REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

GPS a obniżenie szkodowości floty

Dariusz Damiański
 Flota Auto Biznes
FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.
GPS a obniżenie szkodowości floty
GPS a obniżenie szkodowości floty

REKLAMA

REKLAMA

Im wyższa szkodowość we flocie, tym wyższe mogą być stawki ubezpieczeń. Jest jednak kilka sposobów na obniżenie szkodowości, jednym z nich jest... zamontowanie monitoringu GPS w samochodzie.

Jednym ze sposobów na obniżenie składek AC jest zainstalowanie systemu monitoringu flot GPS. Wymaga to na początku określonych inwestycji. Ich wysokość zależna jest od zakresu usługi, liczby aut, które są śledzone, itp. Wydane na ten cel pieniądze mogą jednak szybko się zwrócić, co zresztą podkreśla wielu fleet managerów, którzy sięgnęli po tego typu rozwiązanie. Stały monitoring pojazdów pozwala na kontrolowanie sposobu i częstotliwości korzystania z firmowych samochodów. Ponadto dyscyplinuje pracowników, zwiększa ich efektywność i ogranicza nieautoryzowane użycie aut.

REKLAMA

Ograniczyć koszty paliwa

Oprócz tych oczywistych korzyści, monitoring może być podstawą do obniżenia wspomnianych stawek ubezpieczeniowych. Jak tłumaczy Jarosław Oleksy, prezes firmy Alea Broker: – Systemy te pozwalają nie tylko lokalizować samochody w przypadkach kradzieży, ale także wpływają na poprawę bezpieczeństwa jazdy. Kierowca jeździ wolniej, zmniejsza zużycie paliwa, a także prowadzi pojazd ostrożniej. Ogranicza się w ten sposób ekspozycję aut na ryzyko szkód, co może skutkować obniżeniem wysokości składek o 5–7 procent od wartości wyjściowej.

Zobacz też: Leasing: na co uważać przy zawieraniu umów?

REKLAMA

Innym sposobem na ograniczenie szkodowości w firmie przewozowej jest szkolenie pracowników z zakresu bezpiecznej i ekonomicznej jazdy. To świetne uzupełnienie dla inwestycji w monitoring, ponieważ umożliwia kierowcom dalsze zmniejszenie kosztów dzięki poznaniu odpowiednich technik prowadzenia samochodów. – Samo zainstalowanie systemów monitorujących nie spowoduje, że pracownicy firmy będą jeździć ekonomiczniej i bezpieczniej. Aby skuteczniej ograniczyć koszty paliwa czy liczbę kolizji, należy pomyśleć o tym, aby kierowcy poznali zasady ekojazdy oraz bezpiecznej jazdy, przećwiczyli je i stosowali praktyce.

Warto, aby menedżerowie flot zainteresowali się tym aspektem, zwłaszcza że obecnie możliwe jest skorzystanie z programów szkoleniowych dofinansowanych przez Unię Europejską lub otrzymanie na ten cel środków od Towarzystwa Ubezpieczeń - mówi Katarzyna Siemińska-Kędzia, prezes Ośrodka Doskonalenia Techniki Jazdy Test & Training Safety Centre w podpoznańskich Bednarach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pomoc w finansowaniu

Towarzystwa ubezpieczeniowe mogą pomóc podczas inwestowania zarówno w monitoring jak i szkolenia pracowników, obniżające szkodowość w firmie. – Jako broker ubezpieczeniowy zajmujemy się negocjowaniem również takich składników programu ubezpieczenia jak tzw. fundusz prewencyjny. Pieniądze w nim zgromadzone są przelewane na konto ubezpieczającego, który rozlicza się z zakładem ubezpieczeń na podstawie faktur za szkolenia, monitoring i inne formy zabezpieczenia pojazdów. Należy zaznaczyć jednak, że ubezpieczyciele nie zawsze są skłonni przeznaczyć swoje środki na takie fundusze, a do przyznania takiej formy pomocy potrzebna jest silna argumentacja – dodaje prezes Alea Broker.

Zobacz też: Jak rozliczać czas pracy przedstawiciela handlowego

Szkolenia mogą być również elementem szerszego programu bezpiecznej floty, realizowanego przez fleet managera, ale z pomocą firm zewnętrznych. Może to być właśnie towarzystwo ubezpieczeniowe, ale także firma CFM, z którą dane przedsiębiorstwo współpracuje. Program bezpiecznej floty wpływa pozytywnie nie tylko na zmniejszenie szkodowości czy zyski firmy, ale również na jej image. Zarówno wśród pracowników danego podmiotu, jak i partnerów zewnętrznych. 

Więcej niż oszczędności

W efekcie przeprowadzenia szkoleń oraz wdrożenia monitoringu firmy mogą liczyć na oszczędności w znacznie większym zakresie niż obniżenie wysokości składek ubezpieczeniowych. Szersza kontrola nad pracownikami i zwiększenie ich kwalifikacji pozwala na wzrost rentowności przedsiębiorstwa, głównie za sprawą ograniczenia niepotrzebnych strat, które często wynikają z pośpiechu, nieposzanowania służbowych samochodów oraz braku odpowiednich umiejętności. Firmy bowiem często narzekają na rosnące koszty, a potencjalne oszczędności leżą na ulicy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA