REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak rozwijać wizerunek firmy

Jak rozwijać wizerunek firmy
Jak rozwijać wizerunek firmy

REKLAMA

REKLAMA

Rozwój wizerunku firmy jest uzależniony od jej charakteru oraz podejmowanych przez przedsiębiorcę działań polegających na wykorzystywaniu systemu identyfikacji wizualnej.

Rozwijanie własnego wizerunku

Pierwszą i najważniejszą rzeczą jest zadecydowanie, jaki obraz firmy chcemy przekazywać. Wizerunek jest pierwszą rzeczą, którą należy się zająć, ustalając program marketingowy. Jeżeli jakaś firma, osoba – potencjalny klient nie wie kim jesteśmy, nie mamy szans na sprzedaż naszych towarów/usług. Public relations zapewni kontrolę, jakiej sama reklama nie może dać. Pozytywny wizerunek sam w sobie nie gwarantuje sukcesu. Trzeba być lepszym od pozostałych firm, ponieważ ludzie lubią współpracować ze zwycięzcami. Sukces firmy musi świadczyć o tym, że nie tylko jestem np. dobrym fryzjerem, ale także biznesmenem. Należy pamiętać, że raz stworzony wizerunek firmy bardzo trudno jest zmienić. Im dłużej firma jest w branży i ma kontakt z wieloma osobami, tym więcej wysiłku trzeba włożyć w zmianę wizerunku.

REKLAMA

Polecamy: Daj się poznać, czyli marketing i PR dla mikro i małych

Zarządzanie wizerunkiem firmy poprzez formy komunikacji pisemnej

Aby aktywnie zarządzać swoim wizerunkiem, wymagane będzie przyjęcie następujących założeń:
► Im większa różnorodność narzędzi marketingowych jest wykorzystywana, tym większe prawdopodobieństwo istnieje, że plan marketingowy będzie efektywny. Z drugiej strony muszą one ze sobą współgrać i nie mogą być podejmowane w sposób chaotyczny i nieprzemyślany.
► Nie ma idealnej mieszanki narzędzi. Każda firma posiada inne mocne i słabe strony, pragnienia i potrzeby. Każda powinna stworzyć swój własny unikalny plan.
► Działania marketingowe muszą wydawać się wiarygodne. Jeżeli jedno z nich będzie sprawiać wrażenie, że nie jest oparte na faktach, zniszczy to zaufanie wszystkich klientów.

Wizerunek graficzny firmy

Faktem jest, że na podstawie formy graficznej tworzy się obraz firmy, który ma początek w wizerunku graficznym (wrażeniu jakie wywiera na kimś, kto nigdy nie widział firmy lub nie spotkał jej właściciela czy pracowników). Co to jest wizerunek graficzny? Jest to obraz kreowany za pomocą każdej pisemnej formy komunikacji, która wychodzi z firmy. Zaliczamy do nich przede wszystkim:
► logo i wizytówki,
► papier i koperty do korespondencji,
► broszury,
► przesyłki specjalne i bezpośrednie.
Istnieje pokusa umniejszania znaczenia wizerunku graficznego. Ludziom, którzy nie zajmują się marketingiem błędnie wydaje się, że wizerunek graficzny nie jest odzwierciedleniem całkowitego obrazu firmy, ani też jakości działalności. Wręcz przeciwnie!

Polecamy: serwis Mała firma

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Wizerunek graficzny jest często pierwszym wrażeniem jakie klient odnosi w stosunku do firmy. sposób, w jaki jest ona postrzegana przez obecnych i potencjalnych klientów zależy w dużej mierze od wizerunku graficznego. pewne jest, że klienci nie oponują tak bardzo płaceniu wysokich rachunków, jeżeli ich firma ma doskonały wizerunek.

Wizerunek graficzny powinien promować solidne, decydujące wrażenie o firmie. W środowisku zwiększającej się konkurencji profesjonalny wizerunek graficzny jest koniecznością. Kreując nowy lub zmieniając wizerunek, należy wziąć pod uwagę logo, kolory i papier firmowy, styl wydawanych broszur, czyli całość wizualnego systemu identyfikacji.

Autor: Anna Jeleńska, Joanna Polańska- Solarz. Artykuł jest fragmentem książki Własna firma - jak założyć i prowadzić. Wydawnictwo Wszechnica Podatkowa

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

REKLAMA

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

REKLAMA