reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Auto i prawo > Auto formalności > Ubezpieczenie pojazdu > Jak powinno wyglądać zawiadomienie ubezpieczyciela o zbyciu pojazdu? WZÓR

Jak powinno wyglądać zawiadomienie ubezpieczyciela o zbyciu pojazdu? WZÓR

Zbycie samochodu rodzi po stronie zbywającego pewne obowiązki prawne. Jednym z obowiązków posiadacza pojazdu w razie zbycia pojazdu jest obowiązek pisemnego zawiadomienia o tym fakcie zakładu ubezpieczeń. Jak takie zawiadomienie powinno wyglądać? Co powinno zawierać?

Obowiązek poinformowania zakładu ubezpieczeń o zbyciu pojazdu mechanicznego ustanawia art. 32 ust.1 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Zgodnie z tym przepisem posiadacz pojazdu jest zobowiązany do pisemnego powiadomienia ubezpieczyciela o zbyciu pojazdu w terminie 14 dni od dnia zbycia tego pojazdu. Oto przykładowy wzór takiego zawiadomienia:

..........................................., dnia ........................................

(miejscowość, data)

....................................................................

....................................................................

....................................................................

....................................................................

 (posiadacz pojazdu: imię i nazwisko, PESEL, adres zamieszkania, kod pocztowy)

.....................................................................

....................................................................

....................................................................

(zakład ubezpieczeniowy: nazwa, adres, kod pocztowy)

ZAWIADOMIENIE O ZBYCIU POJAZDU

Zgodnie z art. art. 32 ust.1 z dnia 22 maja 2003 r. ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (j.t. Dz.U. z 2018 r. poz. 473 z późn.zm.) zawiadamiam, że w dniu ........................................ dokonałem sprzedaży samochodu marki .......................................... o numerze rejestracyjnym ..............................., będącego przedmiotem ubezpieczenia o numerze i serii ......................................., na rzecz:

Pana/Pani (kupującego).....................................................   legitymujący/ą się dowodem osobistym o nr ………………………………… oraz numerem PESEL ……………………………, zam. w ……………………………… przy ul. ……………………………………............…… .

Jednocześnie informuję, że przy dokonaniu sprzedaży przekazałem Kupującemu ......................................... dokument ubezpieczenia (polisę ubezpieczeniową), co zgodnie z art. 31 ust. 1 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (j.t. Dz.U. z 2018 r. poz. 473 z późn.zm.) sprawia, że wszelkie prawa i obowiązki wynikające z umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych zawartej w dniu …………………………….. pomiędzy …………………………….. (zaklad ubezpieczeniowy) a mną przechodzą na Kupującego.

............................................................

(podpis)

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »

reklama
reklama
reklama