Kategorie

Prezentacje

30 cze 2021
27 lip 2021
Zakres dat:
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Mercedes "Adenauer" Władysława Gomułki do sprzedania!

To nie lada gratka dla wszystkich kolekcjonerów klasycznej motoryzacji Mercedes 300d zwany Adenauerem, który woził przedstawicieli polskiego rządu w czasach PRL zostanie wystawiony na sprzedaż na zimowej aukcji Ardor Auctions.

Pickup Toyoty z filmu Powrót do przyszłości

W jednej z części serii filmowej "Powrót do przyszłości" pojawia się pickup Toyoty. To model SR5 z 1985 r. Jakie są losy egzemplarza występującego w filmie?

10 kultowych samochodów w historii kina

Wybrać 10 samochodów spośród wszystkich, które zagrały istotne role w kultowych filmach, czy serialach to nie jest proste zadanie. Niemniej w naszym zestawieniu przedstawiamy pojazdy, które mocno odcisnęły swe piętno na kartach kinematografii.

Skoda 1000 MBX - prezentacja modelu

Dwudrzwiowe nadwozie Skody 1000 MBX przyciągało uwagę podczas prezentacji na Międzynarodowych Targach Samochodowych w Genewie w 1966 r. Samochód napędza czterocylindrowy silnik rozwijający moc maksymalną 52 KM, a napęd przekazywany jest na tylną oś. Jak przebiegała 50 letnia historia modelu?

Volvo 480 ES

Volvo 480 ES to jeden z najciekawszych modeli samochodów, jakie trafiły do oferty na europejskim rynku w latach 80 XX w. Właśnie mija 30 lat od jego debiutu.

Mercedes-Benz F 100 - co potrafił Mercedes 25 lat temu?

Reflektory ksenonowe, telefon sterowany głosowo, inteligentny tempomat, czy bezkluczykowy dostęp do wnętrza. M.in. w takie innowacyjne rozwiązania był wyposażony samochód koncepcyjny F 100 pokazany przez Mercedes-Benz na targach motoryzacyjnych w Detroit w 1991 r.

Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2016

Concorso d’Eleganza Villa d’Este to jeden z najwykwintniejszych konkursów elegancji pojazdów klasycznych na świecie. Jak konkurs będzie wyglądał w tym roku?

Toyota AA - pierwszy seryjny model Toyoty

Pierwszym modelem produkowanych przez Toyotę był AA. Pieczę nad projektowaniem i wdrażaniem go na rynek sprawował sam Kiichirō Toyoda.

Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale

Giulietta Sprint Speciale to jedno z najpiękniejszych aut włoskiego producenta w historii. Obecnie to także niezwykle poszukiwany przez kolekcjonerów samochód zabytkowy.

Seat 600 - auto dla przeciętnego Hiszpana

Dla Hiszpanów Seat 600 był tym, czym Fiat 126p dla Polaków. Relatywnie niska cena spowodowała, że auto bardzo szybko zmotoryzowało półwysep Iberyjski. Co za technikę skrywał ten model?

Skoda 966 Supersport: powstały tylko 3 egzemplarze

Ten stricte sportowy samochód jakim była Skoda 966 Supersport doczekał się profesjonalnej renowacji. Dzięki temu zachowa swój niepowtarzalny charakter będąc pamiątką sportowej historii czeskiej marki.

Sportowa Skoda MTX 160 RS

Sportowa historia Skody jest ściśle związana z modelem MTX 160 RS. Za jej sukcesem stał przede wszystkim świetny silnik VAZ 1600. Czym jeszcze wyróżniała się Skoda MTX 160 RS?

Skoda NOV - mogła mieć przedni napęd!

Skoda NOV miała być autem dla szerszego grona kierowca. Niewiele brakowało, a miała by nawet przedni napęd i to już 1964 roku! Zobaczcie kulisy powstawania tego specyficznego auta z Czech.

Mercedes-Benz W124: niezwykła historia samochodu

Mercedes-Benz W124 to ostatni przedstawiciel niezwykle trwałych Mercedesów klasy E. Kto go zaprojektował? Czym kierowali się jego konstruktorzy oraz jaką technologię skrywa masywne nadwozie modelu W124?

Skoda Felicia: historia modelu

Skoda Felicia w latach swojej świetności należała do najlepiej sprzedających się aut w Polsce. Co zaważyło o jej wielkim sukcesie?

Historia modelu Volvo 240

Volvo 240 osiągnęło spory sukces na rynku samochodowym, a jego charakterystyczne linie nadwozia stały się rozpoznawalne na całym świecie. Co przesądziło o powodzeniu tego modelu?

Które auto miało jako pierwsze pasy bezpieczeństwa?

Pasy bezpieczeństwa w samochodzie pojawiły się w 1947 roku kiedy to do produkcji seryjnej trafiło Volvo PV 444. Ten przełomowy model szwedzkiej marki ugruntował jej pozycje jako producenta przywiązującego ogromną wagę do bezpieczeństwa swoich samochodów.

Skoda Spartak: przebój powojennej Europy

Skoda Spartak odniosła duży sukces sprzedażowy. Po zakończeniu II Wojny Światowej była najchętniej wybieranym modelem z gamy czeskiego producenta.

ŠKODA 1000 MB kończy 50 lat!

Skoda 1000 MB w czasach swojej świetności była jednym z bardziej zaawansowanych techniczne samochodów w segmencie. Czym wyróżniał się na tle konkurencji?

Renault 8 Gordini - historia modelu

Renault 8 Gordini to auto kultowe dla Francuzów. Warto dowiedzieć czym zasłużył sobie na takie traktowanie.

Renault 19 - opis modelu

Produkowany do 2003 r. Renault 19 został jednym z najważniejszych modeli dla francuskiego producenta. To także jeden z pierwszych reklamowanych w polskiej telewizji modeli samochodów. Przedstawiamy opis i historię kompaktowego Renault 19.

Polonez - prezentacja i historia modelu cz.1

FSO Polonez to prawdopodobnie pierwszy i ostatni samochód polskiej produkcji. Choć nie zawojował świata w Polsce był synonimem powodzenia i przedsiębiorczości. Choć dla większości Polaków jest tanim autem rodzinnym to w rzeczywistości Polonez doczekał się wielu odmian, także sportowych.

Skoda 105,120,130L - luksus z Czechosłowacji

Jeszcze do niedawna Skoda 105, 120 i 130 L były tak często widywane na drogach, zwłaszcza czeskich, że mało kto rozpatrywał ją w kontekście klasyka. Obecnie Skoda kojarzy się już z coraz bardziej prestiżowymi pojazdami spod szyldu koncernu VW. Zobacz jak zbudowana była i jak jeździła naprawdę czeska Skoda.

Renault 18 - historia modelu

Renault 18 zadebiutował w 1978 r. jako przedstawiciel ówczesnej klasy średniej. Przeglądając zdjęcia Renault 18 nie sposób oprzeć się nutce nostalgii. Poniżej historia modelu obchodzącego w 2013 r. 35 lecie.

Renault 11: historia modelu

W marcu 2013 roku mija 30 lat od premiery Renault 11. Auto powstało na bazie Projektu L42 i było następcą Renault 14. Od początku produkcji Renault 11 oferowano z elementami wyposażenia, które dotąd nie były dostępne w segmencie kompaktów. Poniżej prezentujemy szczegółową historię modelu Renault 11.

Honda CRX II jako zabytek!

Honda CRX II generacji to auto, które w szybkim czasie zdobyło status kultowego. Mocne silniki i niska masa gwarantowały sportowe wrażenia z jazdy. Obecnie najstarsze egzemplarze mają ponad 25 lat, przez co można zarejestrować je jako pojazdy zabytkowe. Podpowiadamy, które jej wersje nadają się najlepiej do tej roli.

Skoda Favorit kończy 25 lat

Skoda Favorit zadebiutowała podczas 29. Międzynarodowych Targów Przemysłowych w Brnie w 1987 roku. W tym roku minęło 25 latod tego wydarzenia. Favorit to jeden z najważniejszych samochodów w historii marki.

Renault Fuego Turbodiesel (1982-84)

Renault Fuego Turbodiesel przypomina o pionierstwie francuskiej motoryzacji. Model był nie tylko pierwszym coupe napędzanym silnikiem wysokoprężnym, w ówczesnych czasach bbył również najszybszym samochodem z silnikiem Diesla pod maską. W tym roku mija 30 lat od debiutu Fuego Turbodiesel.

Syrena Sport – piękny prototyp sprzed lat powraca

Niewiele osób wie o tym, że przez całe dekady na deskach kreślarskich projektantów pracujących dla FSO powstawały dziesiątki niesamowitych aut koncepcyjnych. Niestety, zdecydowana większość z nich nie doczekała się produkcji. Podobnie było z przepięknym projektem Syreny Sport. Teraz pojawiła się nadzieja na przywrócenie do życia tego legendarnego prototypu.

Skoda Rapid: czeskie Gran Turismo

Skoda Rapid została uznana przez historyków motoryzacji za jeden z najbardziej dopracowanych europejskich pojazdów klasy średniej lat 30. XX wieku.

Skoda Sagitta: Protoplasta Citigo

Odnowiona w drugiej połowie lat 30. XX wieku gama modelowa Skody odniosła sukces sprzedażowy, co zachęciło jej kierownictwo do poszerzenia oferty produktowej o mały samochód miejski.

Skoda Garde/Rapid: czeskie coupe

Garde jest jednym z nielicznych aut z nadwoziem typu coupe, produkowanym za Żelazną Kurtyną. Seryjna produkcje tego modelu uruchomiono w październiku 1981 roku, w filii zakładów Skody w Kvasinach. Garde miał być zastępcą legendarnego modelu 110R.

Skoda Octavia Combi ma 50 lat

Mija już 50 lat od wprowadzenia przez Czechów na rynek motoryzacyjny Skody Oktawii Combi. Pierwsze egzemplarze tego modelu, produkowane w Kvasinach, trafiły do klientów w 1961 roku.

Ził-130: gaszenie ognia po sowiecku

Jeśli istnieją wozy pożarnicze godne miana „nieśmiertelnych”, to na pewno wśród nich znajduje się Ził 130. Dlaczego?

M-35: ciężarówka amerykańskiej armii

Oto jeden z najdłużej użytkowanych pojazdów wojskowych w historii. Dwuipółtonowa ciężarówka M35 była tak dobra, że przez prawie 60 lat nikt nie myślał o zastąpieniu jej czymkolwiek innym.

Gama Goat: koza z napędem na sześć kół

Mawiają, że potrzeba jest matką wynalazku. Tak z pewnością było w przypadku pojazdu o nazwie Gama Goat.

Mini Moke

MINI Morris to samochód, który trudno brać na poważnie. Ilekroć pojawia się na ulicy, budzi zaciekawienie i uśmiech. Podobnie jak jego młodszy, upośledzony braciszek: Moke, który zaczął swoje życie jako machina wojenna, a skończył jako środek transportu dla surferów i plażowiczów.

Volkswagen Country Buggy

Dla wielu osób klasyczny Volkswagen to Garbus – i nic poza nim. Jednak w czasach, kiedy w Europie i Ameryce „Herbie” urósł do rangi legendy, w Australii o sławę i pieniądze walczył Country Buggy.

Jeep Jeepster

Jeepster to próba rozwiązania ciekawego problemu: jak w czasach, kiedy nie było jeszcze SUV-ów, sprzedać samochód terenowy ludziom z miasta.

Gaz-66: koń pociągowy ZSRR

Ciężarówki zwykle nie budzą zbyt wielkich emocji poza niewielkim gronem zainteresowanych nimi osób. Wtajemniczeni jednak wiedzą, że Gaz 66 to coś więcej niż zwykła ciężarówka. To koń pociągowy nieistniejącego już imperium sowieckiego: ZSRR.

Cadillac Eldorado

Cadillac Eldorado to najdłużej produkowany samochód osobowy w historii USA. Przy okazji był to też jeden z najdroższych i najbardziej luksusowych Cadillaców w ofercie firmy.

Aston Martin Lagonda

Lagonda miała odsunąć od Astona Martina widmo bankructwa. Samochód nie tylko pomógł firmie finansowo, jest też jednym z najciekawszych projektów tej marki.

Land Rover

Nie inaczej jest z marką Land Rover. Choć do miana pierwszego samochodu (nawet terenowego) bardzo jej daleko, to jednak większość ludzi na wzmiankę o aucie terenowym pomyśli właśnie o Land Roverze. Dlaczego? To bardzo proste: to jeden z tych samochodów, który pokona każdy teren.

UAZ 469

Amerykanie swoją ikonę auta terenowego dostali jeszcze podczas drugiej wojny światowej – jednak Rosjanie musieli zaczekać aż do roku 1970, kiedy pojawił się UAZ 469.

Chevrolet C/K

Pick-upy pojawiły się w USA jeszcze przed drugą wojną światową i zabrały amerykańską, a potem i światową motoryzację w zupełnie nowym kierunku. Chevrolet C/K to dość ważne ogniwo ewolucyjne: pick-up tej firmy zaczął wprowadzać do tego segmentu komfort na poziomie auta osobowego.

Toyota Land Cruiser J60

Toyota Land Cruiser J60 być może jeszcze nie zasługuje na miano pełnoprawnego klasyka - auta zabytkowego. Ale poczekajmy jeszcze kilka lat...

Fiat 124 Spider: dla miłośników wiatru we włosach

Fiat 124 Spider to dwumiejscowy roadster klasy średniej produkowany w latach 1966-1985. Fiat 124 Spider dzisiaj nie cieszy się wielką popularnością, ale nadal można go spotkać na zlotach samochodów zabytkowych.

Fiat 500: ikona lat sześćdziesiątych

Fiat 500 był produkowany w latach 1957-1975. W ciągu 18 lat produkcji Fiat 500 znalazł blisko 4 miliony nabywców na całym świecie. Dziś Fiat 500 to klasyczne auto zabytkowe cenione nie tylko przez fanów włoskiej marki.

Kultowy zabytkowy roadster, czyli Alfa Romeo Spider

Spider to dwumiejscowy roadster z napędem na tylne koła firmy Alfa Romeo. Pierwsza generacja Alfy Romeo Spider była produkowana w latach 1966-1969. Dziś Alfę Romeo Spider możemy spotkać na zlotach samochodów zabytkowych.

Lancia Stratos: prosto ze stratosfery

Lancia Stratos to jeden z wyścigowych modeli Lancii. Produkowany był w latach 1972-1974. Stratos obecnie jest uważany za ikonę rajdów samochodowych.