reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama

Restauracja

Jak wyregulować gaźnik bez specjalistycznego stanowiska diagnostycznego?

Aktualizacja: 15.04.2011

Od prawidłowego wyregulowania gaźnika zależy zarówno poprawna i zarazem ekonomiczna praca silnika, jak i łatwość jego rozruchu. Perfekcyjne wyregulowanie gaźnika bez odpowiedniego stanowiska diagnostycznego z urządzeniem do badania składu spalin jest niemal niemożliwe. »

Jak składać silnik po remoncie? - ogólne wskazówki

Aktualizacja: 25.05.2011

Silnik, rozłożony na czas remontu, należy po regeneracji jego części ponownie złożyć. Przedtem jednak należy jego elementy starannie umyć i oczyścić. »

Jak wymieniać gumki wycieraczek szyby?

Aktualizacja: 18.04.2011

Zabytkowe pojazdy mają bardzo często tak skonstruowane ramiona wycieraczek szyb, że nie pasują do nich żadne z uchwytów dołączanych do piórek, które można bez problemu nabyć. Pozostaje więc przełożenie gumek z nowych piórek na stare, pasujące do uchwytów. »

Jak postępować z linką prędkościomierza?

Aktualizacja: 18.04.2011

Linka prędkościomierza jest jednym z tych elementów samochodu, bez których można się obejść i nie przejmować się ich awariami. Jest jednocześnie elementem bardzo czułym na najmniejsze usterki, a efekty jej złej pracy są dla kierowcy najczęściej bardzo denerwujące. »

Jak wymienić tarczę sprzęgłową?

Aktualizacja: 14.04.2011

Tarcza sprzęgłowa w każdym silniku, w którym występuje tzw. sprzęgło suche, czyli w ogromnej większości silników samochodowych jest umieszczona w tzw. koszu pomiędzy kołem zamachowym a dociskiem, który najczęściej jest integralną częścią kosza na stałe z nim połączoną. »

Jak przeprowadzić remont silnika? – wskazówki ogólne

Aktualizacja: 16.05.2011

Stare modele silników samochodowych były tak konstruowane, aby po zużyciu ich zasadniczych części: cylindrów, tłoków, pierścieni, zaworów oraz panewek wraz z czopami korbowodów, była możliwa ich regeneracja lub nawet wymiana na nowe. Taki zabieg, jeżeli wiązał się z wymianą lub regeneracją większości istotnych elementów silnika, nazywano remontem kapitalnym lub generalnym silnika, a czasem – naprawą główną. »

Jak docierać silnik – nowy i po remoncie?

Aktualizacja: 18.04.2011

Współcześnie produkowane silniki samochodowe i inne ważne podzespoły nie wymagają czasochłonnego docierania w pierwszym okresie eksploatacji. Dlatego nie wszyscy kierowcy wiedzą, jak postępować ze starymi modelami silników, zarówno nieużywanymi, jak i po wykonaniu ich remontu. »

Jakie są zasady konserwacji pojazdów zabytkowych?

Aktualizacja: 13.12.2011

Zabytkowe pojazdy, jeżeli były cały czas eksploatowane, podlegały różnym procesom niszczącym, przy czym największe w nich spustoszenie czyniła korozja elementów karoserii. Natomiast jeżeli taki samochód stał przez kilka i więcej lat nieeksploatowany, negatywne wpływy atmosferyczne mogły odcisnąć swoje piętno także na silniku, zwłaszcza na cylindrach ponad tłokami, na pierścieniach tłokowych, zaworach i na wielu innych elementach. »

Jak zmienić instalację samochodową 6V na 12V?

Aktualizacja: 13.12.2011

Instalacja elektryczna w niektórych starszych typach samochodów była dostosowana do zasilania z trójogniwowego akumulatora o napięciu znamionowym 6V. »

Jak czyścić i polerować powierzchnie chromowane?

Aktualizacja: 13.12.2011

Ozdobą starych pojazdów są lśniące chromem zderzaki, listwy, klamki, wloty powietrza do komory silnika, kołpaki na koła lub nawet całe felgi. O chromowane powierzchnie trzeba się odpowiednio troszczyć. »

Jak postępować z zardzewiałymi felgami, zderzakami i innymi elementami?

Aktualizacja: 13.12.2011

Z problemem zniszczonych przez korozję elementów swoich pojazdów spotkali się wszyscy właściciele zabytków na kołach. Walka z rdzą przypomina walkę z wiatrakami. »

Jak wykryć i usunąć usterki układu hamulcowego?

Aktualizacja: 02.12.2011

Z uwagi na to, że układ hamulcowy ma bardzo duży wpływ na bezpieczeństwo jazdy, nie są dopuszczalne w nim nawet najmniejsze usterki. Należy je niezwłocznie usunąć. »

Jak wykryć i usunąć usterki zawieszenia?

Aktualizacja: 02.12.2011

Usterki w zawieszeniu kół, zwłaszcza kół przednich, w istotny i bardzo negatywny sposób wpływają na bezpieczeństwo jazdy, dlatego należy je usuwać tak szybko, jak to tylko jest możliwe. »

Jak wykryć i usunąć usterki mechanizmu różnicowego i układu napędowego?

Aktualizacja: 02.12.2011

Układ napędowy jako całość jest odpowiedzialny za przeniesienie sił wytwarzanych przez silnik na koła pojazdu. W jego skład wchodzi, oprócz skrzyni biegów i mechanizmu różnicowego z półośkami i przegubami napędowymi, kilka innych elementów. »

Jak wykryć i usunąć usterki i uszkodzenia silnika?

Aktualizacja: 02.12.2011

Usterki silnika można podzielić na dwie kategorie: wynikające z naturalnego zużywania się części i powstające wskutek wad materiałowych albo niewłaściwej eksploatacji. Pierwsze są łatwe do przewidzenia, drugi pojawiają się nagle, w najmniej spodziewanym momencie. »

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Dagmara Jagodzińska

Specjalista w sprawach z zakresu prawa rodzinnego i opiekuńczego oraz prawa cywilnego, w tym w szczególności sprawach o rozwód, separację, władzę rodzicielską, alimenty, kontakty z małoletnimi, podział majątku dorobkowego po rozwodzie, zniesienie współwłasności, sprawach wynikających z umów darowizny oraz stosunków spadkowych w rodzinie i innych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama