| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Auto i prawo > Auto formalności > Ubezpieczenie pojazdu > Jak powinno wyglądać zawiadomienie ubezpieczyciela o zbyciu pojazdu? WZÓR

Jak powinno wyglądać zawiadomienie ubezpieczyciela o zbyciu pojazdu? WZÓR

Zbycie samochodu rodzi po stronie zbywającego pewne obowiązki prawne. Jednym z obowiązków posiadacza pojazdu w razie zbycia pojazdu jest obowiązek pisemnego zawiadomienia o tym fakcie zakładu ubezpieczeń. Jak takie zawiadomienie powinno wyglądać? Co powinno zawierać?

Obowiązek poinformowania zakładu ubezpieczeń o zbyciu pojazdu mechanicznego ustanawia art. 32 ust.1 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Zgodnie z tym przepisem posiadacz pojazdu jest zobowiązany do pisemnego powiadomienia ubezpieczyciela o zbyciu pojazdu w terminie 14 dni od dnia zbycia tego pojazdu. Oto przykładowy wzór takiego zawiadomienia:

..........................................., dnia ........................................

(miejscowość, data)

....................................................................

....................................................................

....................................................................

....................................................................

 (posiadacz pojazdu: imię i nazwisko, PESEL, adres zamieszkania, kod pocztowy)

.....................................................................

....................................................................

....................................................................

(zakład ubezpieczeniowy: nazwa, adres, kod pocztowy)

ZAWIADOMIENIE O ZBYCIU POJAZDU

Zgodnie z art. art. 32 ust.1 z dnia 22 maja 2003 r. ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (j.t. Dz.U. z 2018 r. poz. 473 z późn.zm.) zawiadamiam, że w dniu ........................................ dokonałem sprzedaży samochodu marki .......................................... o numerze rejestracyjnym ..............................., będącego przedmiotem ubezpieczenia o numerze i serii ......................................., na rzecz:

Pana/Pani (kupującego).....................................................   legitymujący/ą się dowodem osobistym o nr ………………………………… oraz numerem PESEL ……………………………, zam. w ……………………………… przy ul. ……………………………………............…… .

Jednocześnie informuję, że przy dokonaniu sprzedaży przekazałem Kupującemu ......................................... dokument ubezpieczenia (polisę ubezpieczeniową), co zgodnie z art. 31 ust. 1 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (j.t. Dz.U. z 2018 r. poz. 473 z późn.zm.) sprawia, że wszelkie prawa i obowiązki wynikające z umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych zawartej w dniu …………………………….. pomiędzy …………………………….. (zaklad ubezpieczeniowy) a mną przechodzą na Kupującego.

............................................................

(podpis)

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Izabella Żyglicka i Wspólnicy Adwokaci i Radcowie Prawni spółka komandytowa

Nowoczesna firma prawnicza

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »