REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Chevrolet Camaro i Corvette znowu w Europie

Nowy Chevrolet Camaro będzie dostępny także w Europie. Fot. Chevrolet
Nowy Chevrolet Camaro będzie dostępny także w Europie. Fot. Chevrolet

REKLAMA

REKLAMA

Z okazji stulecia Chevroleta na salonie samochodowym we Fraknfurcie amerykańska firma zaprezentuje nowe modele Chevroleta Camaro i Corvette. Oba modele są legendą amerykańskich aut sportowych. Poza świetnym wyglądem i mocą teraz mają o wiele więcej do zaoferowania.

Oba modele ucieleśniają tradycję Chevroleta, nierozerwalnie związaną z wyścigami, wysokimi osiągami i współzawodnictwem.

REKLAMA

 „Louis Chevrolet był nieustraszonym pionierem wyścigów, który zaprojektował nasz pierwszy samochód - powiedział Hossein Hassani, manager ds. produktów specjalnych Chevrolet Europe - Ogromnie się cieszymy, że możemy zaprezentować we Frankfurcie specjalną edycję Corvette, przygotowaną z okazji stulecia Chevroleta, a także niecierpliwie wyczekiwane Camaro. Oba modele są głęboko zakorzenione w historii Chevroleta, a zarazem są to supernowoczesne samochody o niezrównanych osiągach i legendarnym wyglądzie”.

Zobacz też: Chevrolet Camaro - narodziny luksusu

REKLAMA

Na europejski rynek Chevrolet wraca po dziesięciu latach. Nowy Camaro z silnikiem V8 o mocy 432 KM będzie dostępny w cenie od 199 900 zł za wersję coupe i 224 990 zł za kabriolet. Urodzinowe modele Corvette będą dostępne z roku modelowego 2012, włącznie z Grand Sport, Z06 i ZR1. W ofercie dostępne są także pakiety Transformers Special Edition oraz 45th Anniversary. Te specjalne edycje są ograniczone czasowo.

Specjalną edycję Corvette wyróżnia m.in. czarny lakier Carbon Flash Metallic, satynowo -czarne znaki graficzne i unikatowe satynowo - czarne koła aluminiowe. W miejsce tradycyjnego symbolu Chevroleta umieszczono cyfrę „100”. Poza tym urodzinowa edycja posiada logo z wizerunkiem Louisa Chevroleta na słupkach, centralnych osłonach kół i na środku koła kierownicy. Obręcze kół wykonane z lekkiego aluminium są różne dla poszczególnych modeli Corvette.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dodatkowo wszystkie modele urodzinowej edycji Corvette zostały wyposażone w system Magnetic Selective Ride Control – najszybciej reagujące zawieszenie na świecie i technologiczną innowację wprowadzoną do branży właśnie w Corvette.

REKLAMA

Poniżej kopuły maski lampy HID otoczone pierścieniami ksenonowych świateł LED przypominają głęboko osadzone oczy. Desing górnej linii nad tylnym zderzakiem, opatrzonej w nowe lampy typu quad LED posiadają tylko europejskie modele Camaro. Niebieskie ambientowe światło biegnie wzdłuż drzwi, podświetla także prędkościomierz i licznik obrotów.
Obszerne centrum informacji kierowcy (DIC) dostarcza wszelkich danych niezbędnych w podróży, w tym o zużyciu paliwa, informacje o trasie i ciśnieniu opon. Camaro jest jedynym pojazdem w swojej klasie, który oferuje w standardzie wyświetlacz typu Head Up Display (HUD). Wyświetlacz ten przedstawia informacje, takie jak prędkość i ustawienia radia na przedniej szybie, co nie zmusza kierowcy do odrywania wzroku od drogi. W standardzie wyposażeniem jest również ultradźwiękowy asystent tylnego parkowania z kamerą i sześć poduszek powietrznych, a także system mocowania fotelika Isofix.

Specjalna edycja pakietu Chevroleta trafia do sprzedaży kilka miesięcy po tym, jak model Corvette C6.R z numerem 73 zwyciężył w swojej klasie w 24-godzinym wyścigu Le Mans.
W ciągu 24 godzin Chevrolet Corvette (prowadzony przez Oliviera Beretta, Tommy’ego Milnera i Antonio Garbię) przejechał 314 okrążeń i przeciął metę 2 minuty i 29 sekund przed Ferrari 458 Italia z numerem 51. Trzecie miejsce zajęło BMW M3 GT z numerem 56, a czwarte Porsche 997 GT3 RSR z numerem 77.
Corvette Racing zaliczył sześć wygranych w klasie GTS/GT1 w wyścigach Le Mans (2001, 2002, 2004, 2005, 2006 i 2009). W 2010 roku zespół awansował do klasy GT2 (obecnie nazywanej GTE Pro).

Zobacz też: Historia Chevroleta: Europa kolebką światowego giganta

Camaro jest dostępny w wersji z ręczną skrzynią biegów, z silnikiem LS3 V8 o pojemności 6,2 l i mocy 432 KM, generującym moment obrotowy 569 Nm przy 4600 obr./min. Przekłada się to na przyspieszenie do 100 km/h w 5,2 sekundy w przypadku coupe i 5,4 sekundy w przypadku kabrioletu. Coupe z automatyczną skrzynią biegów osiąga 100 km/h w 5,4 sekundy, a kabriolet o 0,2 sekundy dłużej. Camaro osiąga maksymalną prędkość 250 km/h.

Na potrzeby europejskiego rynku, nowy model wyposażono w innowacyjne zawieszenie FE4. Charakteryzuje się ono większą sztywnością i stabilnością poprzeczną, co przekłada się na lepsze osiągi i ułatwia prowadzenie pojazdu przy wyższych prędkościach. 20-calowe koła wraz z oponami Pirelli PZero zapewniają pewne przekazanie mocy, a nieblokujące się hamulce z czterotłoczkowymi zaciskami marki Brembo w zestawieniu z StabiliTrak i systemem kontroli przyczepności, zapewniają skuteczne hamowanie i zwinne skręcanie.

Chevrolet Corvette również pojawi się w europejskich salonach Chevroleta. Fot. Chevrolet
Nowy Chevrolet Camaro: deska rozdzielcza. Fot. Chevrolet
Nowe Camaro: tył. Fot. Chevrolet
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA