REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przygotowanie kampera do podróży

Przygotowanie kampera do podróży
Przygotowanie kampera do podróży
Continental

REKLAMA

REKLAMA

Wrzesień to okres najczęstszych podróży kamperami. Dlatego postanowiliśmy przypomnieć, na co zwrócić uwagę przygotowując kampera do drogi.

Przygotowanie kampera do podróży - istotne są opony

Objazdowe, wakacyjne wycieczki kamperem wymagają odpowiedniego przygotowania. Kontrolę należy rozpocząć od sprawdzenia stanu opon. Bo, jak podkreślają eksperci z Continental, to właśnie od opon w dużym stopniu zależy bezpieczeństwo podróżników i pojazdu.

REKLAMA

O opony w kamperach czy przyczepach kempingowych trzeba dbać szczególnie. Wynika to z faktu, że tego typu pojazdy używane są jedynie sezonowo i często są poddawane bardzo dużym obciążeniom. Ponadto, ze względu na gabaryty, pojazdy rzadko są garażowane oraz odpowiednio zabezpieczane przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, takimi jak promieniowanie słoneczne czy mróz. Dlatego przed pierwszym wyjazdem po „zimowaniu” trzeba dokonać szczegółowego przeglądu lub wymiany opon.

Odwiedź nasz serwis Auto w Podróży

Przeprowadzając kontrolę ogumienia szczególną uwagę warto zwrócić na wszelkie wybrzuszenia, uszkodzenia i pęknięcia. Poza tym trzeba sprawdzić czy ciśnienie w oponach nie jest niższe od zalecanego oraz zmierzyć głębokość bieżnika.
Opony powinny być zużyte równomiernie oraz pozbawione wszelkich elementów wystających ponad powierzchnię. Należy wymienić ogumienie jeśli głębokość ich bieżnika jest niższa niż 1,6 mm. Jednak ze względu na bezpieczeństwo zaleca się, aby wysokość rzeźby opony wynosiła 3 mm. Warto pamiętać także o kole zapasowym – ono również wymaga dokładnego przeglądu i skontrolowania ciśnienia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jakie opony wybrać do kampera?

REKLAMA

Jazda kamperem czy samochodem z przyczepą kempingową nie jest prosta i wymaga praktyki. Źle dobrane, zużyte lub niskiej jakości opony mogą ją dodatkowo utrudniać. Dlatego wybierając ogumienie do pojazdów turystycznych, nie warto oszczędzać. Opona dobrej jakości to inwestycja w bezpieczeństwo oraz komfort jazdy. Producenci ogumienia oferują produkty przeznaczone do specyficznych warunków kempingowych. Są one bardziej odporne na odkształcenia spowodowane długimi postojami i dużym obciążeniem. Mają także specjalną konstrukcję, czyli dodatkowy oplot kordu, który zwiększa ich nośność oraz wzmocnione boki.

Jednym z takich produktów jest letnia opona Continental VancoCamperTM. Ogumienie spełnia normę CP (Camping Pneu), co oznacza zwiększone bezpieczeństwo dla pojazdów tego segmentu. Model jest odporny na deformację profilu oraz uszkodzenia mechaniczne. Jego boki chronione są dzięki sztywnej konstrukcji, która zapewnia mocne, poprzeczne wsparcie dla obciążonych osi, czyli strefy gdzie najbardziej kumulują się naciski. Dodatkowym wzmocnieniem jest trwała mieszanka gumowa, która zapewnia wyższą przyczepność na mokrej drodze oraz powolne zużywanie się bieżnika.

Zobacz też: Samochodem po Europie - poradnik dla kierowców

Nośność kluczowa przy doborze opon do kampera

REKLAMA

Pojazdy turystyczne mają ograniczenia dotyczące nośności. Niezbędne wyposażenie takie jak lodówka, zbiornik na wodę czy butla gazowa ograniczają ilość dodatkowego bagażu oraz zapasów. Dlatego wybierając opony do kampera czy przyczepy kempingowej należy zwrócić uwagę na to, by ogumienie miało odpowiednio dobraną nośność.

Każda opona posiada swój indeks nośności, który informuje o tym, jakie jest dozwolone obciążenie dla danego modelu przy jeździe z maksymalną, dopuszczalną przez producenta prędkością. Widząc te potrzeby inżynierowie Continental zapewnili modelowi VancoCamperTM wysoki indeks nośności, który wynosi aż 1030 i 1250 kg,
a w wypadku opon bliźniaczych od 975 do 1180 kg. Co oznacza, że bliźniaczy komplet ogumienia Continental jest w stanie wytrzymać nacisk przyczepy ważącej nawet 7,2 tony. Ponieważ wysoką nośność można osiągnąć tylko wtedy, gdy opony eksploatowane są zgodnie z zalecanym ciśnieniem, należy ograniczyć ryzyko występowania zbyt niskiego ciśnienia. W tym celu konstruktorzy wyposażyli oponę VancoCamperTM w kilkuwarstwową osnowę wykonaną z innowacyjnych materiałów. Konstrukcja zapewnia bardzo dużą szczelność oraz trwałość, dzięki czemu ogranicza spadek ciśnienia nawet w przypadku wielodniowych postojów. W porównaniu
do poprzedniej generacji, model utrzymuje ciśnienie wewnątrz opony o 15% wyższe ponad minimalny poziom. Uzyskano w ten sposób rezerwę nośności, która może być spożytkowana na dodatkowe walizki, zapasy napojów czy jedzenia bez narażania tylnej osi na zbyt duże obciążenia.

Nowoczesne kampery oraz przyczepy kempingowe są pojazdami, które pozwalają urzeczywistnić marzenia o komfortowym podróżowaniu i zwiększonej mobilności w trakcie wakacji. Planowanie wielokilometrowych podróży wymaga jednak zwrócenia szczególnej uwagi na kwestię ogumienia. Warto więc rozważyć wybór takich opon jak Continental VancoCamperTM, bo to gwarancja bezpiecznych i komfortowych wakacji..

Źródło: Materiały Continental

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

REKLAMA

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

REKLAMA