filtra paliwa. Do najbardziej trwałych nie należy też osprzęt filtra cząstek stałych. W pierwszej kolejności zazwyczaj pada czujnik różnicy ciśnień. Oryginalny w ASO kosztuje przeszło 300 złotych. W sklepie motoryzacyjnym tą samą część można kupić już za 150 złotych. Poza tym podczas eksploatacji głównie w mieście zapycha się również i sam DPF. Nowy osadnik kosztuje minimum 1500 złotych.

O ile turbosprężarki stosowane przez Mercedesa w silniku 2,1 litra OM 651 są wyjątkowo trwałe, o tyle w modelach mocniejszych dysponujących systemem Twin Turbo zdarzają się usterki nastawnika przepływu powietrza. Awaria elektronicznego elementu nie jest zasadnicza, mimo wszystko może denerwować kierowcę. Oznacza bowiem spadek mocy silnika i dymienie z rury wydechowej podczas przyspieszania. Nastawnik najczęściej się regeneruje. Naprawa kosztuje około 500 złotych.

Zobacz również: Z tymi silnikami mogą być problemy: 2.0 TDCi Ford

2,1 CDI OM 651 Mercedes - podsumowanie

Jeszcze na początku lat dziewięćdziesiątych diesle montowane w Mercedesach były klasą samą dla siebie. Bez żadnych usterek pokonywały nawet milion kilometrów. Ich siłą okazywała się jednak prostota i absolutny brak wysilenia. Pod koniec lat dziewięćdziesiątych sytuacja uległa zmianie. Niemcy postawili na moc, kulturę pracy i oszczędność. A ta nie idzie w parze z trwałością. Dobry dowód na to stanowi silnik o oznaczeniu OM 651. Miał przynieść rewolucję, a stał się powodem epokowych problemów z wtryskiwaczami i łańcuchem rozrządu. Jako że występowały one już na początku eksploatacji, nie wróży to dobrze na przyszłość…

2,1 CDI OM 651 Mercedes - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 24 zł
  • filtr powietrza - od 96 zł
  • filtr paliwa - od 77 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 503 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 486 zł
  • sprzęgło komplet - od 1188 zł
  • koło dwumasowe - od 1645 zł
  • wtryskiwacz - od 1288 zł
  • zawór EGR - od 781 zł
  • świeca żarowa - od 62 zł
  • filtr cząstek stałych - od 1495 zł
  • turbosprężarka - od 1229 zł
  • sonda lambda - od 479 zł

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Paulina Kozak

Redaktor

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »