REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak dotrzeć do USA?

Choć możliwości jest kilka, zdecydowanie najlepszym i najszybszym sposobem dostania się do USA jest przelot samolotem. fot. Fotolia
Choć możliwości jest kilka, zdecydowanie najlepszym i najszybszym sposobem dostania się do USA jest przelot samolotem. fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Choć możliwości jest kilka, zdecydowanie najlepszym i najszybszym sposobem jest przelot samolotem - podróż z Polski potrwa od ok. 9 do nawet kilkudziesięciu godzin, w zależności od miejsca docelowego.

Z Warszawy do Nowego Jorku leci się przykładowo od k. 9 godzin w przypadku lotu bezpośredniego lub ok. 12 godzin z 1 przesiadką, zaś z Warszawy do Los Angeles (zachodnie wybrzeże) leci się minimalnie około 17 godzin  z 1 przesiadką.

REKLAMA

Kiedy latać?

Najlepszy okres na wizyty w USA to kwiecień-maj dla południa kraju i maj-czerwiec dla północy kraju, a także wrzesień-październik. Nie ma dużych upałów, a poza sezonem turystycznym jest mniej turystów i ceny są niższe.

Zobacz też: Filadelfia

Ile kosztuje przelot?

Niestety podróż do USA nie jest tania, głównie ze względu na konieczność pokonania Atlantyku ("przeskoczenie kałuży", jak nazywają to piloci), co potrafią tylko większe samoloty pasażerskie. W efekcie podróż może kosztować (w obie strony) od 1,5 nawet do 8 tysięcy złotych, w zależności od celu i pory roku. Im wcześniej zarezerwujemy też bilety, tym taniej.

Oto przykładowe trasy i obowiązujące na nich ceny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Warszawa – Nowy Jork: lato 2,5-4 tys złotych., jesień: 2,5–4 tys. złotych, zima: 1,5 -2 tys. złotych;

Warszawa – Las Vegas: lato 4 – 6 tys. złotych, jesień: 2, 5- 4 tys. złotych, zima: 1,5 – 2 tys. złotych;

Warszawa – Miami: lato: 4 – 6 tys. złotych, jesień: 3 tys. złotych, zima: 1,5 – 3 tys. złotych;

Warszawa – San Francisco: lato: ok. 3 tys. złotych, jesień: 2,5 tys. złotych, zima: ok. 2 tys. złotych;

Warszawa – Chicago: lato: ok. 3 tys. złotych, jesień: ok. 2 tys. złotych, zima: ok. 2 tys. złotych;

Warszawa – Honolulu (Hawaje): lato: ok. 5 tys. złotych, jesień: 3,5 – 4 tys. złotych, zima: 3 tys. złotych;

Warszawa – Anchorage (Alaska): najlepiej dotrzeć z innego miasta Stanów Zjednoczonych, np. z Seatle do portu w Anchorage. Bilet lotniczy kosztuje około 3 tysięcy złotych.

Statkiem

Bardziej romantyczną (ale i czasochłonną oraz drogą) alternatywą dla samolotu jest... statek. Przez Atlantyk regularnie kursuje statek linii Cunarda Queen Mary 2, podróż z Wielkiej Brytanii (Southampton) na wschodnie wybrzeże (Nowy Jork) kosztuje już od około 700 dolarów (kabina wewnątrz statku) i trwa około tygodnia. Więcej informacji: www.cunard.co.uk. Do USA popłynąć można też innymi liniami (np. Norwegian Cruise). Należy jednak pamiętać, że typowo pasażerskie transfery morzem to już przeszłość, a oferty rejsów z Europy do USA mają charakter wycieczkowy.

Zobacz też: San Francisco

Wiza

REKLAMA

Niestety obywatele Polski przed wyjazdem do USA muszą otrzymać wizę - jesteśmy jedynym krajem strefy Schengen, któremu USA nie zniosły obowiązku wizowego. Procedura otrzymania wizy jest dość skomplikowana, samych wiz jest kilka rodzajów: od turystycznej przez studencką, biznesową, narzeczeńską, aż po imigracyjną. Określenie prawidłowego dla danej sytuacji rodzaju wizy jest bardzo ważne. Następnie wypełniamy wniosek wizowy, wpłacamy na poczcie około 450 złotych i umawiamy się na rozmowę z konsulem (trzeba to zrobić za pośrednictwem płatnej linii telefonicznej).

Na decyzję o wydaniu wizy wpływa bardzo wiele czynników, zaś najmniejsze podejrzenie, że jedziemy do USA z zamiarem nielegalnego pozostania tam i podjęcia pracy spowoduje odmowę jej wydania. Liczba odrzuconych podań o przyznanie wizy w ambasadach i konsulatach USA, nie może przekraczać 3% ogólnej liczby składanych wniosków, a Polska znacznie tę liczbę przekracza.

Bagaże

Jeśli podróżujemy do USA samolotem, obowiązują nas ograniczenia dotyczące bagażu głównego/rejestrowany (nadaje się go w punkcie odprawy i przewozi w przedziale bagażowym samolotu) oraz podręcznego (ten możemy zabrać ze sobą do kabiny). Ograniczenia są różne dla różnych linii lotniczych:

- wagowe

- wymiarowe: dotyczą głównie bagażu podręcznego i warto je sprawdzić. Jeśli nasza walizka lub plecak nie zmieści się w wyznaczonym pojemniku, będziemy musieli nadać go jako główny za dodatkową opłatą. Po atakach z 11 września linie lotnicze bardzo zaostrzyły przepisy dotyczące bezpieczeństwa i bezwzględnie ich przestrzegają, nie należy liczyć na jakąkolwiek pobłażliwość.

W bagażu podręcznym nie wolno przewozić:

- broni wszelkiego rodzaju (palnej i innej, w tym np. taserów, łuków, katapult).

- przedmiotów o ostrych końcach lub o ostrych krawędziach (m.in. siekiery, żyletki, brzytwy, łyżwy, scyzoryki, nożyczki o długości ostrza większej niż 6 cm)

- instrumenty tępe (m.in. kije baseballowe, golfowe, hokejowe, wędki)

- materiały wybuchowe i substancje łatwopalne

- substancje chemiczne i toksyczne

- płyny i produkty o podobnej konsystencji (żele, pasty, płyny, perfumy, syropy etc.), choć od tej zasady jest dużo wyjątków umożliwiających przewożenie niewielkich ilości kosmetyków, leków etc.

Zobacz też: Wielki Kanion

W bagażu głównym (rejestrowanym) nie wolno przewozić:

- materiałów wybuchowych i łatwopalnych

- substancji chemicznych i toksycznych

Poruszanie się po USA

Tu już panuje pełna dowolność. Możemy wypożyczyć samochód, przelecieć samolotem (w praktyce opłaca się to tylko między dużymi miastami), a także skorzystać z kolei lub dość tanich linii autobusów Greyhounda. O autostopie lepiej zapomnieć: nie jest to tolerowany sposób poruszania się, w niektórych stanach jest wręcz prawnie zabroniony.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA