REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Kurorty narciarskie: Szwajcaria

Tomasz Krzemirski
Współzałożyciel Fabryki Narciarzy. Instruktor narciarstwa od 19 roku życia. Prócz legitymacji państwowej, posiada również uprawnienia Niemieckiego Stowarzyszenia SPORTS.
Fabryka Narciarzy
Narty w Szwajcarii to rozrywka na wysokim poziomie - niestety cena także jest wysoka.
Narty w Szwajcarii to rozrywka na wysokim poziomie - niestety cena także jest wysoka.

REKLAMA

REKLAMA

Szwajcaria jest jednym z najczęściej odwiedzanych krajów europejskich w sezonie zimowym. Dzięki temu, że ponad 60% kraju zajmują Alpy, narciarze mogą znaleźć tu miejsce dla siebie. Lista kurortów zimowych jest dość długa i różnorodna.

W poprzednim artykule dotyczącym wyjazdu samochodem na narty do Szwajcarii, przedstawiono najważniejsze informacje, jak radzić sobie na tamtejszych drogach. Jakich przepisów należy przestrzegać, na jakie opłaty trzeba się przygotować oraz jak zachować się podczas kontroli drogowej w Szwajcarii.

REKLAMA

Szwajcaria: przepisy w pigułce

  • obowiązek zapinania pasów
  • max. zawartość alkoholu we krwi 0,5 promila
  • motocykle w ciągu dnia 365 dni w roku muszą jeździć w włączonymi z światłami (dopuszczalny poziom głośności to 96 dB)
  • telefonowanie podczas jazdy dozwolone jest tylko przy korzystaniu z zestawu głośnomówiącego
  • dzieci poniżej 12 roku życia lub mniejsze niż 1,50m mogą podróżować tylko w siedzonkach dla dzieci
  • parkowanie dozwolone jest tylko zgodnie z kierunkiem jazdy.

Więcej niezbędnych informacji znajdziesz tutaj:

Zobacz też: Samochodem na narty: Szwajcaria

Zermatt

REKLAMA

Miejscowość leży u stóp Matterhornu i jest często odwiedzana przez turystów zarówno zimą, jak również latem. Dzięki bardzo dobrym warunkom śniegowym ma jeden z najdłuższych w Alpach sezon narciarski, trwający od grudnia do kwietnia. Ośrodek narciarski posiada trzy zróżnicowane obszary narciarskie: Gornergrat/Stockhorn, Schwarzsee/Trockner Steg/Klein Matterhorn oraz Sunnegga/Blauherd/Unterrothorn, liczące łącznie ponad 300 km tras. Większość z nich jest średniej trudności (czerwone), ale jest z czego wybierać, dlatego zarówno osoby początkujące, średniozaawansowane, jak i zaawansowane mogą znaleźć tutaj coś dla siebie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ośrodek narciarski jest również przystosowany do nauki najmłodszych dzieci - znajdują się tam specjalnie wyznaczone miejsca do nauki jazdy na nartach oraz narciarskie place zabaw. Dodatkową atrakcją kurortu jest snowpark „Gravity Park”, szczególnie interesujący dla snowboardzistów i osoby trenujące freesking. Dla aktywnych dostępne są naturalny i sztuczny tor łyżwiarski, korty tenisowe a także squash, kryte baseny dostępne dla gości hotelowych, basen solankowy, dyskoteki, restauracje i kino.

W stacji obowiązuje zakaz poruszania się samochodami, które należy zostawić w Täsch, gdzie znajdują się wielopoziomowe parkingi, w których jest ok. 5 tysięcy miejsc parkingowych. Z Täsch, znajdującego się ok. 5 km od Zermatt, można się tam dostać kolejką (kursuje co 20 min.), autobusem elektrycznym, taksówką lub dorożką.\

Zobacz też: Dla kogo jest paszport tymczasowy i jak go uzyskać?

 Jak dojechać?

Wybierając się do Zermatt własnym samochodem można wyznaczyć sobie trasę z Kudowy przez Pragę, dalej Pilzno, przejście graniczne Rozvadov/ Weidhaus i następnie w kierunku na Ulm, Freiburg w Niemczech, Bazyleę, Berno i następnie albo:

- przez Kandersteg (załadunek samochodu na pociąg), dalej Brig, Visp i do  Täsch.

- lub druga opcja przez Lozannę, Sion, Visp, i do Täsch.

Zobacz też: Samochodem na narty: Francja

Samnaun

Ośrodek narciarski leży blisko granicy z Austrią i jest z nią również 'połączony' jednym skipassem (z ośrodkiem Ischgl). Miejsowości w regionie: Compatsch, Laret, Plan, Ravaisch i Samnaun Dorf, są raczej kameralne i ciche. Samnaun dysponuje ponad 200 km tras, o różnym stopniu trudności, z przewagą oznaczonych na czerwono. Osoby rozpoczynające naukę na nartach, narciarze o różnym stopniu zaawansowania, ale także miłośnicy carvingu i snowboardu znajdą tutaj coś ciekawego. Jest to możliwe także dzięki wspomnianemu już połączeniu z austriackim kurortem do dużego parku snowboardowego ,,Boarders’ Paradise”. Sezon narciarski trwa od końca listopada do początku maja.

Ceny noclegów są bardzo zróżnicowane, dlatego należy je sprawdzić wcześniej. Parkingi są bezpłatne.

Zobacz też: Jakie przepisy drogowe obowiązują na terenie Unii Europejskiej?

Jak dojechać?

Trasa Cieszyn- Samnaun liczy ok. 920 km

Przejście graniczne Cieszyn Boguszowice-cesky Tesin, Frydek-Mistek, Olomouc, Brno, Pohorelice, Znojmo, przejście graniczne Czechy-Austria , dalej kolejno Hollabrun, Tulon, Sanki Christophen, autostrada A1- kierunek Salzburg, Linz, Salzburg (kierunek na Monachium), następnie na przejście graniczne Austria- Niemcy i autostradą na wysokości Rosenheim obieramy kierunek Insbruck. Dalej trzeba zjechać na Kaunertal, za miejscowością Pfunds skręt do Samnaun.

Zobacz też: Samochodem na narty: Czechy

Scuol

W kurorcie występują trzy różne tereny do jazdy na nartach. Pierwszy i najczęściej odwiedzany - Silvretta Arena Ischgl Samnaun z 238 kilometrami stoków narciarskich, ponad 40 wyciągami, oraz pierwszą na świecie piętrową gondolą. Czysty i przyjazny wszystkim jest teren narciarski, do którego można dostać się kolejkami – Scuol - Motta Naluns - Ftan - Sent. Posiada on 80 km stoków, które są łatwo dostępne ze względu na pociąg i kolejki gondolowe, oraz ma ofertę skierowaną do rodzin z dziećmi. Polecane są też tereny Min-schuns / Val Müstair, gdzie jest  110 km szlaków.

Jak dojechać?

Region znajduje się około 40 km od Samnaun. Należy kierować się w stronę Stradun.

Zobacz też: Samochodem na narty: Austria

Corvatsch - Sils – Silvaplana

Jeden z największych ośrodków narciarskich w Szwajcarii, położony w Engadine. Do dyspozycji jest ponad 350 km. tras o zróżnicowanym poziomie trudności.  Dodatkowo jest tam prawie 200 km tras dla narciarzy biegowych. Wybór zakwaterowania jest szeroki i dopasowany do każdego portfela. W pobliżu znajduje się ośrodek St. Moritz oferujący trasy o długości ok. 350 km, korzystny dla początkujących i średniozaawansowanych narciarzy.

Jak dojechać?

Ośrodek znajduje się 212 km od Zürichu.

Torgon

Wchodzi w skład kompleksu narciarskiego – tzw. Bramy Słońca - Portes du Soleil. Ten szwajcarsko-francuski ośrodek oddaje do dyspozycji aż 650 km tras. Spokojna i przyjazna miejscowość, w której dobrze się będą czuć rodziny z dziećmi. Torgon znajduje się w pobliżu Jeziora Genewskiego. Na dobre warunki narciarskie można liczyć od grudnia do kwietnia.

Jak dojechać?

Najłatwiej skierować się na Bern i stamtąd do Torgon jest 118 km.

Zobacz też: Samochodem na narty: Włochy

Stoos

Jest to mały ośrodek narciarski zlokalizowany w Schwyz, w którym dominują trasy dla narciarzy o średnim poziomie zaawansowania. Miejscowość spokojna, przyjazna dla rodzin. Dla snowboardzistów jest także park rozrywki, a narciarze biegowi mogą biegać wzdłuż szlaku w okolicy ośrodka Stoos.

Jak dojechać?

Stoos znajduje się ok. 1500 km od Warszawy. Kierując się na Wrocław, należy przekroczyć granicę polsko-niemiecką, następnie kolejne miasta, które należy pokonać to w Niemczech: Dresden, Weidenberg, Norymberga, Ulm i dalej po przekroczeniu granicy ze Szwajcarią , można przejechać przez Lichtenstein, należy skierować się na Schwyz.

Schwyz – Ibergeregg

Również niewielki ośrodek narciarski. Położony niedaleko wspomnianego wyżej Stoos.

Schwarzsee

Niewielki ośrodek narciarski, zlokalizowany w odległości 55 km od Berna.  Raczej przeznaczony dla rodzin z dziećmi. W miasteczku znajdują się dodatkowe atrakcje: lodowisko na jeziorze i lodowy pałac.

Zobacz też: Samochodem na narty: Niemcy

Gstaad Mountain Rides

REKLAMA

Duży teren narciarski z ponad 250 km. tras. Ze szczytu lodowca, należącego do kompleksu, można zobaczyć m.in. Mont Blanc i Matterhorn. Gstaad słynie z dobrze utrzymanych tras i nowoczesnych wyciagów, które wywożą narciarzy na wysokość 3000 m n.p.m.

W ośrodku znajduje się duży snowpark- Monsterpark Glacier. Prócz narciarstwa zjazdowego, jest to również atrakcyjne miejsce dla narciarzy biegowych.

Gstaad jest dość drogim i ekskluzywnym kurortem. Ponieważ stanowi centrum jednego z najbardziej znanych terenów sportu i rekreacji w Szwajcarii to dla gości przygotowano bogatą ofertę zajęć sportowych i rozrywek poza trasami narciarskimi. Są to zimowe trasy pieszych wędrówek, tory łyżwiarskie, tor saneczkowy, hokej na lodzie, sprzęt do curlingu, wycieczki saniami zaprzężonymi w konie, kryte baseny, i hale tenisowe. Oprócz tego można polecieć balonem lub helikopterem na lodowiec. Atrakcyjne życie nocne oferują liczne restauracje i dyskoteki.

Jak dojechać?

Samochodem z Kudowy przez Pragę, Pilzno, przejście graniczne Rozvadov/Weidhaus, a następnie w kierunku na Ulm, Freiburg(Niemcy), Bazyleę, Berno, Bulle i w końcu Gstaad.

Zobacz też: Wyjazd samochodem na narty za granicę

Davos-Klosters

Region sportów zimowych Davos-Klosters obejmuje Parsenn/Gotschna, Jakobshorn, Pischa, Madrisa i Rinerhorn, daje łącznie ok. 300 km. tras. Dodatkowo na terenie ośrodka znajdują się snowparki i miejsca przeznaczone do nauki dzieci (narciarskie place zabaw). Region ten jest odpowiedni  zarówno dla rodzin z dziećmi (znajduje się tak kilka torów saneczkowych, można też pojeździć na sankach ciągniętych przez psy), jak również dla doświadczonych dorosłych. Miejscowość stała się bardzo ożywionym i renomowanym ośrodkiem narciarskim oferującym bogatą ofertę narciarzom zjazdowym, biegowym i snowboardzistom. Odbywające się tutaj liczne imprezy sportowe oraz coroczne Światowe Forum Gospodarcze przyciągają wielu zwiedzających.

Jak dojechać?

Z Kudowy przez Pragę, Pilzno, przejście graniczne Rozvadov/Weidhaus , następnie w kierunku na Regensburg, Monachium (Niemcy), potem Lindau, Landquart i Davos lub przez Monachium, Innsbruck, Landeck, Susch i przełęcz Fluela do Davos.

Zobacz też: Samochodem na narty: Słowacja

Wyjazd na narty do Szwajcarii jest obecnie dużo droższy od wyjazdu w austriackie, włoskie, czy francuskie Alpy, co jest spowodowane wysokim kursem franka. Jednak oferowane przez kurorty różnorodne tereny narciarskie, niezmiennie przyciągają miłośników białego szaleństwa.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA