REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czy można usunąć wgniecenia bez uszkodzenia lakieru?

Max Trela
Wgniecenia na drzwiach można łatwo usunąć fot. Newspress
Wgniecenia na drzwiach można łatwo usunąć fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Wgniecenia na drzwiach czy błotnikach w wielu przypadkach da się prosto i szybko usunąć. Bez uszkodzenia lakieru, bez szpachlowania, bez konieczności rozbierania auta. Taka naprawa daje dobre efekty wizualne i jest kilkukrotnie tańsza od tradycyjnej.

Coraz więcej warsztatów małe zagniecenia blachy naprawia doraźnie przez przywrócenie kształtu elementu. Odbywa się to przez wypychanie lub wyciąganie blachy za pomocą specjalnych narzędzi blacharskich, które są bardziej miękkie niż lakier (a więc go nie uszkodzą) a jednocześnie wpływają na kształt blachy.

REKLAMA

Takie „wypukiwanie” to operacja, która zajmuje około 3-4 godziny, a auta nie trzeba do tego przygotowywać. Nie demontuje się tapicerek, nie zakleja szyb czy uszczelek. Trzeba jednak pamiętać, że w ten sposób da się zlikwidować tylko płytkie zagniecenia w płaskich elementach. Muszą mieć one również dość regularny kształt i oczywiście lakier NIE MOŻE być uszkodzony.

Zobacz też: Jak wykonywać poważniejsze naprawy? 

Co zrobić gdy zagniecenie jest większe? Wtedy blachę można spróbować wyciągnąć za pomocą specjalnych „grzybków” przyklejanych na gorąco do lakieru i młotka bezwładnościowego. Tu również najlepsze efekty osiągniemy jeśli powierzchnia jest stosunkowo płaska. Na miejscach zgięć i łuków takie „szarpanie” może nie dać zadowalających efektów. Najczęściej zostają ślady po obrzeżach zagniecenia.

Metoda „grzybkowa” jest bardziej pracochłonna, zajmuje około 4-6 godzin i ze względu ma przyklejanie elementów do lakieru bardziej ryzykowna.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kiedy nie da się usunąć zagniecenia bez ingerencji lakiernika?

REKLAMA

Metody wypychania i wyciąganie blachy nie sprawdzą się w żadnym przypadku gdy lakier został uszkodzony. Wystarczy jedno pęknięcie i już może on zejść z blachy całym płatem! Dodatkowo nie warto próbować takich operacji w przypadku gdy auto przechodziło poważne naprawy blacharskie. Jeśli pod lakierem jest gruba warstwa szpachlówki, wtedy ryzyko zniszczenia powłoki jest automatycznie bardzo duże.

Nie polecamy również naprawiania w ten sposób aut z oryginalnym lakierem który był już odnawiany, czyli polerowany. Wycieniona powłoka może się pofałdować na przykład podczas przyklejania „grzybka”.

Zobacz też: Jak przygotować auto do samodzielnych napraw? 

Kilka słów o „metodzie na suszarkę”

Dość popularną metodą usuwania zagnieceń przez domorosłych mechaników jest tzw „metoda na suszarkę i gaśnicę”. Polega ona na punktowym ogrzaniu zagniecenia do mniej więcej 40-45 stopni, a następnie jego gwałtownym schłodzeniu strumieniem CO2 z gaśnicy.

Czy to działa? Owszem, ale TYLKO NA ELEMENTY PLASTIKOWE! W ten sposób możemy wyprostować zderzak, ale nie drzwi. Nie ma również co liczyć, że nie zostanie zadem ślad na lakierze. Gwałtowna zmiana temperatury i odkształcenia mogą spowodować, że powłoka lakiernicza popęka.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA