Kategorie

Kurorty narciarskie: Szwajcaria

Tomasz Krzemirski
Współzałożyciel Fabryki Narciarzy. Instruktor narciarstwa od 19 roku życia. Prócz legitymacji państwowej, posiada również uprawnienia Niemieckiego Stowarzyszenia SPORTS.
Fabryka Narciarzy
Narty w Szwajcarii to rozrywka na wysokim poziomie - niestety cena także jest wysoka.
Narty w Szwajcarii to rozrywka na wysokim poziomie - niestety cena także jest wysoka.
Szwajcaria jest jednym z najczęściej odwiedzanych krajów europejskich w sezonie zimowym. Dzięki temu, że ponad 60% kraju zajmują Alpy, narciarze mogą znaleźć tu miejsce dla siebie. Lista kurortów zimowych jest dość długa i różnorodna.

W poprzednim artykule dotyczącym wyjazdu samochodem na narty do Szwajcarii, przedstawiono najważniejsze informacje, jak radzić sobie na tamtejszych drogach. Jakich przepisów należy przestrzegać, na jakie opłaty trzeba się przygotować oraz jak zachować się podczas kontroli drogowej w Szwajcarii.

Szwajcaria: przepisy w pigułce

  • obowiązek zapinania pasów
  • max. zawartość alkoholu we krwi 0,5 promila
  • motocykle w ciągu dnia 365 dni w roku muszą jeździć w włączonymi z światłami (dopuszczalny poziom głośności to 96 dB)
  • telefonowanie podczas jazdy dozwolone jest tylko przy korzystaniu z zestawu głośnomówiącego
  • dzieci poniżej 12 roku życia lub mniejsze niż 1,50m mogą podróżować tylko w siedzonkach dla dzieci
  • parkowanie dozwolone jest tylko zgodnie z kierunkiem jazdy.

Więcej niezbędnych informacji znajdziesz tutaj:

Zobacz też: Samochodem na narty: Szwajcaria

Zermatt

Reklama

Miejscowość leży u stóp Matterhornu i jest często odwiedzana przez turystów zarówno zimą, jak również latem. Dzięki bardzo dobrym warunkom śniegowym ma jeden z najdłuższych w Alpach sezon narciarski, trwający od grudnia do kwietnia. Ośrodek narciarski posiada trzy zróżnicowane obszary narciarskie: Gornergrat/Stockhorn, Schwarzsee/Trockner Steg/Klein Matterhorn oraz Sunnegga/Blauherd/Unterrothorn, liczące łącznie ponad 300 km tras. Większość z nich jest średniej trudności (czerwone), ale jest z czego wybierać, dlatego zarówno osoby początkujące, średniozaawansowane, jak i zaawansowane mogą znaleźć tutaj coś dla siebie.

Ośrodek narciarski jest również przystosowany do nauki najmłodszych dzieci - znajdują się tam specjalnie wyznaczone miejsca do nauki jazdy na nartach oraz narciarskie place zabaw. Dodatkową atrakcją kurortu jest snowpark „Gravity Park”, szczególnie interesujący dla snowboardzistów i osoby trenujące freesking. Dla aktywnych dostępne są naturalny i sztuczny tor łyżwiarski, korty tenisowe a także squash, kryte baseny dostępne dla gości hotelowych, basen solankowy, dyskoteki, restauracje i kino.

W stacji obowiązuje zakaz poruszania się samochodami, które należy zostawić w Täsch, gdzie znajdują się wielopoziomowe parkingi, w których jest ok. 5 tysięcy miejsc parkingowych. Z Täsch, znajdującego się ok. 5 km od Zermatt, można się tam dostać kolejką (kursuje co 20 min.), autobusem elektrycznym, taksówką lub dorożką.\

Zobacz też: Dla kogo jest paszport tymczasowy i jak go uzyskać?

 Jak dojechać?

Wybierając się do Zermatt własnym samochodem można wyznaczyć sobie trasę z Kudowy przez Pragę, dalej Pilzno, przejście graniczne Rozvadov/ Weidhaus i następnie w kierunku na Ulm, Freiburg w Niemczech, Bazyleę, Berno i następnie albo:

- przez Kandersteg (załadunek samochodu na pociąg), dalej Brig, Visp i do  Täsch.

- lub druga opcja przez Lozannę, Sion, Visp, i do Täsch.

Zobacz też: Samochodem na narty: Francja

Samnaun

Ośrodek narciarski leży blisko granicy z Austrią i jest z nią również 'połączony' jednym skipassem (z ośrodkiem Ischgl). Miejsowości w regionie: Compatsch, Laret, Plan, Ravaisch i Samnaun Dorf, są raczej kameralne i ciche. Samnaun dysponuje ponad 200 km tras, o różnym stopniu trudności, z przewagą oznaczonych na czerwono. Osoby rozpoczynające naukę na nartach, narciarze o różnym stopniu zaawansowania, ale także miłośnicy carvingu i snowboardu znajdą tutaj coś ciekawego. Jest to możliwe także dzięki wspomnianemu już połączeniu z austriackim kurortem do dużego parku snowboardowego ,,Boarders’ Paradise”. Sezon narciarski trwa od końca listopada do początku maja.

Ceny noclegów są bardzo zróżnicowane, dlatego należy je sprawdzić wcześniej. Parkingi są bezpłatne.

Zobacz też: Jakie przepisy drogowe obowiązują na terenie Unii Europejskiej?

Jak dojechać?

Trasa Cieszyn- Samnaun liczy ok. 920 km

Przejście graniczne Cieszyn Boguszowice-cesky Tesin, Frydek-Mistek, Olomouc, Brno, Pohorelice, Znojmo, przejście graniczne Czechy-Austria , dalej kolejno Hollabrun, Tulon, Sanki Christophen, autostrada A1- kierunek Salzburg, Linz, Salzburg (kierunek na Monachium), następnie na przejście graniczne Austria- Niemcy i autostradą na wysokości Rosenheim obieramy kierunek Insbruck. Dalej trzeba zjechać na Kaunertal, za miejscowością Pfunds skręt do Samnaun.

Zobacz też: Samochodem na narty: Czechy

Scuol

W kurorcie występują trzy różne tereny do jazdy na nartach. Pierwszy i najczęściej odwiedzany - Silvretta Arena Ischgl Samnaun z 238 kilometrami stoków narciarskich, ponad 40 wyciągami, oraz pierwszą na świecie piętrową gondolą. Czysty i przyjazny wszystkim jest teren narciarski, do którego można dostać się kolejkami – Scuol - Motta Naluns - Ftan - Sent. Posiada on 80 km stoków, które są łatwo dostępne ze względu na pociąg i kolejki gondolowe, oraz ma ofertę skierowaną do rodzin z dziećmi. Polecane są też tereny Min-schuns / Val Müstair, gdzie jest  110 km szlaków.

Jak dojechać?

Region znajduje się około 40 km od Samnaun. Należy kierować się w stronę Stradun.

Zobacz też: Samochodem na narty: Austria

Corvatsch - Sils – Silvaplana

Jeden z największych ośrodków narciarskich w Szwajcarii, położony w Engadine. Do dyspozycji jest ponad 350 km. tras o zróżnicowanym poziomie trudności.  Dodatkowo jest tam prawie 200 km tras dla narciarzy biegowych. Wybór zakwaterowania jest szeroki i dopasowany do każdego portfela. W pobliżu znajduje się ośrodek St. Moritz oferujący trasy o długości ok. 350 km, korzystny dla początkujących i średniozaawansowanych narciarzy.

Jak dojechać?

Ośrodek znajduje się 212 km od Zürichu.

Torgon

Wchodzi w skład kompleksu narciarskiego – tzw. Bramy Słońca - Portes du Soleil. Ten szwajcarsko-francuski ośrodek oddaje do dyspozycji aż 650 km tras. Spokojna i przyjazna miejscowość, w której dobrze się będą czuć rodziny z dziećmi. Torgon znajduje się w pobliżu Jeziora Genewskiego. Na dobre warunki narciarskie można liczyć od grudnia do kwietnia.

Jak dojechać?

Najłatwiej skierować się na Bern i stamtąd do Torgon jest 118 km.

Zobacz też: Samochodem na narty: Włochy

Stoos

Jest to mały ośrodek narciarski zlokalizowany w Schwyz, w którym dominują trasy dla narciarzy o średnim poziomie zaawansowania. Miejscowość spokojna, przyjazna dla rodzin. Dla snowboardzistów jest także park rozrywki, a narciarze biegowi mogą biegać wzdłuż szlaku w okolicy ośrodka Stoos.

Jak dojechać?

Stoos znajduje się ok. 1500 km od Warszawy. Kierując się na Wrocław, należy przekroczyć granicę polsko-niemiecką, następnie kolejne miasta, które należy pokonać to w Niemczech: Dresden, Weidenberg, Norymberga, Ulm i dalej po przekroczeniu granicy ze Szwajcarią , można przejechać przez Lichtenstein, należy skierować się na Schwyz.

Schwyz – Ibergeregg

Również niewielki ośrodek narciarski. Położony niedaleko wspomnianego wyżej Stoos.

Schwarzsee

Niewielki ośrodek narciarski, zlokalizowany w odległości 55 km od Berna.  Raczej przeznaczony dla rodzin z dziećmi. W miasteczku znajdują się dodatkowe atrakcje: lodowisko na jeziorze i lodowy pałac.

Zobacz też: Samochodem na narty: Niemcy

Gstaad Mountain Rides

Reklama

Duży teren narciarski z ponad 250 km. tras. Ze szczytu lodowca, należącego do kompleksu, można zobaczyć m.in. Mont Blanc i Matterhorn. Gstaad słynie z dobrze utrzymanych tras i nowoczesnych wyciagów, które wywożą narciarzy na wysokość 3000 m n.p.m.

W ośrodku znajduje się duży snowpark- Monsterpark Glacier. Prócz narciarstwa zjazdowego, jest to również atrakcyjne miejsce dla narciarzy biegowych.

Gstaad jest dość drogim i ekskluzywnym kurortem. Ponieważ stanowi centrum jednego z najbardziej znanych terenów sportu i rekreacji w Szwajcarii to dla gości przygotowano bogatą ofertę zajęć sportowych i rozrywek poza trasami narciarskimi. Są to zimowe trasy pieszych wędrówek, tory łyżwiarskie, tor saneczkowy, hokej na lodzie, sprzęt do curlingu, wycieczki saniami zaprzężonymi w konie, kryte baseny, i hale tenisowe. Oprócz tego można polecieć balonem lub helikopterem na lodowiec. Atrakcyjne życie nocne oferują liczne restauracje i dyskoteki.

Jak dojechać?

Samochodem z Kudowy przez Pragę, Pilzno, przejście graniczne Rozvadov/Weidhaus, a następnie w kierunku na Ulm, Freiburg(Niemcy), Bazyleę, Berno, Bulle i w końcu Gstaad.

Zobacz też: Wyjazd samochodem na narty za granicę

Davos-Klosters

Region sportów zimowych Davos-Klosters obejmuje Parsenn/Gotschna, Jakobshorn, Pischa, Madrisa i Rinerhorn, daje łącznie ok. 300 km. tras. Dodatkowo na terenie ośrodka znajdują się snowparki i miejsca przeznaczone do nauki dzieci (narciarskie place zabaw). Region ten jest odpowiedni  zarówno dla rodzin z dziećmi (znajduje się tak kilka torów saneczkowych, można też pojeździć na sankach ciągniętych przez psy), jak również dla doświadczonych dorosłych. Miejscowość stała się bardzo ożywionym i renomowanym ośrodkiem narciarskim oferującym bogatą ofertę narciarzom zjazdowym, biegowym i snowboardzistom. Odbywające się tutaj liczne imprezy sportowe oraz coroczne Światowe Forum Gospodarcze przyciągają wielu zwiedzających.

Jak dojechać?

Z Kudowy przez Pragę, Pilzno, przejście graniczne Rozvadov/Weidhaus , następnie w kierunku na Regensburg, Monachium (Niemcy), potem Lindau, Landquart i Davos lub przez Monachium, Innsbruck, Landeck, Susch i przełęcz Fluela do Davos.

Zobacz też: Samochodem na narty: Słowacja

Wyjazd na narty do Szwajcarii jest obecnie dużo droższy od wyjazdu w austriackie, włoskie, czy francuskie Alpy, co jest spowodowane wysokim kursem franka. Jednak oferowane przez kurorty różnorodne tereny narciarskie, niezmiennie przyciągają miłośników białego szaleństwa.

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    6 sie 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Niebieska kontrolka temperatury. Co oznacza?

    Niebieska kontrolka temperatury pojawia się na tablicy zegarów części samochodów. Jaką informację przekazuje kierowcy?

    Migająca kontrolka płynu chłodniczego. Co oznacza?

    Migająca kontrolka płynu chłodniczego nie stanowi najlepszego sygnału. Może bowiem oznaczać, że silnik w aucie przegrzewa się.

    Rynek motoryzacyjny w Polsce. 5 razy więcej aut przez 30 lat

    Rynek motoryzacyjny w Polsce rozwija się. Ostatnie 30 lat minęło pod znakiem 5-krotnego wzrostu ilości samochodów i wzrostu długości dróg.

    Letnie rekordy wypadków drogowych. Jak jeździć, by uniknąć wypadku?

    Wypadki. Połowa wakacji za nami. W ubiegłym roku to właśnie sierpień był miesiącem z niechlubnym rekordem największej liczby wypadków. W tym roku w pierwszej połowie letniego sezonu urlopowego liczba zgłoszonych w ramach assistance spraw była wyższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Czy w 2021 r. idziemy na kolejny rekord? Jak jeździć, by uniknąć wypadku?

    Check engine: LPG winne pojawienia się kontrolki?

    Check engine: LPG może powodować świecenie się błędu? W niektórych przypadkach tak. To jednak nie wina instalacji, a na ogół gazownika lub usterki.

    Cennik Lexusa NX startuje od 200 tys. zł

    Cennik Lexusa NX został przygotowany dla polskiego rynku. Za bazową wersję hybrydową trzeba zapłacić co najmniej 200 tys. zł.

    Check engine: czy można jeździć?

    Check engine: czy można jeździć? Czasami tak, a czasami nie. To wszystko zależy od tego czy pojawieniu się kontrolki towarzyszą dodatkowe objawy.

    Kontrolka silnika: co oznacza?

    Kontrolka silnika: co oznacza? Jej zaświecenie się w czasie jazdy bez wątpienia stanowi ważny sygnał. Ale czy zawsze dalszą podróż należy przerwać?

    Wibracje w samochodzie: skąd się biorą?

    Wibracje w samochodzie, czyli dziś opowiemy o tym, skąd się biorą drgania w kabinie w czasie jazdy. A najczęstszym ich powodem są... opony!

    Przyczyny wypadków na autostradzie. Co mówią statystyki?

    Przyczyny wypadków na autostradzie? Dziś przyjrzymy się statystykom z polskich dróg. Na jakie nieprawidłowe zachowania kierowców wskazują?

    Nowy Peugeot 308 SW w Polsce. Znamy cennik francuskiego kombi!

    Nowy Peugeot 308 SW oficjalnie pojawił się w Polsce. Znamy cennik auta. Za francuskie kombi trzeba zapłacić co najmniej 91 800 zł.

    Volkswagen Passat GTE: test niemieckiej hybrydy plug-in

    Volkswagen Passat GTE ma przestronną kabinę i duży bagażnik. Czy rodzinne nadwozie uzupełnione hybrydą plug-in sprawdza się w praktyce?

    Kredyt na samochód. Jaki wybrać i czym się różnią?

    Kredyt na samochód, czyli kredyt gotówkowy, kredyt samochodowy i leasing konsumencki. Która forma jest najlepsza?

    Bezpieczne wakacje 2021: o czym pamiętać?

    Bezpieczne wakacje 2021 to pojęcie, o którym w tym roku Policja powtarza do znudzenia. Te zasady naprawdę warto jednak przyswoić. Jak brzmią?

    e-Bilety Morskie Oko. Rezerwacja lub nie zaparkujesz!

    e-Bilety Morskie Oko - to jedyny sposób, aby w najbliższych dniach zostawić auto w Palenicy Białczańskiej. Muszą o tym wiedzieć odwiedzający TPN.

    Volkswagen Taigo: Niemcy stawiają na SUV-a coupe

    Volkswagen Taigo to nowa propozycja w ofercie marki w Europie. Czym jest Taigo? To tak naprawdę model T-Cross, jednak w wersji coupe.

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.