REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak przygotować się do podróży samochodem na stok?

Kajetan Puszek
auto zima
auto zima

REKLAMA

REKLAMA

Przed corocznym wyjazdem rodzinnym na narty powinniśmy jak najlepiej przygotować swój samochód do tej eskapady. Często zakup bagażnika do sprzętu narciarskiego bądź zamiana go na uchwyt do nart, wpływa na komfort i bezpieczeństwo w podróży.

Przewóz nart samochodem a przepisy europejskie

REKLAMA

Przepisy krajów Unii Europejskiej nie określają jasno zasad przewożenia sprzętu narciarskiego. W różnych krajach panują zupełnie odmienne regulacje prawne na ten temat. Wspólny mianownik stanowi jedynie przepis mówiący o tym, że sprzęt narciarski nie może wystawać poza obrys samochodu. Nie jest to precedens prawny np. w prawie włoskim. Przed podróżą do któregoś z europejskich państw musimy zapoznać się z jego szczegółowymi przepisami.

Pamiętajmy, że przepisy obowiązujące w Austrii jasno zabraniają przewożenia nart w kabinie pasażerskiej. Za złamanie tego przepisu grożą wysokie mandaty.

Zobacz również : Wyjazd samochodem do Austrii

Jak zaplanować wyjazd rodzinny na narty?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Jeśli każdego roku podróżujemy całą rodziną na narty samochodem to musimy bardzo dobrze przygotować się do tej podróży. W wyjazdach rodzinnych najważniejsze jest bezpieczeństwo. Często lepiej jechać z większą rozwagą, niż narażać zdrowie i życie swojej rodziny. Wpływ na bezpieczną jazdę mają również: rodzaj bagażnika oraz pojemność wnętrza naszego samochodu. Deski snowboardowe można przewozić wewnątrz pojazdu w specjalnym tunelu z wszytym pokrowcem. Jeśli nasze auto jest mało pojemne, wówczas ograniczymy swobodę ruchu wszystkim pasażerom. Może mieć to katastrofalne skutki w postaci wypadku samochodowego. Jeśli nasz samochód posiada „rynienki” – specjalne gniazda przeznaczone do mocowania bagażnika na dach – to naprawdę możemy spać spokojnie.

Wówczas instalacja bagażnika będzie przebiegała standardowo i bez większych problemów. Pamiętajmy również o ograniczeniu prędkości, które obowiązuje podczas jazdy z bagażnikiem na dachu. Wynosi ono 120 km/h. Gorzej, jeśli model naszego samochodu nie posiada tzw. „rynienek” oraz jego parametry nie pozwalają na przewożenie nart na dachu. W tej sytuacji musimy szukać innych rozwiązań.

Jaki rodzaj bagażnika wybrać?

Rodzaj bagażnika dla naszego samochodu jest zależny od tzw. bazy, czyli dwóch poprzecznych belek umiejscowionych na dachu samochodu. Cześć modeli posiada rynienki, inne typy samochodów mają jedynie zwykłe belki mocowane do relingów etc.

Zobacz również: Podpowiadamy co warto wiedzieć przed wyjazdem – Grecja kontynentalna cz. I

Najbardziej innowacyjnym bagażnikiem jest bagażnik magnetyczny. Działa on za pomocą sił magnetyzmu, które zapewniają solidne trzymanie się bagażnika na dachu.

Ten typ bagażników może być wykorzystywany do modeli aut, które posiadają dach wykonany ze stali. Posiada je większość modeli aut z wyłączeniem niektórych samochodów terenowych, które cechują się falistym dachem. Bagażniki magnetyczne przeznaczone są do montażu w pozycji poziomej. Właściciele aut typu „van” mogą być zawiedzeni – nie będą mogli zamontować ich na tylnych drzwiach swojego samochodu. Z kolei dla posiadaczy dużych samochodów idealnym rozwiązaniem jest zakup uchwytów do nart.

Zobacz również: Samochodem po Mazurach: Wojnowo koło Ukty

Najbardziej znanym rodzajem uchwytów są podłużne szczęki, które wyłożone są gumowymi wykładzinami. Sprawia to, że powierzchnia nart jest chroniona przed zarysowaniem. Uchwyty przeznaczone są do przewozu od dwóch do sześciu par nart – wszystko zależne jest od ich ceny oraz naszych wymagań.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA