REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Top 5: Najgorsze silniki do gazu - LPG w ich przypadku to szybki remont!

Top 5: Najgorsze silniki do gazu - LPG w ich przypadku to szybki remont! / Opel Insignia I
Top 5: Najgorsze silniki do gazu - LPG w ich przypadku to szybki remont! / Opel Insignia I
Materiały prasowe Opel

REKLAMA

REKLAMA

LPG kojarzy się przede wszystkim z oszczędnościami. Niestety nie zawsze paliwo tańsze o połowę oznacza o połowę mniejsze wydatki. W udowadniają to najgorsze silniki do gazu z naszej listy.

Czemu kierowcy stawiają na LPG? Bo jego cena jest więcej niż atrakcyjna. Jako że gaz kosztuje połowę tego, co należy zapłacić za litr benzyny, do lamusa odsyła nawet oszczędności dokonane podczas eksploatacji pojazdu zasilanego dieslem! Tak, jazda na LPG wymaga wydatku. Kierowca musi zamontować w aucie instalację. Ta zwraca się jednak już po ponad roku od montażu, a później zaczynają się już wyłącznie oszczędności. Tylko czy zawsze? No właśnie nie. Na rynku jest bowiem cała seria silników, które bardzo źle znoszą zasilanie gazem. Dziś przedstawimy pięć najważniejszych.

REKLAMA

1.6 Duratec Ti-VCT Ford

Top 5: Najgorsze silniki do gazu - LPG w ich przypadku to szybki remont! / Ford Focus II

Top 5: Najgorsze silniki do gazu - LPG w ich przypadku to szybki remont! / Ford Focus II

Materiały prasowe Ford

REKLAMA

Silnik benzynowy 1.6 Duratec Ti-VCT to jednostka zbudowana przez Forda w ramach rodziny Sigma. Motor zasilał m.in. drugą generację modelu Focus i jest popularny na rynku wtórnym. Wolnossący benzyniak oferuje 115 koni mechanicznych. Dzięki temu hatchback osiąga pierwszą setkę w 10,8 sekundy. Niestety silnik nie jest oszczędny. W cyklu miejskim spala mniej więcej 9 - 10 litrów paliwa. Dlatego właściciele Focusów starali się obniżyć koszty eksploatacji, montując instalację LPG. To był jednak spory błąd...

Sam Ford podkreśla, że silnik 1.6 Duratec Ti-VCT ma wrażliwą głowicę. A to oznacza, że jazda na zasilaniu gazowym może prowadzić do szybkiego uszkodzenia jednostki. Przykład? Dochodzi przede wszystkim do przedwczesnego zużycia zaworów. Co gorsze, awaria może wystąpić już przy przebiegu na poziomie 40 - 50 tysięcy kilometrów. Przy normalnym użytkowaniu kierowca pokonuje taki dystans przeciętnie w 2 - 2,5 roku.

Zobacz również: Używany Ford Focus II - wciąż atrakcyjny mimo upływu lat

2.0 K20A6 Honda

Top 5: Najgorsze silniki do gazu - LPG w ich przypadku to szybki remont! / Honda Accord VII

Top 5: Najgorsze silniki do gazu - LPG w ich przypadku to szybki remont! / Honda Accord VII

Materiały prasowe Honda

REKLAMA

2-litrowa jednostka benzynowa Hondy jest naprawdę udana. Była montowana m.in. w modelu Accord siódmej generacji i oferuje mu dobre osiągi. 155-konny motor rozpędza sedana do pierwszej setki już w 9,1 sekundy. Jak sprawuje się benzyniak? W początkowej fazie produkcji miał pewien problem. Ten dotyczył uszkodzeń wałka rozrządu. Japończycy usuwali jednak usterkę w ramach bezpłatnych napraw, dzięki czemu dziś nie pozostał po niej nawet ślad! Czy jednak silnik nadaje się do LPG? Montaż instalacji gazowej nie jest zalecany...

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tańsze paliwo prowadzi do szybkiego wypalenia gniazd zaworowych w japońskim benzyniaku. A regeneracja głowicy z całą pewnością nie jest tania. Nawet poza ASO jej koszt utrzymuje się w przedziale od jednego do dwóch tysięcy złotych. A usterka - co trzeba z pełną siłą powiedzieć - będzie się powtarzać. Tym samym instalacja LPG raczej nigdy nie zdąży się zwrócić. Co ważne, 2-litrowe warianty jednostki K20A i późniejszy model R20A były też montowane np. w Civicu!

