| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Auta zabytkowe > Historia motoryzacji > Historia marki JEEP

Historia marki JEEP

Historia marki JEEP to dowód na to jak pasja i konsekwencja w działaniu może się przekształcić w oszałamiający sukces. Kluczowym modelem był Willys, jednak w gamie produktów większość modeli zasługuje na miano kultowych.

5 sierpnia 1987 roku - po niecałym roku od debiutu Wranglera - firma American Motors Corporation została przejęta przez Chrysler Corporation i marka Jeep stała się częścią Jeep/Eagle Division swego nowego właściciela.

Jeep Comanche (MJ): 1986-1992
Jeep Comanche był oparty na platformie Cherokee i podobnie wyposażony, a skrzynię ładunkową o długości 1,83 m otrzymał w roku 1987. W ofercie późniejszych modeli dostępne były systemy napędu 4x4 Selec-Trac oraz Command-Trac. 

Jeep Grand Cherokee (ZJ/WJ): 1993-2004
Grand Cherokee debiutował w sposób niezwykle efektowny, przedzierając się przez szklaną ścianę Centrum Kongresowego, podczas inauguracji salonu samochodowego Detroit North American Auto Show 7 stycznia 1992 roku. Jako pierwszy SUV wyposażony w poduszkę powietrzną kierowcy, naznaczył nową erę dla SUV-ów, wprowadzając również nowe standardy pod względem własności terenowych i komfortu jazdy.

Jeep Wrangler (TJ): 1997-2006
Kolejny Jeep Wrangler z 1997 roku (TJ) przypominał model CJ-7. Jego wygląd w stylu retro nie był przypadkowy, ale od CJ-7 różniło go wiele od strony mechanicznej. Około 80 procent komponentów i części zostało zaprojektowanych od nowa. Model TJ miał zawieszenie na sprężynach śrubowych z prowadzeniem czterodrążkowym, wzorowane na Cherokee, otrzymał też całkowicie nowe wnętrze wraz z poduszkami powietrznymi dla kierowcy i pasażera. Model TJ zachował detale klasyczne dla swej marki - m.in. okrągłe reflektory, składaną szybę przednią (zastosowaną po raz pierwszy w 1940 roku), zdejmowane drzwi nadwozia i opcje składanego dachu typu soft top, albo zdejmowanego typu hardtop. W standardzie montowano także fabrycznie „sport bar".

Zobacz też: Jeep - systemy Infotainment UconnectTM LIVE

W roku 2003 zadebiutował Wrangler Rubicon - najlepiej wyposażony Jeep w historii. Ten przydomek pojazd zawdzięczał wyposażeniu w uruchamianą przyciskiem elektryczną blokadę mechanizmów różnicowych przedniej i tylnej osi Dana 44, reduktor terenowy o przełożeniu 4,0:1, specjalne ogumienie 32 cale (81 cm) oraz wielu innym elementom, które przedtem nie były dostępne w żadnym z seryjnie wytwarzanych pojazdów marki Jeep.

Rok 2004 przyniósł premierę Wranglera Unlimited, czyli wersji o wydłużonym rozstawie osi, powiększonym o 33 cm (13 cali) bagażniku i obszerniejszej o 5 cm (2 cale) tylnej przestrzeni dla pasażerów. Pomimo tak samo dobrej, jak w oryginalnym Jeepie Wranglerze, zabawy podczas jazdy open air i umiejętnościom 4x4, wersja Unlimited gwarantowała lepszy komfort jazdy i jeszcze większą wszechstronność.

Czytaj także

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Forum Doradców Podatkowych

Praktyczne publikacje dla przedsiębiorców, księgowych, doradców podatkowych i kandydatów na doradców podatkowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK