REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Auto hybrydowe dla firmy - czy warto?

REKLAMA

REKLAMA

Floty samochodowe najczęściej zaopatrują się w pojazdy napędzane silnikami Diesla. Duże przebiegi aut sprawiają, że przedsiębiorcy poszukują ekonomicznych środków transportu. Niskie zużycie paliwa do niedawna było domeną wyłącznie samochodów z silnikami wysokoprężnymi. Obecnie sytuacja ulega zmianie. Przedsiębiorcy coraz chętniej spoglądają bowiem w stronę aut z napędem hybrydowym. Dlaczego?

REKLAMA

Wzrost zainteresowania autami z napędem hybrydowym - główne przyczyny

REKLAMA

Popularność hybryd, czyli aut z napędem spalinowo-elektrycznym, zaczęła wzrastać wraz z zaostrzającymi się normami emisji spalin. Aby nowoczesne silniki Diesla zachowały wysokie osiągi przy relatywnie małej szkodliwości dla środowiska, inżynierowie wyposażyli je w szereg skomplikowanych, a przy tym awaryjnych i drogich w naprawach podzespołów.

Rozbudowane katalizatory spalin, wydajne piezowtryskiwacze paliwa czy skomplikowane układy turbodoładowania to najbardziej problematyczne podzespoły nowoczesnych diesli. Koszt ich naprawy często przewyższa oszczędności jakie silnik wysokoprężny może wygenerować na przestrzeni tysięcy kilometrów swoim niskim zużyciem paliwa. Co więcej, nowoczesne diesle, nie przepadają za miejską eksploatacją na krótkich dystansach, bowiem w takich warunkach nie są w stanie osiągnąć swojej temperatury roboczej. W rezultacie zużywają więcej paliwa, a ich filtry cząstek stałych ulegają przedwczesnemu zapychaniu. I właśnie z takich powodów przedsiębiorcy coraz chętniej spoglądają w stronę hybryd.

Rynek pojazdów hybrydowych w Polsce

Na chwilę obecną niewielu producentów może zaoferować klientowi tego typu pojazdy a nawet jeśli, to ich ceny są zazwyczaj bardzo wysokie. Tu ze swojej ofertą wyraźnie przebija się Ford. Od niedawna ma on bowiem w swojej gamie aut niedrogą limuzynę klasy średniej, napędzaną zespołem hybrydowym. Mowa  jest o Mondeo HEV czyli Hybrid Electric Vehicle.

Ford Mondeo HEV hybryda

Ford Mondeo HEV hybryda

Kamil Fraszkiewicz

Ford Mondeo to uznane na rynku auto, cieszące się niezwykle dużą popularnością wśród przedsiębiorców. Najnowszy model imponuje przestronną kabiną, wygodnymi w długich trasach fotelami (także z tyłu), pojemnym bagażnikiem i szeregiem nowoczesnych i niezwykle funkcjonalnych rozwiązań. Wśród tych najciekawszych są podgrzewane i wentylowane przednie siedzenia (dostępne także z funkcją masażu!), asystent parkowania równoległego i prostopadłego, ogrzewana przednia szyba, adaptacyjne zawieszenie z regulacją siły tłumienia nierówności czy w pełni LED-owe reflektory dopasowujące wiązkę światła do warunków panujących na drodze.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Ford Mondeo HEV hybryda

Ford Mondeo HEV hybryda

Kamil Fraszkiewicz

W Mondeo nie brakuje także nowoczesnych systemów dbających o bezpieczeństwo pracownika i jego pasażerów takich jak aktywny tempomat, asystent pasa ruchu czy układ monitorujący koncentrację kierowcy. Czymś zupełnie niespotykanym są nadmuchiwane pasy bezpieczeństwa dla pasażerów dwóch tylnych, skrajnych siedzeń. Nie dziwi zatem fakt, że Mondeo cieszy się na rynku tak dużym powodzeniem.

Ford Mondeo z napędem hybrydowym!

Ford postanowił zatem jeszcze bardziej zachęcić floty do zakupu swojego topowego modelu i wyposażył go w napęd hybrydowy. Układ zbudowany w oparciu o 2,0-litrowy, benzynowy motor pracujący w cyklu Attkinsona (dużo bardziej wydajny i znacznie oszczędniejszy niż zwykły silnik pracujący w cyklu Otta) oraz zespół dwóch silników elektrycznych zasilanych potężnymi bateriami (drugi silnik zapewnia ładowanie litowo-jonowego  akumulatora 1,4 kWh zlokalizowanego za tylnymi siedzeniami), okazuje się niezwykle oszczędny. Zdaniem producenta hybrydowe Mondeo powinno zużywać w mieście zaledwie 2,8 l benzyny na 100 km, a na trasie ok. 5,0 l/100 km.  

Ford Mondeo HEV hybryda

Ford Mondeo HEV hybryda

Kamil Fraszkiewicz

Sekret niskiego zużycia paliwa w Mondeo HEV

Tak doskonałe rezultaty są możliwe do osiągnięcia w Mondeo HEV za sprawą silnika elektrycznego, który  potrafi  rozpędzić pojazd do prędkości 135 km/h korzystając wyłącznie z energii elektrycznej. Motor posiłkuje się pomocą jednostki benzynowej tylko podczas gwałtownych przyspieszeń lub w trakcie doładowywania baterii.  Co więcej, podczas hamowania umieszczone w kołach prądnice ładują baterie auta, zwiększając tym samym dystans jaki Mondeo HEV może pokonać na energii elektrycznej.

Ford Mondeo HEV hybryda

Ford Mondeo HEV hybryda

Kamil Fraszkiewicz

Osiągi auta hybrydowego

Mimo tak niskiego zapotrzebowania na paliwo hybrydowe Mondeo okazuje się być dynamiczne. Dzięki łącznej mocy wszystkich obu jednostek napędowych sięgającej 187 KM, auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,2 sekundy i niezwykle liniowo osiąga maksymalną prędkość wynoszącą 187 km/h. Biorąc pod uwagę wielkość auta i jego masę osiągi trzeba uznać za naprawdę dobre.

Główne zalety użytkowania auta hybrydowego w firmie – wysoka bezawaryjność!

Niskie zużycie paliwa to jednak nie jedyne korzyści jakie niesie przedsiębiorcy napęd hybrydowy w aucie. Ta nowoczesna technika w gruncie rzeczy  wymaga znacznie mniej skomplikowanego osprzętu niż przeciętny diesel, a do tego lepiej znosi sobie eksploatacje w zakorkowanym mieście.

Ford Mondeo HEV hybryda

Ford Mondeo HEV hybryda

Kamil Fraszkiewicz

Paradoksalnie, im bardziej zatłoczona aglomeracja, tym korzyści wynikające z użytkowania hybrydy są wyższe. Auto nie tylko zużywa mniej paliwa wykorzystując do napędu  przede wszystkim silnik elektryczny, ale też nie jest narażone na usterki typowe wśród nowoczesnych diesli takie jak awarie wtryskiwaczy paliwa, turbosprężarki, koła dwumasowego czy filtra DPF. Dlaczego? Bowiem hybryda po prostu nie posiada takich podzespołów.

Dłuższa żywotność części eksploatacyjnych

Co więcej, prądnice generujące prąd w trakcie hamowania auta, przejmują ogromną część pracy układu hamulcowego, przez co jego klocki i tarcze zużywają się o wiele wolniej. Jakby tego było mało, zastosowana w Fordzie Mondeo HEV bezstopniowa skrzynia biegów należy do grupy przekładni zaliczanych do najtrwalszych i najmniej awaryjnych, które bardzo dobrze znoszą nawet wyjątkowo ciężką eksploatację.

Ford Mondeo HEV hybryda

Ford Mondeo HEV hybryda

Kamil Fraszkiewicz

Atrakcyjna cena

Koszty eksploatacji związane z zakupem paliwa i części do hybrydowego auta wydają się być zatem zdecydowanie niższe niż w przypadku auta z konwencjonalnym napędem. Wiemy jednak, że pojazdy hybrydowe nie należą do najtańszych w zakupie. Okazuje się jednak, że oferta Forda jest bardzo konkurencyjna. Nowe Mondeo HEV w wersji Titanium z napędem hybrydowym kosztuje obecnie 119 600 zł czyli dokładnie tyle samo co odmiana z silnikiem Diesla 2.0 TDCi 150 KM. Biorąc pod uwagę ceny konkurencyjnych aut hybrydowych tej klasy, jest to niezwykle  atrakcyjna propozycja.

Artykuł powstał we współpracy z

Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Ford Mondeo HEV hybryda
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Troska i zrozumienie w kontakcie z pacjentami – klucz do profesjonalnej opieki zdrowotnej
    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    REKLAMA

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    REKLAMA

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    Czekoladowa inflacja (chocoflation) przed Wielkanocą? Trzeci rok z rzędu produkcja kakao jest mniejsza niż popyt

    Ceny kakao gwałtownie rosną, ponieważ 2024 r. to trzeci z rzędu rok, gdy podaż nie jest w stanie zaspokoić popytu. Z analiz Allianz Trade wynika, że cenę za to będą płacić konsumenci.

    REKLAMA