Zobacz również: Używana Honda Accord VII: ładny i dopracowany

1.4 G4FA Hyundai i Kia

Top 5: Najgorsze silniki do gazu - LPG w ich przypadku to szybki remont! / Hyundai i30 II

Top 5: Najgorsze silniki do gazu - LPG w ich przypadku to szybki remont! / Hyundai i30 II

Materiały prasowe Hyundai

W czystej teorii silnik o pojemności 1.4 litra z rodziny Gamma montowany m.in. w Kii Cee`d II i Hyundaiu i30 II wydaje się idealny do zasilania LPG. Ma wolnossącą konstrukcję, a do tego pośredni wtrysk paliwa typu MPI. Co zatem poszło nie tak? Problem dotyczy przede wszystkim elementów aluminiowej głowicy - tak przynajmniej twierdzą mechanicy pracujący u gazowników. Mniej więcej po 2 - 3 latach jazdy na gazie dochodzi do zużycia zaworów. Skutek? Bardzo wyczuwalnie spada moc, a do tego mocno rośnie zapotrzebowanie na paliwo.

Konieczność przeprowadzenia remontu głowicy nie brzmi optymistycznie. Szczególnie że rachunek u mechanika z pewnością nie będzie niższy niż 1000 złotych. Co gorsze, koszty poniesione przez kierowcę mogą spokojnie zjeść wszystkie oszczędności, które wcześniej wynikały z jazdy na LPG.

Zobacz również: Używany Hyundai i30 (2007 - 2012) - długa droga do niezawodności

1.3 M13A Suzuki

Top 5: Najgorsze silniki do gazu - LPG w ich przypadku to szybki remont! / Suzuki Swift III

Top 5: Najgorsze silniki do gazu - LPG w ich przypadku to szybki remont! / Suzuki Swift III

Suzuki

Oznaczenie M13A nie brzmi szczególnie popularnie. To jednak symbol silnika benzynowego o 4-cylindrowej głowicy i pojemności 1.3 litra, który był popularny w niezwykle popularnym modelu Suzuki Swift trzeciej generacji. Jednostka ma dość prostą budowę - została wyposażona w 16-zaworową głowicę i zmienne fazy rozrządu. Niestety nawet mało skomplikowana technologia i japoński rodowód nie przygotowały jej na zasilanie LPG. Już po 40 - 50 tysiącach kilometrów jazdy na gazie silnik może wymagać regeneracji głowicy.

Czy problemom silnika 1.3 M13A Suzuki da się zapobiegać? Pewnie nie. Można się starać wyłącznie odciągnąć je w czasie. Pomóc w tym może skrócenie interwału regulacji luzu zaworowego do 20 tysięcy kilometrów. Poza tym kierowca powinien pamiętać o stosowaniu specjalnego lubryfikatora.

Zobacz również: Używane Suzuki Swift: japoński pantofelek

1.8 Z18XER Opel

Top 5: Najgorsze silniki do gazu - LPG w ich przypadku to szybki remont! / Opel Insignia I

Top 5: Najgorsze silniki do gazu - LPG w ich przypadku to szybki remont! / Opel Insignia I

Materiały prasowe Opel

Trzecia generacja rodziny benzynowych silników Opla zadebiutowała w roku 2005. Mimo wszystko jednostka o pojemności 1.8 litra dopiero w roku 2009 trafiła pod maską pierwszej generacji Insignii. Na pierwszy rzut oka silnik idealnie nadaje się do zasilania LPG. Ma 4-cylindrową głowicę, wolnossącą konstrukcję i optymalną moc na poziomie 140 koni mechanicznych. Kolejne modernizacje - a w tym pewnie oszczędności materiałowe - sprawiły jednak, że o ile motory pierwszej generacji dzielnie znosiły gaz, o tyle w tym przypadku tańsze paliwo nie sprawdza się.

Zobacz również: Używany Opel Insignia - czy warto?

Czemu konstrukcja 1.8 Z18XER Opel trafiła na listę Top 5: Najgorsze silniki do gazu? Specjaliści z rynku LPG - w tym chociażby inżynierowie firmy Prins - twierdzą, że przez ryzyko szybkiego uszkodzenia zaworów. A w takim przypadku koniecznością stanie się kosztowny remont głowicy. Na szczęście Insignia 1.8 przy delikatnej jeździe potrafi być oszczędna. Bardziej od LPG zalecamy zatem eco-driving.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA