Kategorie

Rajd Mille Miglia Storica 2016

Tomasz Korniejew
Samochody zawodników Mille Miglia 2016 - Aston Martin
Samochody zawodników Mille Miglia 2016 - Aston Martin
Tegoroczny rajd Mille Miglia Storica 2016 obfituje w polskie akcenty. Wśród startujących śmiałków znalazły się dwie polskie załogi, oficjalnym partnerem jest polska woda Perlage, a sędzią obserwatorem z ramienia FIVA (międzynarodowej federacji pojazdów zabytkowych) – Polak, przedstawiciel Głównej Komisji Pojazdów Zabytkowych i PZM - Marek Gacek!

Rajd Mille Miglia – jak to się zaczęło?

Reklama

Legendarny Mille Miglia tak naprawdę liczy nie tysiąc, lecz 1600 mil i przebiega na odcinku Brescia-Rzym-Brescia. Pierwsza edycja rajdu odbyła się w 1927 r. i od początku wywoływała ogromne emocje. Śmiałkowie w najszybszych pojazdach rywalizowali przecież na otwartych drogach publicznych, a nie na zamkniętym torze. Jak daleko posuwali się biorący w nim udział kierowcy niech zobrazuje rekord prędkości rajdu Mille Miglia ustanowiony przez Sterlinga Mossa, który wraz z pilotem Denisem Jenkinsonem przejechał całą trasę rajdu w 10 godzin 7 minut i 48 sekund! Łatwo obliczyć, że średnia prędkość załogi wyniosła niespełna 160 km/h! Tym samym Moss rozpędzał swojego ośmiocylindrowego Mercedesa 300 SLR do prędkości przekraczających 260 km/h! Stało się to w 1955 r., czyli w okresie, w którym kierowcy nie korzystali nawet z pasów bezpieczeństwa.

Rosnąca z roku na rok presja prędkości doprowadziła do tragedii i ostatecznego wycofania rajdu z imprez sportowych. W 1957 r., Hiszpan, Alfonso de Portato wjechał w tłum kibiców zabijając siebie, nawigatora i dodatkowych dziewięć osób.

Samochody zawodników Mille Miglia 2016 - Aston Martin

Zobacz też: Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2016

Mille Miglia Storica

Dwadzieścia lat później – w 1977 r. powrócono do idei organizowania Mille Miglia. Rajd, nazwany Mille Miglia Storica przebiega tą samą trasą i jest corocznym hołdem składanym wszystkim biorącym udział w pierwszej edycji Mille Miglia. To jednocześnie najważniejszy, najbardziej prestiżowy rajd pojazdów zabytkowych na świecie.

Do rajdu dopuszczane są pojazdy wyprodukowane w latach 1927-1957 z potwierdzonym przez FIVA certyfikatem autentyczności. Jednak to nie wszystko.

Każdy uczestnik rajdu musi zostać zaakceptowany przez komisję. W aplikacji oceniane są m.in. życiorys, pozycja zawodowa oraz doświadczenie w rajdach pojazdów zabytkowych. Nie wystarczy być szlachetnie urodzonym, czy mieć zasobny portfel, by wziąć udział w Mille Miglia Storica, tym bardziej cieszą polskie akcenty w tegorocznej edycji.

Marek Gacek, polski sędzia na Mille Miglia 2016 sprawdza, czy Ferrari może wziąć udział w rajdzie.

Zobacz też: 10 kultowych samochodów w historii kina

Mille Miglia Storica 2016

Wezmą w niej udział dwie polskie załogi jadące w Aston Martinie DB2 oraz Mercedesie 300SL Gullwing. Sponsorem dostarczającym wodę mineralną została polska Cisowianka z marką Perlage. Z kolei w składzie jury zasiądzie Marek Gacek - członek FIVA i właściciel Platinum Motor Renovations, specjalistycznej pracowni pojazdów zabytkowych. Marek Gacek w 1984r. ukończył studia podyplomowe w Cranfield Institute of Technology (obecnie Uniwersytet w Cranfield, Wielka Brytania) otrzymując tytuł Master of Science na kierunku konstrukcyjnym pojazdów samochodowych.  W tym samym roku rozpoczął pracę w brytyjskiej firmie samochodowej Austin – Rover Group w Oxford-Cowley, gdzie został specjalistą od samochodów marki Mini i w 1985 r. wraz z zespołem Lucas-Girling dokonał historycznego wprowadzenia hamulców tarczowych do Mini. Wraz z awansem został powołany do prac rozwojowych przy konsultacji z firmą Lotus, jako koordynator do dostosowania modelu Rover 3500 SD1 Homologation Special do wyścigów odbywających się na torach. Przez następne lata pełnił funkcję Export Service Manager mając w zakresie swoich obowiązków nadzór techniczny firmy Austin – Rover na Dalekim Wschodzie.

Samochody zawodników Mille Miglia 2016 - BMW

Zobacz też: Kiedy wynaleziono samochód?

Plan Mille Miglia Storica 2016

17 maja

10:00 – Konferencja prasowa w Brescia

14:00 – Oficjalne otwarcie Press Room w Brescia

14:00-22:00 - Sport & technical checks w Fiera di Brescia; Dystrybucja numerów startowych i Road Books

19:30-21:00 – Wyścig na torze Brescia “1st Trophy Roberto Gaburri”

Zobacz też: W jakie samochody zabytkowe warto zainwestować?

18 maja

9:00-10:00 - Sport & technical checks w Fiera di Brescia; Dystrybucja numerów startowych i Road Books

10:00 – Otwarcie Press Room w Brescia

16:30-22:00 – Sealing Cremony w Piazza della Vittoria

18:30 – Msza święta w Duomo Vecchio. Święcenie samochodów i wystawa sztuki.

Zobacz też: Ile wynosi rekord prędkości na lądzie?

19 maja – Pierwszy dzień rajdu, etap: Brescia - Rimini

7:30-8:30 – Ostatni moment na sport & technical checks w Fiera di Brescia; Dystrybucja numerów startowych i Road Books.

8:30-10:30 - Sport & technical checks w Fiera di Brescia dla samochodów z listy oczekujących; Dystrybucja numerów startowych i Road Books.

8:00-12:00 – Otwarcie wioski rajdu w Piazza della Vittoria, Brescia

8:30-11:30 - Sealing Ceremony w Piazza della Vittoria

14:30 – Oficjalny start pierwszego samochodu z Viale Venezia, odcinek Brescia - Rimini.

17:15 – Start ostatniego samochodu z Viale Venezia.

19:30 – Pierwszy samochód powinien dotrzeć na metę odcinka w Rimini.

20 maja – Drugi dzień rajdu, etap: Rimini – Rzym

8:15 – start pierwszego samochodu z Rimini

21:15 – przewidywany czas dotarcia pierwszej załogi do Rzymu

21:30 – Spodziewany przyjazd pierwszych samochodów do centrum Rzymu. Parada pojazdów wzdłuż Via Veneto.

21 maja – Trzeci dzień rajdu, etap: Rzym - Parma

6:30 – start pierwszego samochodu

20:45 – spodziewany przyjazd pierwszego samochodu do Parmy

Zobacz też: Historia rozwoju silników Wankla

22 maja – Czwarty dzień rajdu, etap końcowy: Parma – Brescia

7:00 – start pierwszego samochodu

14:00 – spodziewany przyjazd pierwszego samochodu w punkcie kontroli czasu w Gussago-Brescia

14:20 – parada samochodów w Viale Venezia w Brescia

14:30 – zaparkowanie samochodów w centrum Brescia

18:00 – finał rajdu Mille Miglia Storica 2016 w Teatrze Wielkim w Brescia

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Samochody zawodników Mille Miglia 2016 - Aston Martin
Samochody zawodników Mille Miglia 2016 - BMW
Samochody zawodników Mille Miglia 2016 - Bugatti
Samochody zawodników Mille Miglia 2016 - Alfa Romeo Giulietta SV
Samochody zawodników Mille Miglia 2016 - Alfa Romeo Giulietta SV
Marek Gacek, polski sędzia na Mille Miglia 2016 sprawdza, czy Ferrari może wziąć udział w rajdzie.
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    24 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.

    Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych

    Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych wymaga posiadania przez osobę specjalnych uprawnień. Wiedzieliście o tym?

    Jak zostać kierowcą autobusu?

    Jak zostać kierowcą autobusu? Kierowca musi spełnić kilka warunków i potwierdzić swoje predyspozycje właściwym wpisem w prawie jazdy.

    Na wakacje samochodem po Europie. O czym pamiętać?

    Na wakacje samochodem po Europie? Pamiętaj o limitach prędkości, gęstszej sieci fotoradarów i zdecydowanie droższych mandatach.

    Kradzież katalizatora. Autocasco pokryje koszty?

    Kradzież katalizatora. Autocasco obejmuje takie przypadki? Wszystko zależy od oferty przygotowanej przez firmę. Na co uważać kupując AC?

    Toyota Yaris Cross: start produkcji crossovera we Francji

    Toyota Yaris Cross to nowy crossover japońskiej marki. Auto powstało z myślą o Europie i w Europie będzie produkowane. Co wiadomo o modelu?

    Czy odpowiednie znaki drogowe to krok do redukcji CO2?

    Rozszerzony katalog znaków drogowych ze szczególnym uwzględnieniem pojazdów niskoemisyjnych? Nie, to nie jest projekt Szwajcarów, Holendrów, Niemców czy Szwedów, ale rodzima inicjatywa, która zagwarantuje elektromobilności stałe miejsce w krajowym prawie drogowym.