REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rozliczenie opłat e-TOLL? Możliwe w... aplikacji!

Rozliczenie opłat e-TOLL? Możliwe w... aplikacji!
Rozliczenie opłat e-TOLL? Możliwe w... aplikacji!
Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Rozliczenie opłat e-TOLL? Dla przedsiębiorcy bilet autostradowy to nadal koszt. Jak go rozliczyć? Z pomocą przychodzi aplikacja Spark.

Za autostradę trzeba płacić przez... e-TOLL!

Z dniem 1 grudnia 2021 r. z państwowych, płatnych odcinków autostrad A2 i A4 zniknęły bramki, a każdy kierowca samochodu (o dopuszczalnej masie całkowitej poniżej 3,5t) lub motocykla zobowiązany jest posiadać ważny bilet autostradowy - w przeciwnym razie grozi mu mandat w wysokości 500 zł. Bilet można kupić w formie drukowanej, np. na stacji paliw, bądź online i w aplikacjach mobilnych, m.in. w aplikacji Spark.

REKLAMA

Jak rozliczyć opłaty e-TOLL w firmie?

System stał się problematyczny dla podróżujących służbowo lub posiadających floty osobowe nie tylko z powodu większej czasochłonności obsługi bieżącej, ale również ze względów finansowych. Dostępne na rynku udogodnienia dla firm oraz flot są w większości płatne abonamentowo oraz wymagają zawarcia stosownej umowy. Wyjątkiem jest aplikacja Spark - pozwala na zakup biletu autostradowego, a później łatwe rozliczenie go w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Spark przygotowuje zestawienie opłat e-TOLL

Co wyróżnia rozliczenie opłat e-TOLL ze Spark? Mniejsze podmioty mogą skorzystać z jedynej na rynku w pełni bezpłatnej funkcji miesięcznego raportowania. Wystarczy opłacać bilety e-TOLL w aplikacji Spark oraz włączyć usługę wysyłania automatycznych zestawień, aby po zakończeniu każdego miesiąca otrzymywać mailowo zbiorczy raport zakupionych e-biletów. Usługa jest dostępna bezpośrednio w aplikacji i nie wymaga żadnych formalności, czy zasilania konta depozytem.

Większa firma? Spark przygotuje zestawienie i zapłacisz zbiorczo

REKLAMA

Większe floty pojazdów lekkich mają możliwość nawiązania współpracy w zakresie wdrożenia odroczonych płatności okresowych - wówczas, podczas kupowania biletów, zamiast przeprowadzać pojedyncze płatności firma może opłacać je zbiorczo po zakończeniu uzgodnionego okresu.

Po rozmowach z przedsiębiorcami na temat niedociągnięć systemu e-TOLL kierunek dalszego rozwoju usługi e-biletów w Sparku stał się dla nas oczywisty. Jako jedyni na rynku oferujemy w pełni bezpłatne rozwiązanie dla właścicieli małych flot, czyli funkcję miesięcznego raportowania, za które otrzymaliśmy już wiele pozytywnych opinii. Płatności okresowe za bilety dla większych flot bez dodatkowych kosztów to również nowość, której do tej pory żaden inny podmiot nie wprowadził do swojej oferty. - komentuje Cezary Pierzan, współtwórca aplikacji Spark.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: Materiały prasowe Spark

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(1)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Staryviatolloviec
    2022-02-05 10:28:15
    Stary viatoll piszczał za każdym razem kiedy użytkownik mijał bramownicę. Zapiszczał dwa razy trzeba było doładować konto, trzy razy konto puste trzeba zjechać. Nie zapiszczał zepsuty - trzeba zjechać. UŻYTKOWNIK NA BIEŻĄCO BYŁ INFORMOWANY "CO SIĘ DZIEJE" - mógł reagować. Jest cała masa pojazdów, które urządzenia ZSL do eTolla mają np. pod maską na akumulatorze. To jest tylko urządzenie które może się w każdej chwili zepsuć i nie nadawać sygnału. Skąd kierowca ma wiedzieć, że urządzenie straciło sygnał lub np. go nie nadaje ? Pobieranie opłat jest z opóźnieniem ( a też wybaczcie żeby kierowca siedział z laptopem w jednej ręce i telefonem w drugiej cały czas monitorując czy urządzenie działa) Nawet jeżeli się zorientujemy że urządzenie jest niesprawne już dawno jest po ptokach. Zasada płatności 3 dni wstecz nie dotoczy samochodów ciężarowych. A jeżeli jeździmy tak np. dwa tygodnie? Jest jeszcze drugi bardzo duży problem, który trzeba będzie na pewno rozwiązać. Urządzenie ZSL jest w pojeździe i błyska na zielono, czyli działa jest sygnał i zapisuje trasę. Jednak z jakiś względów jest źle skonfigurowane z system etoll i nie pobiera opłaty. Kierowca musi być o tym fakcie poinformowany przy pierwszej kontroli ITD która np. wykaże że urządzenie jest włączone i nadaje sygnał, ale nie pobiera opłat poprzez błąd w konfiguracji na koncie eToll. No nie może być tak, że kierowca patrzy z szerokim uśmiechem na zielono błyskające do niego urządzenie które oznajmia że działa prawidłowo. A Inspekcja mu trzaska zdjęcia przez kilka dni nie informując, że " Panie Pan masz włączone urządzenie Nam pokazuje, ale opłata nie jest pobierana " . I nawet niech będzie wina kierowcy, że coś źle ustawił i zapłaci te 1500zł - trudno jego błąd trzeba ponieść konsekwencje. A nie że on nie dostanie takiej informacji przy pierwszym wykazaniu przez ITD ,że coś jest nie tak z jego urządzeniem. I będzie sobie jeździł nieświadomy przez miesiąc czasu, potem dostając rachunek na 20 tys. zł . Bo mu ITD kilkanaście razy robiło zdjęcia i nie poinformowało nawet raz o tym fakcie na bieżąco. W starym systemie viatoll było to nie do pomyślenia. Głupie piknięcie załatwiało wszystkie problemy. Kierowca na bieżąco wiedział co się dzieje. Nowy eToll nie dorasta w tej kwestii do pięt staremu viatollovi. KTO DOSTAŁ MANDAT NA STARYM SYSTEMIE? KTO?
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Za 175 niezapłaconych mandatów skonfiskowali mu SUV-a. Choć dalej nim jeździ...

60-latek z Florencji idzie na rekord. W ostatnich latach dostał 175 mandatów. Opiewają one na kwotę ponad 30 tys. euro. Żadnej z grzywien jednak nie opłacił. Dlatego skonfiskowali mu SUV-a.

Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Powód? Tym są zachowania kierowców

Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Czasami jednak nie mają innego wyjścia... Dobra informacja mimo wszystko jest taka, że jazda rowerem w Polsce staje się coraz bezpieczniejsza. Tak przynajmniej twierdzą statystyki.

Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

REKLAMA

Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

"Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

REKLAMA

Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

REKLAMA