| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > LPG > Top 10: Usterki samochodów z LPG. Jakie awarie mogą się zdarzyć?

Top 10: Usterki samochodów z LPG. Jakie awarie mogą się zdarzyć?

Obroty falują, silnik gaśnie podczas jazdy, a może w ogóle nie chce odpalić. Usterki samochodów z LPG są denerwujące, ale czy drogie w usunięciu? Sprawdźmy.

Paląca się kontrolka check engine

Usterki samochodów z LPG bardzo często objawiają się pojawieniem się kontrolki "check engine" na tablicy zegarów. Co to może oznaczać? Na ogół nieprawidłowy skład spalin lub awarię układu posiadającego wpływ na dokonywane odczyty - konieczna jest komputerowa diagnoza warta około 50 złotych. Oczywiście kierowca może zignorować problem - ten raczej nie doprowadzi do unieruchomienia silnika czy ograniczenia jego możliwości. Z drugiej strony taka postawa w kontekście długofalowej eksploatacji doprowadzi do poważnego uszkodzenia jednostki napędowej. Skrajnie może dojść do wypalenia gniazd zaworowych, ewentualnie uszkodzenia katalizatora.

Falujące obroty na biegu jałowym

Wyobraźcie sobie, że zatrzymujecie się samochodem przed czerwonym światem, wrzucacie luz i puszczacie sprzęgło, a obroty w silniku zaczynają się... bujać. Falowanie nie tylko jest denerwujące, ale też zdecydowanie utrudnia np. dynamiczne ruszenie. Jakie mogą być jego powody? W większości przypadków winne tej usterki samochodów z LPG jest nieprawidłowe ustawienie instalacji - konieczna jest zatem wizyta u gazownika i dokonanie adaptacji pracy sterownika. Poza tym powodem może być również zabrudzenie przepustnicy lub silnika krokowego - profilaktycznie obydwa elementy również należy wyczyścić podczas wizyty serwisowej.

Zobacz również: Przegląd a instalacja gazowa - co musisz wiedzieć?

Utrudniony rozruch silnika

Silnik jest odpalany na benzynie. Czemu zatem o utrudnionym rozruchu może zadecydować usterka instalacji LPG? Powód jest dość prosty. Zużyte wtryskiwacze gazowe w układzie sekwencyjnym mogą przepuszczać gaz praktycznie cały czas. A to sprawia, że w momencie rozruchu w komorze spalania pojawia się zbyt bogata mieszanka paliwowa. Jeżeli uszkodzenie wtrysków poszło aż tak daleko, że zaczynają one przepuszczać paliwo, usterki tej nie da się usunąć inaczej niż poprzez wymianę elementów na nowe. Na szczęście procedura nie jest tak droga jak w przypadku wtryskiwaczy np. w nowoczesnym dieslu.

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Natalia Zawadzka

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »