REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

 

Klimat - kiedy jechać?

REKLAMA

Bhutan jest niewielkim królestwem sąsiadującym z Indiami i Tybetem. Pod względem klimatycznym Bhutan przypomina Nepal, bowiem występują tu trzy strefy klimatyczne.

W południowej części, poniżej 150 m n.p.m., dominuje klimat wilgotny z deszczami monsunowymi w okresie od połowy czerwca do września.

Obszary położone na wysokości 1500 – 3000 m n.p.m. są w strefie umiarkowanej chłodnej, jednak poszczególne doliny, w zależności od rozmieszczenia, posiadają zróżnicowany klimat. Wpływ monsunu jest tu mniej wyraźny.

Wyższe partie gór mają klimat podobny do panującego w Alpach, choć bardziej surowy. Opady występują tam głównie latem, ale nie przekraczają 500 mm na metr kwadratowy w ciągu roku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pora, która najbardziej nadaje się na podróż do Bhutanu, to okres suchy od listopada do kwietnia.

Wiza, przepisy wjazdowe

Brak stosunków dyplomatycznych nie oznacza dla obywateli RP trudności w otrzymaniu wizy wjazdowej. Turysta udający się do Bhutanu musi uzyskać turystyczną wizę wjazdową; jej koszt wynosi 20 USD. Promesę wizy uzyskuje się wraz z wykupieniem pakietu turystycznego w biurach linii lotniczych Druk-Air (przewoźnik narodowy) lub w agencjach turystycznych uprawnionych do sprzedaży biletów na te linie. Wiza wydawana jest w kilka minut od momentu uzyskania promesy. Okres ważności wizy zależy od rodzaju wykupionego pakietu turystycznego (cena, liczba dni). Do Bhutanu można się dostać drogą powietrzną lub lądową. Druk-Air (www.drukair.com.bt) obsługuje loty do Bhutanu, na międzynarodowe lotnisko w Paro, dwa razy w tygodniu z Delhi, Kalkuty, Katmandu, Dhaki i Bangkoku. Granicę lądową z Indiami można przekraczać przez przejścia znajdujące się na terenie stanów Assam i Bengal Zachodni.

Szczepienia, służba zdrowia

Nie obowiązują żadne szczepienia ochronne.

Podróżowanie po kraju

Ze względu na wysokie ceny i ubogą infrastrukturę turystyczną liczba turystów odwiedzających Bhutan jest ograniczona. Tylko wybrane hotele mają prawo przyjmować cudzoziemców. Wizyta w niektórych regionach kraju wymaga wcześniejszej zgody miejscowego MSW. Wykupienie pełnego pakietu usług turystycznych (zakwaterowanie, wyżywienie, przejazdy po kraju, udział w imprezach kulturalno-folklorystycznych) z przewodnikiem jest obowiązkowe. Podstawowy koszt pakietu to 220 USD dziennie od osoby (poza sezonem turystycznym 160 USD). Kwota ta generalnie zależy od kategorii usług i może być wyższa, np. za lepszy standard hotelu lub włączenie do oferty trekkingu bądź wędkowania. Funkcjonuje system zniżek, np. przy wyjazdach grupowych. Studenci i dyplomaci mają 25 proc. zniżki. W przypadku wyjazdów indywidualnych koszt pakietu jest wyższy o ok. 40 USD. W czasie dużych festiwali religijnych i kulturalnych, które przyciągają do Bhutanu wielu turystów, może się zdarzyć, iż z powodu braku miejsc w hotelu wykupionej kategorii turysta zostanie zakwaterowany w gorszym, bez zwrotu nadpłaconej kwoty. Podróże autostopem nie są dozwolone.

Bezpieczeństwo

Nie ma zagrożenia przestępczością pospolitą. Nie występują też inne zagrożenia, o ile zachowanie turysty nie odbiega od ogólnie przyjętych norm.

Przydatne informacje

  • Sezon turystyczny w Bhutanie trwa zwykle od września do początku grudnia i od lutego do maja. Klimat zwrotnikowy wilgotny, monsunowy, tropikalny na południu, chłodne zimy i gorące lata w dolinach, ostre zimy i chłodne lata w Himalajach.
  • Rezerwacji lotów należy dokonywać ze znacznym wyprzedzeniem (2–4 miesiące przed planowanym terminem podróży).
  • RP nie utrzymuje stosunków dyplomatycznych z Bhutanem. Najbliższa placówka RP (dyplomatyczna i konsularna) znajduje się w New Delhi (Indie).

Stolica: Thimphu
Waluta: ngultrum (BTN), 1 BTN = 100 czetrum
1 USD = 45 BTN
Język urzędowy: dzongkha
Inne języki: angielski

źródło: Ministerstwo Spraw Zagranicznych

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA