REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kradzież leasingowanego samochodu, co dalej?

Kradzież leasingowanego samochodu, co dalej?
Kradzież leasingowanego samochodu, co dalej?

REKLAMA

REKLAMA

Co zrobić w przypadku kradzieży leasingowanego samochodu? Czy to oznacza duże kłopoty dla leasingobiorcy?

Kradzież leasingowanego samochodu, co dalej?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami proces likwidacji szkód związany z kradzieżą leasingowanego auta jest zbliżony do działań podejmowanych w przypadku utraty samochodu, którego jesteśmy właścicielami. W pierwszej kolejności trzeba natychmiast zgłosić kradzież pojazdu odpowiednim podmiotom. Należy poinformować przede wszystkim policję, ubezpieczyciela oraz koniecznie firmę leasingową.

REKLAMA

W sytuacji, gdy nie jesteśmy właścicielami samochodu, musimy liczyć się z możliwością poniesienia strat, kiedy zgłosimy jego kradzież. W celu zminimalizowania nieprzewidzianych kosztów, warto zabezpieczyć się za pomocą dodatkowego ubezpieczenia, jak chociażby ubezpieczenie GAP.

Zobacz też: Ubezpieczenie GAP chroni przed stratą?

Leasingowane auto zostało skradzione co to oznacza dla leasingobiorcy?

REKLAMA

Po zgłoszeniu kradzieży leasingowanego samochodu umowa zawarta pomiędzy leasingodawcą a leasingobiorcą wygasa. Co więcej, firma leasingowa ma prawo zażądać od leasingobiorcy natychmiastowej, jednorazowej spłaty rat. Chodzi głównie o zobowiązania finansowe korzystającego z pojazdu przewidziane w zawartej z leasingodawcą umowie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kwota tej spłaty będzie zależała przede wszystkim od tego, ile czasu minęło od podpisania umowy. Drugim, równie ważnym czynnikiem, będzie łączna wysokość spłaconych rat do momentu kradzieży leasingowanego samochodu. Leasing wiąże się bowiem z tym, że to właściciel auta ma większe szanse na odzyskanie pieniędzy, a sytuacja finansowa leasingobiorcy może okazać się bardzo trudna.

Jaka szkoda, taka wysokość odszkodowania?

Niekoniecznie. Bardzo rzadko zdarza się, żeby poniesione koszty zostały zwrócone w stu procentach. Wysokość pozostałych do zapłacenia rat może być obniżona w konkretnych sytuacjach. Niemal wszystkie umowy leasingowe z jednej strony są podpisywane z obowiązkowym ubezpieczeniem OC, z drugiej natomiast w większości zawierają autocasco.

Zobacz też: Koniec z odliczaniem 100% kosztów rat leasingowych?

Jak poradzić sobie z koniecznością spłacenia wszystkich rat po kradzieży leasingowanego auta?

Użytkownik leasingowanego samochodu po jego kradzieży musi borykać się z wieloma problemami, jednak najbardziej przykry z nich to konieczność zapłacenia w całości pozostałych rat. Istnieje kilka sposobów na obniżenie tej kwoty. Może być ona zmniejszona na skutek przedterminowego uregulowania należności, kiedy leasingodawca uzyskał korzyści z tego tytułu. Warto podkreślić, że to leasingobiorca do momentu kradzieży auta ponosił wszystkie koszty związane z jego użytkowaniem, takie jak opłata składek ubezpieczenia czy naprawy.

REKLAMA

Kradzież leasingowanego samochodu to jedna z najbardziej nieprzyjemnych sytuacji. Nie ma auta, jednak leasingobiorca musi spłacić raty, a odszkodowanie otrzymuje właściciel – leasingodawca. Dodatkową trudnością związaną z utratą leasingowanego samochodu jest brak możliwości odliczeń od podatku, która do tej pory przysługiwała.

Chociaż sytuacja użytkownika po kradzieży leasingowanego samochodu nie wygląda wcale kolorowo, warto podjąć starania o zminimalizowanie strat. Jednym z najlepszych rozwiązań będzie zapewnienie sobie dodatkowego ubezpieczenia, dzięki któremu możemy odzyskać przynajmniej znaczną część zainwestowanych pieniędzy. Jeżeli poszukujemy najwłaściwszego sposobu finansowania i mamy wątpliwości związane z podjęciem decyzji dotyczącej wyboru najlepszej z metod, warto skorzystać z pomocy doradcy w firmie www.cls.pl.

Źródło: Materiały firmy CLS

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA