REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie przepisy drogowe obowiązują w Peru?

Kajetan Puszek
Podróżowanie po Peru nie musi być niebezpieczne, jeżeli zapoznamy się z warunkami drogowymi i przyswoimy podstawowe przepisy drogowe.
Podróżowanie po Peru nie musi być niebezpieczne, jeżeli zapoznamy się z warunkami drogowymi i przyswoimy podstawowe przepisy drogowe.

REKLAMA

REKLAMA

Peru to państwo, w którym dominują relikty kultur prekolumbijskich. Jednym z nich jest znane na całym świecie Machu Picchu. Podróżowanie po Peru nie musi być niebezpieczne, jeżeli zapoznamy się z warunkami drogowymi i przyswoimy podstawowe przepisy drogowe.

Podstawowe przepisy

Podróżowanie do Peru w celach turystycznych nie wymaga wyrobienia wizy, jeśli pobyt nie przekracza 90 dni. Zaleca się posiadanie paszportu z minimum 6 – miesięcznym terminem ważności. Przy wylocie z Peru pobierana jest opłata lotniskowa w wys. 31 $ lub 6 $ - jeśli korzystamy z usług linii wewnętrznych.

REKLAMA

Kwoty do 10 tys. $ nie wymagają wypełniania deklaracji. Restrykcje celne są zgodne z normami światowymi. Należy pamiętać jedynie, że wywożenie materiału roślinnego i zwierzęcego podlega surowym karom. Szczególną kontrolą objęte jest wywożenie wyrobów rzemiosła artystycznego i ludowego. Jeżeli wywozimy wyroby kultur prekolumbijskich, zachowajmy dowód zakupu, ponieważ często żąda się go na lotnisku.

Zobacz też: Jakie przepisy drogowe obowiązują w USA?

Przepisy drogowe

REKLAMA

W Peru można się poruszać na podstawie międzynarodowego i krajowego prawa jazdy. Ograniczenie prędkości w terenie zabudowanym wynosi 50 km/h, na autostradach plasuje się pomiędzy 60 a 100 km/h. W Peru obowiązuje ruch prawostronny. Dopuszczalna zawartość alkoholu we krwi, jaka może być wykryta podczas kontroli policyjnej to 50 mg/100 ml. Obligatoryjne jest posiadanie zapiętych pasów na wszystkich siedzeniach.

Warunki drogowe w Peru mogą się różnić drastycznie od tych panujących na terenie Europy. Przed wejściem do samochodu należy zapoznać się z lokalnymi zwyczajami i prawem drogowym, aby maksymalnie zminimalizować ryzyko wypadku. Ekstremalnie niebezpieczne jest poruszanie się samochodem nocą z powodu słabego oznaczenia dróg. Nie należy podróżować samemu po mało uczęszczanych, wiejskich drogach nawet podczas dnia, gdyż jest to niebezpieczne. Zalecamy jazdę z zapasowym kołem, niezbędnym zestawem narzędzi i z wystarczającym zapasem paliwa, ponieważ odległości pomiędzy miastami a co za tym idzie serwisem czy stacjami benzynowymi, są bardzo duże. Często powodem wypadków jest mgła, która występuje na wybrzeżu oraz na górskich autostradach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jakie przepisy drogowe obowiązują w Brazylii? 

Atrakcje

Peru to przede wszystkim państwo pełne zapierających dech w piersiach zabytków. Pierwszym z nich jest Cuzco – dawna stolica Inków, najstarsze nadal istniejące miasto w Ameryce Południowej. W tym mieście lokalna ludność posługuje się dawnym dialektem indiańskiego języka keczua. Znajdują się tam takie zabytki jak : katedra Coricanchy, Santa Catalina i Santo Domingo. W Machu Picchu okrzykniętym jednym z 7 cudów świata ujrzymy pochodzące z XV wieku ruiny miasta wchodzącego w Imperium Inków. W obrębie kompleksu znajduje się aż 1200 schodów, system kanałów i zbiorników, który został wykuty w skałach. W centralnym punkcie Machu Picchu usytuowane jest Obserwatorium Astronomiczne, Świątynia Trzech Okien oraz Wieża Słońca. Stolicą Peru jest Lima, zbudowana przez hiszpańskich konkwistadorów w 1535 roku. Znajduje się w niej wiele reliktów kolonialnej architektury, które dzięki gęstej mgle „garua” wydaje się być jeszcze bardziej magiczne.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA