REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy assistance komunikacyjne będą się rozwijać

Czy assistance komunikacyjne będą się rozwijać
Czy assistance komunikacyjne będą się rozwijać

REKLAMA

REKLAMA

Usługi pomocowe świadczone jako dodatkowe do klasycznych ubezpieczeń AC i OC nie tylko stają się bardziej popularne, ale również częściej wykorzystywane w praktyce przez klientów. W jakim kierunku zmierza ich rozwój i czy będą przydatne dla sektora Car Fleet Management (CFM) i firm leasingowych?

REKLAMA

O tym, którą drogą podążać będą usługi pomocowe dla firm Car Fleet Management oraz leasingowych w dużej mierze decydują potrzeby obsługiwanych klientów. Przyczyn należy szukać w tym, że po pierwsze assistance powinno być elementem gwarantującym utrzymanie stałej mobilności pracowników i towarów, umożliwiającym im realizację celów handlowych, służbowych obowiązków i zapewniającym płynne funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Usługi pomocowe powinny być wsparciem w momencie, w którym jest ono najbardziej potrzebne np. w razie nagłych utrudnień w podróży.

REKLAMA

Firmy z tego sektora - oferując pakiety assistance swoim klientom - liczą na optymalizację kosztów i zasobów, gdyż choć pakiety pomocowe stają się standardowym elementem ich oferty zarządzania flotą, to nie stanowią przecież ich podstawowej działalności gospodarczej. Dlatego też coraz częściej w relacji z klientami firm CFM czy leasingowych - ale także i firm ubezpieczeniowych z flotami - rola koordynatora assistance wykracza poza samą realizację pomocy.

Koordynator assistance pełni rolę integratora, który łączy cele biznesowe leasingodawców, zarządzających flotą aut służbowych - często zróżnicowaną pod kątem marek - a jej użytkownikami z różnych branż. Przedstawiciele asystora w oparciu o wieloletnie doświadczenie zapewniają klientom instytucjonalnym także doradztwo podczas tworzenia pakietów świadczeń pomocowych, w tym nowych konfiguracji uwzględniających wykorzystanie posiadanych już przez każdy pojazd różnych gwarancji assistance. 

REKLAMA

Wynika to przede wszystkim z tego, że zakres assistance dla flot - w zależności od potrzeb i zakresu działalności przedsiębiorstwa, dostępnych wariantów - może być bardzo zróżnicowany i w odróżnieniu do pojazdów prywatnych często wymaga uzupełnienia. 

Może on obejmować obok pomocy w razie wystąpienia problemów technicznych - m.in. zapewnienie odpowiedniego samochodu zastępczego na wystarczający czas, pomoc techniczną na miejscu zdarzenia, holowanie auta i organizację jego szybkiej naprawy - także szereg usług osobowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: serwis Mała firma

Pakiet assistance może zawierać pomoc medyczną w kraju i za granicą, pomoc finansową i prawną, pomoc informacyjną. W przypadku użytkowników aut służbowych - pracowników pokonujących dalsze trasy - przydatne okazują się takie świadczenia jak organizacja kontynuacji podróży czy też noclegu w hotelu.

Assistance dla flot powinno obejmować również zakres terytorialny dostosowany do prowadzonej przez flotę działalności i ułatwiać ew. likwidację szkody. Z punktu widzenia firm CFM i leasingowych i ich klientów, coraz większego znaczenia nabiera także pakiet assistance profilowany pod kątem flot składających się z samochodów dostawczych.

Podstawowy zakres świadczeń pomocy technicznej coraz częściej rozszerzany jest o udostępnienie zastępczego auta dostawczego oraz organizację przeładunku towaru. Główną rolę w konfiguracji takich programów i uzupełnieniu standardowych gwarancji i polis assistance spełnia koordynator assistance – asystor i/lub ubezpieczyciel.

W niedługim czasie pakiety assistance komunikacyjnego dedykowane flotom i branży CFM lub leasingowej oferowane przez asystorów i ubezpieczycieli - np. PTU, które ostatnio wdrożyło nowy produkt dla flot – czeka rozwój, który może doprowadzić do powstania nowych konfiguracji usług pomocowych.

Polecamy: Co można zyskać na leasingu konsumenckim

Autor: Michał Krzyżanowski,
Pełnomocnik Zarządu ds. Klientów Strategicznych - Prokurent
Dyrektor Handlowy ds. Klientów Strategicznych
Inter Partner Assistance Polska S.A.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

REKLAMA

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA