reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Auta zabytkowe > Historia motoryzacji > Mercedes-Benz Sprinter - historia modelu

Mercedes-Benz Sprinter - historia modelu

Legendarny dostawczy model Mercedes-Benz - Sprinter, kończy 20 lat. Pierwsze egzemplarze opuściły taśmy montażowe 23 stycznia 1995 r., jak jest jego historia?

Pierwsza generacja Sprintera

Pierwsze Sprintery wprowadziły ponadczasowe wzornictwo „dostawczaków” z krótkim przodem i przestronną kabiną. Innowacją była również zmiana wprowadzająca turbo diesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 122KM - jak na ówczesne standardy nie przekraczające 80 KM - rozwiązanie to gwarantowało jednocześnie niski poziom spalania. Model jest uosobieniem przysłowiowej „niemieckiej doskonałości”, do dziś europejskie serie produkowane są tylko w tym kraju. Sprinter był pierwszym samochodem użytkowym, w którym stosowano ABS, hamulce tarczowe i automatyczny system hamowania różnicowego. Początkowo w standardzie wprowadzano 5-cio biegową skrzynię ręczną, później w ofercie Mercedesa pojawiła się również wersja z  4-biegowym automatem  z konwerterem.  Automatyczna skrzynia biegów w samochodzie dostawczym to był absolutny ewenement. Do dziś oprócz marki Mercedes tylko jeden producent na rynku oferuje taka skrzynie. Automat to nie tylko wygoda ale również bezpieczeństwo gdyż w dużym stopniu wykonuje on funkcje retardera ograniczając prędkość zjazdu w górach, co ma duże znaczenie przy jeździe z ładunkiem.

- Pierwsze Sprintery  zrewolucjonizowały segment aut dostawczych. Chociaż model ma już 20 lat i doczekał się kilku wersji, to nadal w branży stosuje się określenie „klasa sprintera” dla każdego samochodu użytkowego wysokiej klasy – mówi dyrektor Grzegorz Rogalewicz  z salonu Mercedes-Benz Warszawa.

Jak na lata 90., Sprinter wyróżniał się również aerodynamicznym kształtem ograniczającym zużycie paliwa, bardzo przestronną kabiną oraz funkcjonalnym wnętrzem.

Zobacz też: Test Mercedes-Benz M 350 BlueTec

Systemy elektroniczne zastosowane w Sprinterze najnowszej generacji

Spirnter nadal pozostaje liderem segmentu użytkowych samochodów. Ostatnia wersja debiutująca w 2013 roku nadal należy do czołówki vanów na świecie pod względem popularności. Sprinter doceniony za ekonomię jazdy i bezpieczeństwo przez ostatnie 20 lat rozwijał technologię gwarantującą wysokie standardy. Systemy w rodzaju Collision Prevention Assist czy standardowy asystent bocznego wiatru odpowiadają za kontynuację wyznaczania wzorców bezpieczeństwa dla całego segmentu. Pierwszy z nich odpowiada za zabezpieczenie sytuacji, w której kierowca odwróci uwagę od drogi. Wówczas system dzięki sygnalizacji wizualnej i dźwiękowej ostrzeże o niebezpieczeństwie i automatycznie przygotuje adaptacyjnego asystenta układu hamulcowego do bezpiecznego zatrzymania w określonym punkcie. Drugi system pozwala nie tylko utrzymać pojazd we właściwym torze jazdy, ale sprzyja również poczuciu komfortu i bezpieczeństwa. Ekonomię jazdy gwarantuje uznana jakość Mercedesa. W zależności od wybranej wersji furgonu spalanie utrzymuje się na poziomie 8-9 litrów oleju napędowego przy mocy od 95 do 190 KM lub 7,2 litra przy mocy 129 lub 163 KM w wersji kombi.

reklama

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Skuteczne cv

Przygotowujemy do zmiany pracy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama