REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
1.0 MPi Skoda
1.0 MPi Skoda
Fot. Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Najmniej awaryjne silniki benzynowe to nie tylko konstrukcje starego typu! Nowoczesne jednostki też mogą być tytanami pracy. Przykład? Ten daje Toyota, PSA, Grupa Volkswagena, Kia i Hyundai, a nawet Mercedes!

Nowoczesne silniki to przede wszystkim downsizing, dbałość o emisję spalin i jednocześnie windowanie możliwości. A te trzy czynniki złożone w całość nie mogą się skończyć dobrze. A może mogą? Postanowiliśmy przejrzeć rynek motoryzacyjny w poszukiwaniu nowoczesnych benzyniaków, które mogą się pochwalić wyjątkową trwałością. W ten sposób stworzyliśmy listę pięciu silników, które z czystym sumieniem można polecić kupującym auta na rynku wtórnym.

REKLAMA

1.8 2ZR-FXE Toyota

1.8 2ZR-FXE Toyota

1.8 2ZR-FXE Toyota

Materiały prasowe Toyota

Silnik o pojemności 1.8 litra i oznaczeniu 2ZR-FXE zadebiutował w gamie Toyoty w roku 2007. Jednostka powstała z myślą o... układzie hybrydowym. Właśnie dlatego została pozbawione całej serii zbędnego osprzętu. I tak nie posiada pasków napędowych, alternatora, rozrusznika czy nie współpracuje z żadnym sprzęgłem. Wtrysk paliwa jest realizowany wielopunktowo, a rozrząd napędza trwały łańcuch. Skutek? W tym silniku tak naprawdę nie ma się co zepsuć. Jeżeli kierowca będzie pamiętał o regularnym serwisie, jednostka z powodzeniem wykręci przebiegi dochodzące nawet do miliona kilometrów!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

  • 1.8 2ZR-FXE - dane techniczne: 1798 cm3, R4, 136 KM, 207 Nm
  • 1.8 2ZR-FXE - modele samochodów: Toyota Prius III, Toyota Prius+, Toyota Auris Hybrid I, Toyota Auris Hybrid II, Lexus CT

Zobacz również: Używane: Toyota Hybrid - awarie nie są takie oczywiste!

1.2 PureTech PSA

Silnik 1.2 PureTech - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.2 PureTech PSA

Materiały prasowe PSA

Francuzi bardzo wszechstronnie podeszli do opracowywania nowego silnika benzynowego. Wybrali bowiem optymalną pojemność, która pozwoliła na stworzenie zarówno słabszej, wolnossącej wersji, jak i mocniejszej, doładowanej. Skutek? Motor 1.2 PureTech dysponuje mocą oscylującą od 75 do 130 koni mechanicznych. Jednostka ma 3 cylindry, 12 zaworów i spełnia wymogi normy emisji spalin Euro 6. Poza tym jest oszczędna i wybitnie trwała. Bez żadnych awarii wytrzymuje przebiegi przekraczające 250 tysięcy kilometrów. I ma tak właściwie tylko jedną wadę - właściciel samochodu powinien pamiętać o skróceniu interwału wymiany paska osprzętu. Najlepiej zmieniać go co jeden, maksymalnie dwa przeglądy olejowe.

  • 1.2 PureTech - dane techniczne: 75 KM, 82 KM, 110 KM, 130 KM
  • 1.2 PureTech - modele samochodów: Citroen C1, C3, C4, C3 Aircross, C4 Cactus, C-Elysee, C4 Picasso, DS3, DS4, Peugeot 108, 208, 301, 308, 2008, 3008, 5008, Opel Crossland i Grandland

Zobacz również: Silnik 1.2 PureTech - awarie, problemy, opinie

1.0 MPi EA211 Grupa Volkswagena

1.0 MPi Skoda

1.0 MPi Grupa Volkswagena

Fot. Skoda

Koniec pierwszej dekady XXI wieku uświadomił Niemcom, że potrzebują nowego, małolitrażowego benzyniaka, który będzie zasilał modele segmentu A i B. I tak powstał 3-cylindrowy motor 1.0 MPi. Silnik choć ma pewne braki w kwestii kultury pracy, otrzymał trzy potężne zalety. Po pierwsze jest wybitnie oszczędny. Skoda Fabia zasilana nim potrafi spalić średnio tylko 5 litrów benzyny! Po drugie dobrze współpracuje z instalacją LPG, a to pozwala sprawić że zaczyna jeździć za grosze. Po trzecie jest naprawdę trwały. Przebiegi na poziomie 250 tysięcy kilometrów nie stanowią żadnego problemu dla regularnie serwisowanych jednostek. Nawet trwałość paska rozrządu producent określa na 240 tysięcy kilometrów!

  • 1.0 MPi EA211 - dane techniczne: 60 KM, 65 KM, 68 KM, 75 KM
  • 1.0 MPi EA211 - modele samochodów: Seat mii, Seat Ibiza, Skoda Citigo, Skoda Fabia, Volkswagen Up!, Volkswagen Polo

Zobacz również: Silnik 1.0 MPi i 1.0 TSI VAG - oznaczenia i opis konstrukcji

1.6 MPi Gamma Kia/Hyundai

1.6 MPi Gamma Kia/Hyundai

1.6 MPi Gamma Kia/Hyundai

Materiały prasowe Kia

Choć producenci motoryzacyjni w XXI wieku zaczynają odchodzić od silników wolnossących, Kia i Hyundai nadal oferują je w swoich samochodach. Świetny przykład stanowi jednostka o pojemności 1.6 litra z rodziny Gamma o oznaczeniach G4FC i G4FG. Benzyniak ma wtrysk wielopunktowy, zmienne fazy rozrządu i rozrząd napędzany za pomocą łańcucha. W skrócie benzyniak jest na tyle prosty, że właściwie niewiele może się w nim zepsuć w toku eksploatacji. Jeżeli już jakieś elementy ulegają awariom, to te zazwyczaj dotyczą tanich w wymianie cewek zapłonowych lub silniczka krokowego i nie pojawiają się wcześniej niż w okolicy przebiegu na poziomie 200 tysięcy kilometrów.

Silnik 1.6 MPi Gamma Kii i Hyundaia dobrze współpracuje z instalacją gazową. To pozwala drastycznie obniżyć koszty eksploatacji. Poza tym jednostka ma też wariant wyposażony we wtrysk bezpośredni. Mowa o wersji GDi.

  • 1.6 MPi Gamma - dane techniczne: 126 KM, 132 KM
  • 1.6 MPi Gamma - modele samochodów: Kia Cee`d I i II, Kia Soul, Hyundai i30 I i II, Hyundai Veloster

Zobacz również: Używana Kia cee’d: kompakt za rozsądne pieniądze

1.6 M270 Mercedes

1.6 M270 Mercedes

1.6 M270 Mercedes

Materiały prasowe Mercedes

1.6-litrowy benzyniak zadebiutował w gamie Mercedesa w roku 2011. Początkowo dysponował stadem 156 koni mechanicznych (wersja DE16 LA). W roku 2015 do rodziny dołączyły wersje o mocy 102 i 122 koni mechanicznych (wersja DE16 LA R). Silnik posiada i głowicę, i blok wykonane z aluminium. Poza tym korzysta z bezpośredniego wtrysku paliwa i wtłacza powietrze do komory spalania przy użyciu turbosprężarki. Te wszystkie cechy sprawiły, że bez większych trudności wpisał się w wymogi normy emisji spalin Euro 6. Konstrukcja jest stosunkowo młoda. Z drugiej strony jest montowana przede wszystkim w modelach niższej klasy, które bywają intensywnie eksploatowane. Zatem brak sygnałów mówiących o jej awaryjności bez wątpienia jest dobrą informacją.

  • 1.6 M270 - dane techniczne: 102 KM, 122 KM, 156 KM
  • 1.6 M270 - modele samochodów: Mercedes klasy A, Mercedes GLA, Mercedes CLA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA