REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Myśląc o promowaniu marki i zwiększeniu obrotów firmy przedsiębiorca powinien pamiętać także o organizacji spotkań integracyjnych czy eventów. Takie okazje wymagają m.in. zredagowania odpowiednich zaproszeń.

W życiu zawodowym spotykamy się niejednokrotnie z potrzebą zredagowania zaproszeń na różne okazje jak: prezentacja nowego produktu, uroczysty obiad, kolacja, otwarcie nowej siedziby firmy, otwarcie wystawy i inne okazje.

REKLAMA

Najbardziej oficjalną i najwygodniejszą formą zaproszenia jest zaproszenie pisemne. Rzadko zdarzają się zaproszenia osobiste bądź telefoniczne. Z reguły dzwonimy z zaproszeniem w przypadku, kiedy zaproszenie w formie pisemnej nie dotrze na czas do naszego odbiorcy.

Jak powinno wyglądać zaproszenie?

Tekst zaproszenia powinien być wydrukowany na papierze wysokiej jakości i zawierać następujące informacje:

  • kto zaprasza,
  • kogo zaprasza,
  • na co zaprasza,
  • miejsce, datę i godzinę wydarzenia/spotkania,
  • skróty i dopiski.

Polecamy: Ogólne zasady redagowania pism

Przy czym należy pamiętać, żeby podać dokładny adres spotkania, a kiedy to konieczne dołączyć także plan dojazdu. W przypadku przyjęć stojących należy oprócz godziny rozpoczęcia, podać także godzinę ich zakończenia. W prawym lub lewym dolnym rogu należy umieścić informację na temat obowiązującego stroju. Czynimy to zazwyczaj w języku polskim lub angielskim.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rodzaj ubrania Angielskie tłumaczenie

  • frak - white tie
  • smoking - black tie
  • strój wizytowy - informal
  • ciemny garnitur - dark suit
  • długa suknia - long dress
  • żakiet - cut-away

Skróty i dopiski dopisujemy także w prawym lub lewym dolnym rogu razem z numerami telefonu.

Rozdaje skrótów

R.S.V.P. – proszę odpowiedzieć na zaproszenie,

P.M. – dla pamięci,

regrets only – w przypadku nieobecności. 

Polecamy: Anulowanie zamówienia

Rodzaje zaproszeń

Wyróżniamy dwa rodzaje zaproszeń: specjalne i uniwersalne. Pierwsze z nich drukuje się specjalnie na jedno, konkretne wydarzenie. W tym rodzaju zaproszeń wydrukowane są wszystkie dane z wyjątkiem danych osoby zapraszanej. Imię i nazwisko gościa zawsze wpisujemy odręcznie. Z kolei zaproszenia uniwersalne są to wydruki kilkukrotnego użytku. Tu wydrukowane są tylko informacje dotyczące tego kto zaprasza, zwrot „prosi” oraz niekiedy skróty i dopiski. Resztę informacji wypełnia się ręcznie.

Wieszjak.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

REKLAMA

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

REKLAMA