REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie profesje nie mogą korzystać z reklamy

Martyna Wosion
Jakie profesje nie mogą korzystać z reklamy?
Jakie profesje nie mogą korzystać z reklamy?
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Dlaczego nie widujemy reklam, promujących usługi kancelarii prawnych, ani gabinetów lekarskich? Dlaczego w polskiej prasie i telewizji brak jest haseł typu „Najlepsze metody walki z łuszczycą” lub „Z nami najkorzystniejsze rozwody”?

Taka sytuacja nie wynika z dobrego smaku – kwestie reklamy są dokładnie regulowane przez przepisy prawne.

REKLAMA

Prawnicy

We wszystkich zawodach prawniczych obowiązuje zakaz reklamy w typowym tego słowa znaczeniu. Za wolne zawody prawnicze został uznany zawód adwokata, notariusza i radcy prawnego. Jednak oczywiste jest to, że reklama sędziego, czy komornika również byłaby niedopuszczalna – ze względu na publiczny charakter tych profesji.

REKLAMA

Zasady Etyki poszczególnych zawodów dokładnie określają zasady dopuszczalnej promocji poszczególnych kancelarii. Generalną zasadą jest zakaz pozyskiwania klientów w sposób sprzeczny z godnością zawodu oraz zakaz korzystania z reklamy w jakiejkolwiek formie.

Zgodnie z powyższym adwokaci, radcowie prawni oraz notariusze nie mogą promować swojej indywidualnej działalności podczas wystąpień w środkach masowego przekazu, czy umieszczać szyldów sprzecznych z przyjętymi zasadami, a zatem z tzw. hasłami marketingowymi, jaskrawych, przykuwających wzrok.

Dopuszczalne jest natomiast zamieszczanie w prasie informacji dotyczących działalności danego prawnika. Taka informacja powinna zawierać imię, nazwisko, tytuł naukowy, preferencje zawodowe (np. prawo gospodarcze, sprawy rodzinne), adres i numer kontaktowy. Dodatkowo można zawrzeć znajomość języków obcych. Za reklamę nie uważa się także danych teleadresowych w książkach telefonicznych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przeczytaj też: Jak zareklamować się w książce telefonicznej

Szyldy nie powinny się nadmiernie wyróżniać i „uchybiać powadze zawodu”. W przypadku notariuszy dopuszczalna jest jedynie biała tablica z czarnym tekstem nad którym powinno widnieć godło państwowe. Na budynkach w których mieści się kancelaria notarialna można umieścić dodatkową tablicę z napisem „Notariusz” i ewentualnie strzałką kierunkową.

Lekarze

REKLAMA

Uważa się, że renoma lekarza zależy ściśle od jego umiejętności i dokonań na gruncie zawodowym. Dlatego też pozyskiwanie pacjentów w inny sposób jest zabronione. Kwestię tę reguluje szereg ustaw i katalog zasad etyki i deontologii zawodowej.

Zgodnie z nimi lekarz nie może reklamować się, tak pośrednio, jak i bezpośrednio. Oczywiście dopuszczalne jest umieszczanie informacji o swojej działalności, jednak tak jak w przypadku prawników, może ona zawierać tylko imię, nazwisko, dane kontaktowe, stopień naukowy, specjalizację i dane dotyczące umiejętności w węższych dziedzinach medycyny.

Polecamy serwis: ABC małej firmy

Informacje te w żadnym wypadku nie mogą mieć charakteru promocyjnego. W szczególności nie powinny być podane w atrakcyjnej formie, czy zachęcać pacjentów do skorzystania z porady lekarskiej poprzez np. podanie cen, składanie obietnic, informowanie o jakości sprzętu medycznego, używanie potocznych określeń itp.

Takie same ograniczenia dotyczą lekarzy weterynarzy.

Doradztwo podatkowe

Osoby świadczące usługi z zakresu doradztwa podatkowego także nie mogą reklamować swojej działalności. Zakaz ten rozciąga się na prywatną praktykę, a także na organy podatkowe, urzędy kontroli skarbowej, ministerstwa oraz pracowników w nich zatrudnionych.

W przypadku złamania tego zakazu, Minister Finansów może skreślić taką osobę z listy uprawniającej do wykonywania tego zawodu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

REKLAMA

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

REKLAMA