REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak banki traktują MSP?

Jakość obsługi bankowej sektora MSP ulega stopniowej poprawie.
Jakość obsługi bankowej sektora MSP ulega stopniowej poprawie.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Jakość obsługi bankowej sektora MSP ulega stopniowej poprawie. Wśród usług dla małych i średnich firm coraz częściej znaleźć można elementy oferty skierowanej do dużych korporacji. Jakie zmiany zachodzą w bankowości dla niewielkich rozmiarów przedsiębiorstw? Przeczytaj poradę eksperta.

REKLAMA

Rozpiętość firm zaliczanych do sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MSP) jest według norm prawa bardzo duża. Do sektora MSP kwalifikujemy tak mikroprzedsiębiorstwa jak i średnie firmy, które zatrudniają nawet 249 pracowników. Banki, chcąc dostosować swoją ofertę dla tak zróżnicowanych klientów, muszą być uniwersalne, zarówno pod kątem oferty jak i obsługi. Instytucje finansowe zdążyły dostrzec potencjał, który tkwi w sektorze MSP i starają się przyciągnąć klientów rozbudowaną i elastyczną ofertą. Biorąc pod uwagę, że na naszym rynku ostatnio pojawiło się kilka nowych banków, a te, które już istnieją, rozwijają ofertę dla MSP, polski rynek stał się rynkiem klienta. Przy wciąż rosnącej konkurencji banki zostały zmuszone do modyfikacji swoich kanałów sprzedaży i poszukiwania nowych dróg dotarcia do klienta.

REKLAMA

Dotychczas indywidualny doradca klienta był zarezerwowany jedynie dla dużych korporacji oraz klientów private bankingu. Obecnie sektor MSP oczekuje również zindywidualizowanej obsługi doradcy, który będzie znał potrzeby oraz wymagania branży. Doradcy bankowi MSP powinni posiadać wiedzę z zakresu analizy finansowej oraz umiejętność doboru produktów do potrzeb klienta (m.in. wiedzę na temat limitu ovedraft czy kredytu typu fixed term).

Zgodnie z wynikami badań w ubiegłym roku sukcesy banków kierujących swą ofertę do klientów sektora MSP są zależne od dwóch składowych: bliskiej relacji doradcy klienta oraz wdrożenia sprawnego i kompletnego systemu zarządzania ryzykiem. Jako bliskie relacje z klientem rozumiemy dostępność i stabilność doradztwa bankowego, dogłębne zrozumienie środowiska biznesowego klienta oraz autentyczną troskę o sukces biznesowy jego firmy.

REKLAMA

Kilka banków, które nazbyt rozwinęły usługi call center, zaburzając relacje między klientem i opiekunem, wraca teraz do współpracy bezpośredniej dając pierwszeństwo kontaktom osobistym. Badania wykazały, że czynnikiem sukcesu w utrzymaniu klienta jest rola i pozycja opiekuna rachunku. Modelowa sytuacja miałaby miejsce, gdyby opiekun rachunku miał min. 4-5 letnie doświadczenie i ograniczoną liczbę klientów (maksymalnie 160 klientów małych oraz średnich lub 233 mikroprzedsiębiorstw).

Taka zindywidualizowana obsługa dedykowanego doradcy stała się już standardową i nieodłączną częścią oferty banków, które świadczą usługi dla klientów MSP. I chodzi tu nie tylko o możliwość spełnienia wszystkich formalności w siedzibie klienta, ale również o skrócenie wszelkich procedur związanych na przykład z uzyskaniem finansowania w banku. Jednocześnie klienci z dolnego przedziału sektora MSP otrzymują doradców mobilnych, którzy dostosowują się z miejscem spotkania zawsze do klienta i jego wymagań.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Banki, swoją ofertę, przeznaczoną dla klientów z sektora MSP, rozbudowują o produkty zarezerwowane dotychczas dla klientów korporacyjnych. Proponują m.in. dostęp do depozytów z indywidualnie negocjowanymi stawkami, możliwość negocjacji kursów walut, dostęp do spot-ów, forward-ów, zindywidualizowanych produktów trade finance, a także IRS-ów i CIRS-ów.

Polecamy: serwis Leasing

Jednym z podstawowych wyzwań dla banków jest, aby przedsiębiorca również jako osoba prywatna skorzystał z ich oferty. Cross-selling będzie w najbliższych latach głównym punktem w obszarze sprzedaży banków. Docelowo będą one również zmuszone uprościć zakres produktów i usług w swojej ofercie dla sektora MSP. Zgodnie z badaniami w najbliższym okresie 40% banków zamierza uprościć swoją ofertę, choć 20% chce uczynić ją bardziej wyrafinowaną. Jeden z dużych europejskich banków, który wcześniej proponował 250 produktów, obecnie stara się zmniejszyć ich zakres do 15.

Oferta i cena determinują wybór klienta, który stał się bardzo wymagający i posiada możliwość porównania oferty różnych instytucji bankowych. Taka dojrzałość rynku wymusza większą konkurencję, co tylko jest zyskiem dla sektora MSP.

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

Marcin Romanek i dr Adam Becht,
Capgemini Polska

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Troska i zrozumienie w kontakcie z pacjentami – klucz do profesjonalnej opieki zdrowotnej
    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    REKLAMA

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    REKLAMA

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    Czekoladowa inflacja (chocoflation) przed Wielkanocą? Trzeci rok z rzędu produkcja kakao jest mniejsza niż popyt

    Ceny kakao gwałtownie rosną, ponieważ 2024 r. to trzeci z rzędu rok, gdy podaż nie jest w stanie zaspokoić popytu. Z analiz Allianz Trade wynika, że cenę za to będą płacić konsumenci.

    REKLAMA