reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > 2,1 CDI OM 651 Mercedes - awarie, problemy, opinie

2,1 CDI OM 651 Mercedes - awarie, problemy, opinie

Silnik 2,1 CDI OM 651 Mercedesa to kultura pracy, oszczędność i spora moc. Niestety to też seria problemów, z których część skończyła się akcjami serwisowymi.

Mimo dobrej postawy niemieckiej marki, dosyć szybko okazało się, że problem jest potężny. Na przełomie roku 2009 i 2010 każdego tygodnia do serwisu trafiało 4,5 tysiąca pojazdów z wadliwym układem wtryskowym! Skala napraw gwarancyjnych sprawiła, że Mercedes na chwilę musiał wstrzymać nawet produkcję mocniejszych wariantów silnika OM 651. Nie miał bowiem w magazynach wystarczającej ilości wtryskiwaczy. Podsumowanie akcji naprawczej jest zatrważające. W serwisie pojawiło się ponad 300 tysięcy pojazdów. Koszt ich naprawy grubo przekroczył pół miliarda euro.

2,1 CDI OM 651 Mercedes - wtryski Delphi ostatecznie wycofane

Problem z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi Delphi okazał się dla Niemców bolesny. I wszystko wskazuje na to, że nie do końca udało się go usunąć. Skąd wniosek? Aby ostatecznie zakończyć sprawę, od roku 2011 w motorze o oznaczeniu 220 CDI, a od roku 2012 w motorze 250 CDI Mercedes zaczął montować aparaturę wtryskową elektromagnetyczną. Być może urządzenia te są mniej precyzyjne i pracują nieco głośniej, mimo wszystko nadal gwarantują właściwy poziom oszczędności paliwa, a do tego są prostsze i mogą podlegać taniej regeneracji. Dla porównania, nowy wtryskiwacz Delphi kosztuje 1800 złotych. Urządzenie elektromagnetyczne Boscha można za to naprawić już za 300 - 400 złotych.

Zobacz również: Z tymi silnikami mogą być problemy: diesel 2.5 CRDi Kia

Zażegnanie problemów z układem wtryskowym mocniejszych wersji diesla OM 651 nie zamknęło listy niedomagań silnika Mercedesa. Dosyć szybko okazało się, że kolejna wada produkcyjna dotyczy uszczelnień łańcucha rozrządu. Te przepuszczały olej w okolicy napinacza. Jako że ubytki smarowidła były znaczące i mogły szybko odbić się na stanie samego napędu rozrządu, Niemcy musieli ogłosić kolejną akcję naprawczą. Według informacji zakulisowych, tylko w ojczyźnie marki uszkodzonych mogło być aż 100 tysięcy pojazdów.

2,1 CDI OM 651 Mercedes - nawet kilkanaście tysięcy za rozrząd

Wycieki to jednak nie jedyny problem łańcucha rozrządu. Ten dosyć szybko potrafi się również rozciągnąć. I choć same części zamienne można kupić w klepie motoryzacyjnym już za 500 złotych, cena naprawy jest raczej astronomiczna. Otóż napęd jest umieszczony od strony skrzyni biegów. Tym samym do jego wymiany konieczne jest wyjęcie całego silnika! W autoryzowanych stacjach obsługi zakres prac sprawiał, że cena usługi potrafiła wynieść nawet kilkanaście tysięcy złotych. Przy zastosowaniu dobrej jakości części w warsztacie niezrzeszonym za tą samą naprawę można zapłacić grubo poniżej 3 tysięcy złotych.

reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

2,1 CDI OM 651 Mercedes - awarie, problemy, opinie
2,1 CDI OM 651 Mercedes - awarie, problemy, opinie

Tarcza antykryzysowa – pomoc dla pracodawców poszkodowanych w wyniku pandemii koronawirusa (PDF)29.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Sylwia Kozłowska

Dydaktyk medialny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama