REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Samochód w firmie a ubezpieczenie

Anna Dermont
Samochód w firmie a ubezpieczenie
Samochód w firmie a ubezpieczenie

REKLAMA

REKLAMA

Dla większości przewoźników wykupienie ubezpieczenia komunikacyjnego jest równoznaczne z wykupieniem się z wszelkich kłopotów związanych z zabezpieczeniem pojazdu czy towaru w transporcie. Niestety to co gwarantuje standardowy pakiet ubezpieczeniowy (AC,OC,NNW,CARGO) nie gwarantuje rozwiązana wszystkich problemów transportowców. Dlaczego?

Ubezpieczenie chroni interesy firmy przewozowej w wypadku spełnienia się takich czarnych scenariuszy jak wypadek lub uszkodzenie ładunku podczas transportu. Wówczas wykupione ubezpieczenie zapewnia zwrot kosztów naprawy uszkodzonego pojazdu lub zestawu oraz zwrot kosztów za uszkodzony bądź zniszczony ładunek. Ale czy to wystarczy?

REKLAMA

W firmach, których prawidłowe funkcjonowanie zależy od tego czy kierowca dowiezie na czas zamówiony towar czy nie, „standard” to za mało. Wystarczy pomyśleć jakich kłopotów może przysporzyć niegroźny wypadek na trasie. Nie chodzi nawet o rzeczy już spisane na straty, ale o to co firma dopiero może stracić, stając sam na sam do walki na formalności z ubezpieczycielami, doświadczonymi likwidatorami szkód korzystających z dobrej pomocy prawnej oraz całym mechanizmem prawno-administracyjnym jak również roszczeniami właściciela ładunku.

Ubezpieczenie OC a ubezpieczenie Cargo

Analizując specyfikę transportowanych dóbr oraz na jakim obszarze geograficznym poruszają się pojazdy, istnieje zawsze dylemat ubezpieczenie - OC przewoźnika drogowego a ubezpieczenie cargo w transporcie międzynarodowym.

REKLAMA

Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej przewoźnika drogowego w ruchu międzynarodowym służyć ma zminimalizowaniu takiego ryzyka poprzez przejęcie przez ubezpieczyciela roszczenia jakie zostało złożone przez poszkodowanego (najczęściej właściciela ładunku) do przewoźnika. W takim wypadku broker wspólnie z ubezpieczycielem, podejmuje obronę przewoźnika przed nieuzasadnionym roszczeniem jeśli z okoliczności szkody oraz postanowień konwencji CMR wynikać będzie brak odpowiedzialności przewoźnika lub wypłaci należne uprawnionemu odszkodowanie zgodnie z postanowieniami zawartej umowy ubezpieczenia.

Komplementarnym rozwiązaniem jest ubezpieczenie ładunków w transporcie CARGO. Zarówno w jednym jak i drugim przypadku uwaga wszystkich zainteresowanych stron skupia się na przewożonym ładunku, jednak ubezpieczenie CARGO będąc jednym z rodzajów ubezpieczenia majątkowego, oferuje pełną ochronę przewożonych towarów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dopiero złożenie tych dwóch produktów pozwala w pełni zabezpieczyć przewoźnika przed nieprzewidywalnymi stratami.

Polecamy: Czy warto inwestować w auta pokontraktowe

Spór z ubezpieczycielami a broker

W chwili zaistnienia szkody kierujący pojazdem jest postawiony w fatalnej sytuacji – sam na drodze, często poza Polską. Na kogo może liczyć? Na siebie, ubezpieczenie Assistance i na swoją firmę. Jak wiadomo z praktyki, nie jest to pomoc wystarczająca.

Przecież przewoźnik zakładając firmę skoncentrował się na działalności przewoźniczej, a nie na sporach z ubezpieczycielami czy negocjowaniu umów ubezpieczenia.

To zadanie biorą na siebie firmy brokerskie, dostarczając równocześnie dedykowany pakiet assistance zapewniający pełną pomoc na drodze oraz zwrot kosztów w przypadku zaistnienia szkody.

Ubezpieczenie to nie wszystko

REKLAMA

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że przy ubezpieczaniu transportu ciężkiego, niezwykle istotne jest, aby czynności pośrednictwa wykonywały osoby nie tylko posiadające stosowne uprawnienia, ale takie, które mają niezbędną wiedzę i doświadczenie w zakresie obsługi ubezpieczeń i szkód pojazdów ciężarowych.

- Znamy specyfikę pracy firm, które prowadzą transport ciężarowy. Przy odbieraniu (także telefonicznym) zgłoszenia szkody, prowadzimy wywiad odnośnie ładunku na pojeździe, jego rodzaju, uszkodzeń oraz sposobie jego zabezpieczenia czy przetransportowania (standardowo wywiad nie obejmuje kwestii zabezpieczenia ładunku), kierujemy na miejsce szkody holownik który odholuje pojazd do wcześniej uzgodnionego z klientem warsztatu. Monitorując likwidację szkody prowadzimy z ubezpieczycielem weryfikację kosztorysu warsztatu, zaś dzięki uzgodnionym procedurom obiegu dokumentów klient ma 100 proc. pewności, że w dowolnej chwili dobrze wie gdzie znajdują się określone dokumenty – mówi Artur Zych, dyrektor handlowy BIK Brokers, firmy pośredniczącej w likwidacji szkód pojazdów ciężarowych.

Polecamy: Jakie są zalety i wady leasingu auta elektrycznego

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

REKLAMA

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

REKLAMA

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA