REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ubezpieczenia dla firm transportowych

Ubezpieczenia dla firm transportowych. Fot. Fotolia
Ubezpieczenia dla firm transportowych. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorstwa transportowe przewożące zazwyczaj ładunki o dużej wartości mogą skorzystać z różnego rodzaju produktów ubezpieczeniowych skierowanych właśnie do przewoźników.

Ubezpieczenie w firmie transportowej nie jest zbędnym kosztem

- Przewoźnicy szukający ubezpieczeń transportowych nie powinni traktować polisy jako zbędnego kosztu, lecz jako inwestycję. Ubezpieczenie daje bezpieczeństwo w sytuacji trudnej dla przedsiębiorcy i może znacznie ograniczyć koszty własne po zaistniałej szkodzie. Ostateczny wybór powinien zostać poprzedzony sprawdzeniem towarzystw ubezpieczeniowych od strony procesu likwidacji szkód, wymaganych dokumentów szkodowych czy kosztów dodatkowych w związku z zaistniałą szkodą – mówi Sławomir Deliś, Menedżer ds. Ubezpieczeń Transportowych w Gothaer TU S.A. - Klienci mogą wybierać między bardzo tanim ubezpieczeniem z ograniczonym zakresem ochrony, szerokim katalogiem wyłączeń i wysokimi udziałami własnymi, a dobrym ubezpieczeniem „szytym na miarę”, dopasowanym do indywidualnych potrzeb klienta, lecz związanym z wyższym kosztem polisy. Przedsiębiorca świadomy powstania szkody w transporcie mogącej zachwiać płynnością działalności firmy najczęściej wybiera drugą opcję dającą mu większe poczucie bezpieczeństwa – dodaje przedstawiciel Gothaer TU S.A.

REKLAMA

Zobacz też: Będą zmiany w ubezpieczeniach OC

Ubezpieczenia dla firm transportowych - ubezpieczenie Cargo

Ubezpieczenie cargo zabezpiecza cały proces transportu mienia od momentu rozpoczęcia jego załadunku na środek transportu i kończy się wraz z zakończeniem rozładunku mienia ze środka transportu w miejscu przeznaczenia. Taka polisa chroni przedsiębiorcę przed stratą polegającą na utracie, uszkodzeniu, ubytku lub zniszczeniu załadunku w czasie jego przemieszczenia w następstwie zdarzeń losowych. Takimi zdarzeniami mogą być m.in. pożar, wybuch, powódź, grad, a także wypadek środka transportu, kradzież z włamaniem lub zaginięcie. W transporcie krajowym najczęściej stosowany jest zakres ubezpieczenia tzw. „All risk” jako najszerszy zakres ochrony. Jeśli chodzi o transport międzynarodowy, to zakres ubezpieczenia formułowany jest w oparciu o Instytutowe Klauzule Ładunkowe (I.C.C.)  będące uznanym międzynarodowym standardem  ubezpieczania cargo.

Zobacz też: Wypadek pożyczonym autem bez polisy OC

Ubezpieczenia dla firm transportowych - ubezpieczenie OC przewoźnika

Świadomy właściciel firmy transportowej, produkcyjnej lub handlowej powinien wyposażyć się także w ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej przewoźnika drogowego. Warto, żeby zawierało szeroki zakres ochrony, z sumą ubezpieczenia odpowiadającą wartości przesyłki (w transporcie krajowym), a w transporcie międzynarodowym, kwocie wynikającej z dokonanej przez nadawcę deklaracji wartości towaru. Dobre ubezpieczenie dla spedytora powinno obejmować zakresem odpowiedzialność cywilną wynikającą z wejścia spedytora podczas realizacji umowy spedycji w prawa i obowiązki przewoźnika drogowego, lotniczego, morskiego (tzw. przewoźnik umowny).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Bezpośrednia likwidacja szkód w transporcie samochodowym - zmiany w OC

Suma i cena ubezpieczenia dla firm transportowych

REKLAMA

Minimalna suma ubezpieczenia, na jaką decydują się przewoźnicy, to 100 tys. EUR. Najczęściej jednak, z uwagi na wyższą wartość załadunku, suma ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej przewoźnika drogowego jest wyższa i wynosi 250 tys. EUR. Oferta rynkowa w zakresie maksymalnych sum ubezpieczenia sięga nawet do 1,5 mln EUR.

Wysokość składki za ubezpieczenia transportowe uzależniona jest o wielu czynników, m.in. rodzaju i wartości przewożonego mienia, trasy przewozu, rodzaju transportu, oczekiwanego zakresu ochrony ubezpieczeniowej oraz szkodowości.  W odniesieniu do umowy jednostkowego ubezpieczenia cargo składki zaczynają się od kilkudziesięciu złotych. W przypadku umowy generalnej składka minimalna to kilkaset złotych.

- Warto jednak podkreślić, że odpowiedzialni i świadomi zarządzający działalnością produkcyjną, handlową lub usługową, przy wyborze odpowiedniego ubezpieczenia, powinni kierować się nie tylko wysokością składki, ale przede wszystkim zakresem ubezpieczenia – mówi Sławomir Deliś z Gothaer TU S.A.

Źródło: Materiały prasowe Gothaer TU S.A.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA