REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ekspert radzi: Jak zadebiutować na giełdzie dzięki unijnej dotacji?

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Jak zadebiutować na giełdzie dzięki unijnej dotacji?
Jak zadebiutować na giełdzie dzięki unijnej dotacji?

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorcy, którzy kiedykolwiek zastanawiali się nad wprowadzeniem swojej firmy na giełdę papierów wartościowych teraz nie powinni mieć żadnych wątpliwości. Dzięki unijnej dotacji możliwe jest sfinansowanie przygotowania prospektu emisyjnego czy przeprowadzenia niezbędnych analiz finansowych. W ramach tegorocznego konkursu na ten cel przeznaczono 20 mln PLN.

Debiut na giełdzie to prestiż i zaufanie. To także możliwość dostępu do szerszego źródła finansowania oraz rozwoju firmy. Aby tak się jednak stało przyszli emitenci papierów wartościowych muszą spełnić szereg obowiązków emisyjnych wynikających z odrębnych regulacji prawnych. Sprostanie tym wymogom może stanowić zasadniczy element w rachunku każdej firmy planującej debiut na warszawskim parkiecie. Na pomoc przyszłym emitentom papierów wartościowych przychodzi jednak Unia Europejska, która finansuje działania związane z przygotowaniem dokumentów i analiz niezbędnych do emisji.

REKLAMA

Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka

Przedsiębiorcy, którzy chcą pozyskać zewnętrzny kapitał na wprowadzenie swoich firm na giełdę papierów wartościowych powinni zainteresować się możliwościami, jakie oferuje na ten cel Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka. Szansę na sfinansowanie przygotowania prospektu emisyjnego czy przeprowadzenia analiz będą mieli przedsiębiorcy, którzy złożą wnioski o dofinansowanie w ramach działania 3.3.2 POIiG. 

Wnioski o dofinansowanie przyjmowane są za pośrednictwem Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w terminie od 14 lutego 2011 roku.

Kto może wziąć udział w konkursie?

Konkurs przeznaczony jest dla mikroprzedsiębiorców, małych lub średnich przedsiębiorców prowadzących działalność i mających siedzibę, a w przypadku osób fizycznych – miejsce zamieszkania – na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Aby sprawdzić do jakiej grupy przedsiębiorstw należy nasza firma należy skorzystać z aplikacji „Kwalifikator MŚP” dostępnej ze strony internetowej: http://www.parp.gov.pl

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przeczytaj również: Dotacje unijne 2012 - poradnik przedsiębiorcy

Jakie projekty mogą otrzymać dofinansowania z UE?

REKLAMA

W ramach konkursu przewiduje się udzielenie wsparcia finansowego na zakup usług doradczych w zakresie przygotowania dokumentacji i analiz niezbędnych do pozyskania zewnętrznego inwestora w celu wprowadzenia zmian organizacyjnych, produktowych lub technologicznych o charakterze innowacyjnym w działalności wnioskodawcy. 

Pomoc finansową będzie można otrzymać na przygotowanie m.in biznesplanów, analiz finansowych i ekonomicznych, wycen spółek, usług prawnych, audytów, badań przedinwestycyjnych oraz dokumentów informacyjnych, prospektów emisyjnych i memorandów informacyjnych.

W jakiej wysokości mogę otrzymać dofinansowanie z UE?

Poziom dofinansowania unijnego na zakup usług doradczych związanych z przygotowaniem dokumentacji emisyjnej nie może przekroczyć 50% wydatków kwalifikowanych faktycznie poniesionych na ten cel w ramach projektu.

Kwota wsparcia udzielonego przedsiębiorcy na zakup usług doradczych nie może być wyższa niż 2 mln EUR dla jednego przedsiębiorcy na jeden projekt.

Sposób przygotowania i składania wniosków

REKLAMA

Wnioskodawca wypełnia wniosek o dofinansowanie w aplikacji Generator Wniosków, która dostępna jest za pośrednictwem strony internetowej Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości http://www.parp.gov.pl (dział Fundusze Strukturalne, zakładka Program Innowacyjna Gospodarka, poddziałanie 3.3.2, Dokumentacja konkursowa). Wniosek powinien zostać wypełniony zgodnie z Instrukcją wypełnienia wniosku o dofinansowanie. Wniosek o dofinansowanie uważa się za wypełniony z chwilą zablokowania, po dokonaniu pozytywnej walidacji.

Za wniosek o dofinansowanie uważa się wyłącznie wniosek wypełniony w Generatorze Wniosków – wszelkie inne formy elektronicznej lub materialnej (papierowej) wizualizacji treści wniosku, nie stanowią wniosku o dofinansowanie. Wypełniony wniosek należy zarejestrować z użyciem przycisku „Złóż wniosek” udostępnionym w Generatorze Wniosków. Wniosek o dofinansowanie musi zostać opatrzony podpisem osoby/osób upoważnionych do reprezentacji wnioskodawcy i wysłany wraz z wymaganymi załącznikami w ciągu 7 dni kalendarzowych po dniu zarejestrowania.

Jeżeli w ciągu 7 dni wnioskodawca nie dokona formalnego potwierdzenia złożenia dokumentacji w podany powyżej sposób, wniosek zostanie uznany za niezłożony i nie będzie podlegał ocenie.
Podpisanie wniosku oraz złożenie załączników do wniosku może zostać dokonane drogą elektroniczną lub w sposób tradycyjny.

Polecamy: serwis Dotacje unijne

W przypadku składania wniosku w sposób tradycyjny, do wersji papierowej wniosku należy załączyć również niezbędne załączniki wymienione we wniosku. Wniosek powinien być podpisany przez wnioskodawcę. Dokumentacja ta powinna zostać dostarczona osobiście lub listem poleconym lub pocztą kurierską do siedziby PARP w Warszawie.

Szczegółowe informacje na temat zasad naboru i oceny projektów w ramach tego konkursu znajdują się w „Regulaminie przeprowadzania konkursu”, dostępnym na stronach internetowych PARP.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

REKLAMA

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

REKLAMA

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA