REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak skutecznie informować o funduszach unijnych w województwie łódzkim – część II

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Jak skutecznie informować o funduszach unijnych w województwie łódzkim
Jak skutecznie informować o funduszach unijnych w województwie łódzkim

REKLAMA

REKLAMA

Realizując projekty przy współudziale środków unijnych spoczywa na nas szereg obowiązków w zakresie informacji i promocji. Działanie te mają na celu podniesieniu świadomości mieszkańców UE na temat funduszy unijnych.

W części I artykułu przybliżone zostały podstawowe informacje w zakresie oznaczania pism i dokumentów odpowiednimi logotypami i zapisami, wskazującymi że dany projekt jest współfinansowany ze środków unijnych. Teraz przedstawione zostaną główne obowiązki beneficjentów w zakresie umieszczenia tablic, tabliczek i plakietek informacyjnych oraz tablic i tabliczek pamiątkowych podczas realizacji inwestycji infrastrukturalnych oraz w przedsiębiorstwach w województwie łódzkim.

REKLAMA

Tablice i tabliczki informacyjne

Tablice i tabliczki informacyjne umieszczane są w miejscach realizacji projektu i dotyczą finansowania robót infrastrukturalnych i budowlanych, którego całkowity wkład publiczny jest równy lub przekracza 500 000 EUR. Tablice informacyjne informują o zakresie realizowanego projektu i wsparciu z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR)w ramach RPO Województwa Łódzkiego. W przypadku tabliczek informacyjnych umieszcza się je w miejscach realizacji projektu, którego całkowity wkład publiczny do projektu wynosi nie więcej niż 500 000 EUR. Tablice i tabliczki informacyjne muszą spełniać wymagania określone w dokumencie „Zasady promocji projektów dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013”. Zarówno w przypadku tablic jak i tabliczek informacyjnych wartość wkładu publicznego określa się na podstawie kursu euro obowiązującego w momencie złożenia wniosku o dofinansowanie.

Zobacz także Dofinansowanie na założenie własnego biznesu

Plakietki informacyjne

REKLAMA

W przypadku zakupu w ramach danego projektu środka trwałego tj. elementu wyposażenia, komputerów, maszyn, sprzętu audio–wizualnego istnieje obowiązek umieszczenia plakietek informacyjnych bez względu na jego wartość. Plakietki powinny być umieszczone w miejscu dobrze widocznym i zawierać przynajmniej logotyp Unii Europejskiej oraz logotyp Programu Regionalnego.

Tablice, tabliczki oraz plakietki informacyjne (gdy projekt dotyczy zakupu środków trwałych a całkowity wkład publiczny do projektu przekracza 500 000 EUR) powinny zostać zastąpione tablicą pamiątkową/tabliczką pamiątkowa nie później niż sześć miesięcy po zakończeniu realizacji projektu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W przypadku zakupu środka trwałego gdy całkowity wkład publiczny do projektu nie przekracza 500 000 EUR, plakietkę informacyjną pozostawia się w miejscu realizacji projektu co najmniej przez 3 lata (w przypadku MŚP) od daty zakończenia projektu określonego w umowie o dofinansowanie projektu.

Polecamy serwis Leasing

Tablice i tabliczki pamiątkowe

Tablice pamiątkowe umieszczane są w widocznym miejscu w celu pozostawienia trwałej informacji o wsparciu inwestycji ze środków EFRR w przypadku, gdy całkowity wkład publiczny do projektu przekracza 500 000 EUR, a inwestycja dotyczy finansowania robót infrastrukturalnych lub budowlanych. W przypadku MŚP powinny one pozostawać w miejscu realizacji projektu co najmniej przez trzy lata od daty zakończenia projektu określonego w umowie o dofinansowanie projektu. Tabliczki pamiątkowe umieszczane są celu pozostawienia trwałej informacji o wsparciu inwestycji ze środków EFRR w przypadku, gdy projekt dotyczy finansowania robót infrastrukturalnych lub budowlanych a całkowity wkład publiczny do projektu nie przekracza 500 000 EUR lub gdy projekt dotyczy zakupu środków trwałych a całkowity wkład publiczny do projektu przekracza 500 000 EUR.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Wskaźnik koniunktury GUS. Gastronomia i zakwaterowanie z największym wzrostem

    Zakwaterowanie i gastronomia znalazły się wśród branż, w których notowany był do tej pory dodatni wskaźnik koniunktury (informacja i komunikacja oraz finanse i ubezpieczenia).

    Troska i zrozumienie w kontakcie z pacjentami – klucz do profesjonalnej opieki zdrowotnej

    Empatia jest kluczowa w relacjach między personelem medycznym a pacjentami, będąc nieodzownym fundamentem wysokiej jakości opieki zdrowotnej. W obecnych czasach, gdy pacjenci mają coraz większe oczekiwania, a zmiany w medycynie są nieustanne, zdolność do empatii wyróżnia się jako jeden z głównych czynników wpływających na poziom świadczonych usług. Nawet w czasach, gdy technologie medyczne rozwijają się dynamicznie, to właśnie empatyczny kontakt między pacjentem a personelem zdrowotnym ma zasadnicze znaczenie. Umiejętność wczucia się w położenie innej osoby jest kluczowa, tworząc solidną podstawę dla profesjonalnej i skutecznej opieki nad pacjentami.

    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    REKLAMA

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    REKLAMA

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    REKLAMA