REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

System Inteligentnego Zarządzania Flotą: oszczędność i bezpieczeństwo

 Flota Auto Biznes
FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.
System Inteligentnego Zarządzania Flotą: oszczędność i bezpieczeństwo
System Inteligentnego Zarządzania Flotą: oszczędność i bezpieczeństwo
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Podczas październikowej konferencji FlotyAutoBiznes premierę miał system IZF (Inteligentne Zarządzanie Flotą). Rozwiązanie to jest efektem kilkuletnich prac i testów systemu firmy Amervox. Jest ono dedykowane głównie importerom pojazdów, firmom leasingowym, ubezpieczycielom, użytkownikom flot i oczywiście kierowcom. Jego motyw przewodni to: oszczędność i bezpieczeństwo.

System składa się z siedmiu modułów funkcjonalnych. Dobierane są one zgodnie z zapotrzebowaniem użytkownika, a cały system w przyszłości zostanie rozbudowany o nowe moduły i funkcje.

REKLAMA

E-call (moduł 1)

Moduł e-call to w dosłownym tłumaczeniu europejski system szybkiego powiadamiania o wypadkach drogowych. Ma on na celu głównie zmniejszenie ich skutków. System umożliwi automatyczne lub ręczne wezwanie pomocy po zderzeniu, dzięki czujnikom zamontowanym w pojeździe. Czujnik zmierzy siłę uderzenia, a następnie wezwie odpowiednie służby ratunkowe wykorzystując komunikację poprzez sieć alarmowych telefonów 112. Dzięki temu uzyskamy szybką pomoc dla poszkodowanych, pełny zapis parametrów zdarzenia oraz niezbędne informacje dla Policji i ubezpieczycieli.

Ochrona (moduł 2)

Główną funkcją jest zabezpieczenie pojazdu przed włamaniem, uszkodzeniem i kradzieżą, a w razie naruszenia zasad przez osoby niepowołane, poinformowanie o tym fakcie właściciela. System może także zweryfikować uprawnienia do korzystania z auta, a nawet zablokować silnik w przypadku braku takich pozwoleń. Wskazany użytkownik w przypadku niepożądanych działań otrzymuje natychmiast tekstową wiadomość SMS, dzięki czemu może szybko zareagować na niechcianą sytuację. „Ochrona” optymalizuje również koszty ubezpieczycielom, którzy w rozrachunku zmniejszają wypłaty z tytułu kradzieży lub zdarzeń drogowych. Użytkownik ma natomiast ułatwione dochodzenie odszkodowawcze w przypadku uszkodzenia pojazdu.

Zobacz też: Car Fleet Management - dlaczego warto skorzystać z usługi CFM?

Kontrola techniki jazdy (moduł 3)

W zależności od rodzaju pojazdu, stopnia zaawansowania komputera pokładowego i zbieranych przez niego danych, możemy w łatwy sposób analizować i na bieżąco optymalizować dostarczane informacje. Są to m.in.: prędkość, obroty silnika, przyspieszanie, hamowanie, itp. Efektem analizy wymienionych parametrów jest np.: zmniejszenie zużycia paliwa, opon, hamulców, zawieszenia czy obniżenie kosztów utrzymania pojazdu. Dla kierującego analiza danych pozwoli w przyszłości na bardziej ekonomiczną jazdę, przez co pojazd będzie mniej „wyeksploatowany”. Z kolei firmy leasingowe będą mogły zaproponować zwiększoną wartość auta po okresie leasingowym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zarządzanie flotą (moduł 4)

Moduł do zarządzania flotą Amertrax składa się z urządzeń telemetrycznych montowanych w aucie oraz interfejsu w postaci intuicyjnej aplikacji webowej do zarządzania danymi. Aplikacja pozwala na zebranie niezbędnych danych, pozwalających na późniejszą ich analizę. Są to np.: aktualna pozycja pojazdu, kierunek jazdy, ilość paliwa w zbiorniku czy obroty silnika. Użytkownik nie musi stale używać programu, niezbędne informacje mogą być przesyłane mailem lub smsem, umożliwiają to automatyczne powiadomienia. Program umożliwia bieżącą optymalizację kosztów generowanych przez flotę, dając jednocześnie większą kontrolę nad pracownikami. Analiza posiadanych danych pozwala zwiększyć wydajność pracy personelu. Ubezpieczyciele docenią również łatwość odzyskania pojazdu skradzionego.

Zobacz też: Co to jest faktoring i kiedy się go stosuje?

Mobileye (moduł 5)

Mobileye to zaawansowany system wspomagania kierowcy. Inteligentna technologia monitorowania działa jak „trzecie oko”, pomagając przy obserwowaniu drogi przed pojazdem. Głównym zadaniem tego rozwiązania jest identyfikacja potencjalnie niebezpiecznych sytuacji, a w przypadku zagrożenia audio-wizualne ostrzeżenie, które może zapobiec kolizji. System złożony jest z kamery i urządzeń śledzących zachowania na drodze. Umożliwia on m.in.: odczytywanie znaków poziomych i pionowych (zjechanie z pasa ruchu, rozpoznanie znaku ograniczenia prędkości), szacowanie odległości od pojazdu poprzedzającego, inteligentne sterowanie światłami drogowymi czy ostrzeganie przed kolizją z pieszym. Dodatkowa aplikacja na telefon komórkowy pozwala na dostęp do różnego rodzaju statystyk dotyczących liczby generowanych ostrzeżeń.

Parrot (moduł 6)

Bezpieczną komunikację głosową dla kierującego pojazdem zapewniają zestawy głośnomówiące. W IZF taką rolę pełni moduł Parrot. Pozwala on prowadzącemu pojazd rozmawiać przez telefon bez trzymania słuchawki przy uchu. Największą zaletą zestawów jest rozwiązanie „hands-free”, czyli pełne sterowanie głosowe. Dzięki temu kierujący może swoją uwagę w pełni skupić na prowadzeniu auta. Urządzenie jest kompatybilne ze wszystkimi aparatami wyposażonymi w Bluetooth. Możliwość podłączenia dwóch telefonów jednocześnie pozwala korzystać także z innych funkcji np. odtwarzania muzyki.

Zobacz też: Jakie korzyści daje karta paliwowa?

Brigade (moduł 7)

„Bezpieczeństwo nie kosztuje, bezpieczeństwo zawsze się opłaca” – pod takim hasłem brytyjska firma Brigade prezentuje systemy bezpiecznego manewrowania dla pojazdów użytkowych. Moduł Brigade obejmuje: alarmy cofania, kamery kontrolujące obszar dookoła pojazdu (360 stopni), monitory i rejestratory oraz ultradźwiękowe systemy wykrywania przeszkód. Przyszłościowe rozwiązania w dziedzinie bezpieczeństwa, dedykowane są do wszelkiego rodzaju pojazdów użytkowych, które podczas manewrowania w utrudnionych warunkach mogą stanowić zagrożenie. Są to m. in.: autobusy, ciężarówki, śmieciarki, samochody dostawcze, dźwigi samojezdne, kombajny, pojazdy specjalne, itp.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]

REKLAMA

Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA