REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czym jest aromarketing

Katarzyna Gara
Czym jest aromarketing
Czym jest aromarketing

REKLAMA

REKLAMA

Wzrok, słuch i smak to zmysły powszechnie wykorzystywane przez marketingowców. Do świadomości klienta można jednak dotrzeć w nieco inny sposób – poprzez zapach. Potrzebna jest do tego wiedza o znaczeniu zmysłu powonienia dla człowieka. Zajmuje się tym aromarketing czyli nowoczesne narzędzie marketingowe.

Spójny obraz firmy

Do tej pory, aby dotrzeć do świadomości klienta wykorzystywano jedynie dwa zmysły, wzrok i słuch. Już dawno udowodniono, że wywoływanie odpowiednich stanów emocjonalnych wpływa na decyzje handlowe nabywców produktu. Dziś coraz więcej firm stawia na zapach i do swojej strategii marketingowej włącza aromarketing. Aby uzyskać jeden spójny obraz danej marki potrzebna jest kombinacja obrazu, dźwięku i zapachu.

REKLAMA

Silne działanie

Większość marek, które istnieją na polskim rynku niewiele się od siebie różni. Ciężko przyciągnąć klienta jeśli na rynku istnieje całe mnóstwo bardzo podobnych produktów. Niedawno przeprowadzone badania dowiodły, że aż na 75 % naszych emocji wpływa zapach. Działa on na człowieka bardzo silnie, przywołuje konkretne skojarzenia. Z tego właśnie powodu zmysł powonienia zaczął być wykorzystywany w strategiach marketingowych najbardziej znanych marek.

Polecamy: serwis Zakładam firmę

Nowa strategia marketingowa

REKLAMA

Aromarketing stał się nadzieją na pozyskiwanie nowych klientów. Ta nowa strategia marketingowa polega na przykład na aromatyzowaniu pomieszczeń firmy. Aby zachęcić do kupna danego produktu zapach powinien być odpowiednio dobrany. Branża aromarketingowa zajmuje się starannym dostosowaniem zapachu do całościowej komunikacji marketingowej firmy. Odpowiednio pobudzony zmysł powonienia może wywierać pozytywny wpływ na emocje.

Emocje zaś w największym stopniu wpływają na nasze zachowanie. Przyjemny zapach zachęca do dłuższego przebywania w firmie co może w znaczący sposób wpływać na nasze decyzje zakupowe. Skłania także do rychłego powrotu do aromatyzowanego pomieszczenia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pozytywny wizerunek i zwiększenie zysku

Stosownie dobrany zapach ma również wpływ na wizerunek firmy. Świadczy o jej prestiżu, a także jakości produktów i świadczonych usług. Unikatowość zapachu buduje siłę danej marki. Celem każdego przedsiębiorstwa jest zwiększenie obrotów i zysków. Aromarketing pozwala na jego lepszą realizację, a zarazem uprzyjemnia atmosferę pracy. Umiejętne oddziaływanie na emocje, za pomocą zapachów staje się przynoszącym zyski narzędziem marketingowym.

Polecamy: Reklama w Internecie

Korzystaj zanim skorzystają inni

REKLAMA

Aby skutecznie walczyć z konkurencją należy wykorzystywać wszelkie dostępne środki. Aromarketing wydaje się w tym wypadku bardzo przydatny. Odpowiednio wykorzystany niewątpliwie przyniesie firmie pozytywne efekty. Doświadczenia z przeszłości uczą, że warto stawiać na innowacyjność.

Opisywane nowe narzędzie marketingowe już dzisiaj staje się coraz bardziej popularne, a w przyszłości będzie najprawdopodobniej powszechnie wykorzystywane. Lepiej więc wyprzedzić konkurencję i czerpać profity z aromarketingu już teraz.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

REKLAMA

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA