REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Bagażnik rowerowy FlexFlix

Bagażnik FlexFlix w Oplu Astrze Sports Tourer.
Bagażnik FlexFlix w Oplu Astrze Sports Tourer.
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Jednym z flagowych akcesoriów Opla, jest innowacyjny bagażnik rowerowy FlexFlix. Na rynku jest obecna już droga generacja Opel FlexFlix. Czemu jest interesująca?

Bagażnik FlexFlix - czujniki parkowania o nim wiedzą?

Główną zaletą systemu FlexFlix, podkreślaną przez ekspertów AGR, jest brak konieczności uciążliwego montowania bagażnika na dachu samochodu. Użytkownik nie musi nadwerężać pleców, unosząc rower nad głowę, by zamontować go na bagażniku dachowym. Zamontowanie rowerów na uchwycie FlexFix nie wymaga użycia żadnych specjalnych narzędzi ani osprzętu. Bagażnik nie zajmuje miejsca w garażu i nie trzeba go osobno przechowywać — jest zintegrowany z nadwoziem i zawsze gotowy do użycia.

REKLAMA

Dodatkową zaletą bagażnika rowerowego FlexFix jest fakt, że dzięki umiejscowieniu z tyłu pojazdu nie ogranicza prędkości pojazdu do 120 km/h (po załadowaniu) — w odróżnieniu od bagażników dachowych. Co więcej po uruchomieniu biegu wstecznego włącza się sygnał akustyczny ostrzegający o zwiększonej długości pojazdu. Pilot parkowania uwzględnia fakt, że został wysunięty bagażnik FlexFix, gdy kierowca chce zaparkować i cofa samochód.

Zobacz też: Obowiązkowe wyposażenie samochodów za granicą, a mandat

FlexFlix drugiej generacji - jak działa?

Bagażnik FlexFix drugiej generacji dla Astry Sports Tourer oraz Zafiry Tourer umożliwia transport do czterech rowerów. W przypadku Opla Mokki bagażnik ma miejsce na trzy rowery. Po zamontowaniu rowerów w uchwyt drugiej generacji, bagażnik FlexFix można odchylić w taki sposób, aby bez trudu otworzyć pokrywę bagażnika. Pozwala to na uzyskanie dostępu do przedziału bagażowego, nawet jeśli z tyłu samochodu zamontowano (w zależności od modelu) do czterech rowerów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Dieta dla kierowcy - wysokoenergetyczna żywność

Udoskonalony bagażnik FlexFix ma większą nośność: pierwszy i drugi rower może ważyć nawet 30 kg. Nawet niewielki ADAM może przewieźć rower o masie do 30 kg, a dodatkowa przystawka pozwala przetransportować drugi rower (o maksymalnej wadze 20 kg). W przypadku Astry Sports Tourer oraz Zafiry Tourer bagażnik FlexFix drugiej generacji może standardowo przewieźć dwa rowery. Dodatkowo jest dostępny z zestawem rozszerzającym, obejmującym dołączaną przystawkę pozwalającą na transport kolejnych dwóch rowerów o masie do 20 kg każdy. Całkowita nośność to 80 kg (Mokka: 60 kg). Specjalne uchwyty wyłożone gumą gwarantują bezpieczne zamocowanie rowerów.

Z badań wynika, że dodatkowe zużycie paliwa przez samochody z bagażnikiem zamontowanym z tyłu jest o około 20 procent niższe niż w przypadku aut z bagażnikiem dachowym. Zintegrowany bagażnik rowerowy FlexFix pozwala obniżyć koszty paliwa, a zarazem ograniczyć negatywny wpływ na środowisko.

Zobacz też: Przewożenie psa w samochodzie

Ile kosztuje bagażnik rowerowy FlexFlix?

Cena bagażnika rowerowego FlexFix wynosi 2 400 zł w przypadku ADAMa, 3 200 zł dla Corsy, Merivy, Mokki i pięciodrzwiowej Astry oraz 7 000 zł dla Antary. Udoskonalony bagażnik rowerowy FlexFix można nabyć za 3 600 zł w przypadku Astry Sports Tourer i 3 000 zł dla Zafiry Tourer. W zależności od modelu samochodu dodatkowo można dokupić dołączaną przystawkę umożliwiającą przewóz trzeciego, a nawet czwartego roweru.

Źródło: Opel

Bagażnik FlexFlix drugiej generacji w Oplu Zafirze Tourer.
Opel
Bagażnik FlexFlix w Oplu Adamie.
Opel
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA