REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Napiwek zawsze zostawiamy obsłudze, z której pracy byliśmy zadowoleni
Napiwek zawsze zostawiamy obsłudze, z której pracy byliśmy zadowoleni

REKLAMA

REKLAMA

Branża usług rządzi się swoimi prawami. Cechuje ją, tak jak społeczeństwo, w którym przyszło nam żyć, wymiana ról. Termin ważny.

Pracuję jako fryzjerka. Obsługuję klientów, staram się, aby byli zadowoleni z moich usług. Wychodzę z pracy i idę do restauracji na lunch, gdzie chciałabym być równie dobrze obsłużona. Czyli ten, kto korzysta z naszych usług powinien być z nich zadowolony, ponieważ role za chwilę mogą się odwrócić i będziemy zmuszeni skorzystać z jego usług.

REKLAMA

Jak się zatem zachować. Nie przesadzajmy zatem. Zasada złotego środka jest tu jak najbardziej na miejscu. Będąc usługodawcą nie bądźmy nachalni. Profesjonalizm przede wszystkim. Obsłużmy tego klienta jak należy, tak jak sobie życzy.

Trudny Klient

Co zrobić kiedy zdarzy nam się trudny do obsłużenia klient. Starajmy się zrozumieć. Spróbujmy delikatnie podejść do sprawy. Być może nasz usługobiorca ma zły dzień, który kiedyś może i nam się zdarzyć, gdy na przykład będziemy zmuszeni skorzystać z jego usług.

Zobacz: Trudności w zapamiętywaniu imion i nazwisk

„Poczekalnia”

Jeżeli mamy taką możliwość starajmy się umówić naszego klienta na konkretną godzinę i nie dajmy mu czekać. Jeżeli obsługa poprzedniego klienta nam się przedłuży, przeprośmy i zaproponujmy czekającemu kawę lub herbatę. W wielu salonach fryzjerskich czy gabinetach kosmetycznych tak się robi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Miła rozmowa

„Uśmiech jest najkrótszą drogą do drugiego człowieka”. Jako usługodawca czy też usługobiorca powinniśmy sobie zapamiętać tę zasadę. Kiedy wchodzi do naszego „zakładu” klient przywitajmy go miłym uśmiechem oraz ciepłym słowem. Podczas wykonywania przez nas usługi porozmawiajmy o czymkolwiek. Lub... posłuchajmy, często panie korzystające z gabinetu kosmetycznego czy salonu fryzjerskiego przychodzą tam głównie po to by pogawędzić, a poprawienie wyglądu to dla nich drugorzędna sprawa.

Pozostawienie dobrego wrażenia

Pamiętajmy, że klient miło przez nas obsłużony opowie o nas innym – rodzinie, znajomym. Starajmy się jak najbardziej fachowo i profesjonalnie podejść do wykonywanych przez nas usług, a to zaprocentuje; być może większą ilością klientów w przyszłości.

Karta stałego klienta, gratisy

Pamiętajmy by zadbać o klientów, którzy odwiedzają nas regularnie. Być może skłoni nas to do podarowania takiemu klientowi Karty stałego klienta z odpowiednimi upustami. Jeżeli nie mamy takiej możliwości, możemy na przykład naszej stałej klientce podarować odżywkę do włosów lub próbkę jakiegoś kremu.

Nieprzewidziane sytuacje

REKLAMA

Jeżeli zdarzy nam się niekoniecznie profesjonalnie wykonać usługę lub nie tak jak sobie tego klient życzył, starajmy się szybko i pozytywnie dla obu stron rozwiązać ten problem. Koniecznie: przeprośmy za zaistniałą sytuację, jeżeli wynikła z naszej winy.

Jeżeli na przykład kolor włosów o jakim marzył klient nie jest taki jakiego sobie życzył, zaproponujmy na przykład kilka kolejnych wizyt gratis. Koniecznie wysłuchajmy co klient ma do powiedzenia, być może będzie miał dla nas inną propozycję rozwiązania tego czy innego problemu. Starajmy się znaleźć satysfakcjonujący dla obu stron kompromis.

Napiwek

To wyraz zadowolenia klienta z wykonanej obsługi. Można zostawić go w restauracji, ale także w salonie fryzjerskim czy kosmetycznym. Jeżeli jesteśmy zadowoleni z uzyskanego efektu dokonanej usługi (ładnej fryzury czy dobrze wykonanego manikiur) nie w tym nic złego, że zostawimy tam dodatkowych parę groszy. Oczywiście często napiwek jest ujęty w cenie usługi. Lecz mimo tego wielu usługobiorców zostawia jakąś dodatkową kwotę kelnerowi czy fryzjerce. Podręczniki dobrych manier mówią o tym iż napiwek powinien wynosić od 7 do 10% rachunku. Ja zostawiam to zawsze jako sprawę otwartą, przecież nie stanie się nic, jeżeli zostawimy go mniej czy więcej. Liczy się nasza dobra wola. Inna zasada, jaką przyjmują powyższe podręczniki to taka, że im wyższa suma rachunku, tym mniejszy udział procentowy.

Zobacz serwis: Przyjęcia i uroczystości

Napiwek zawsze zostawiamy obsłudze, z której pracy byliśmy zadowoleni. Wyjątkiem jest płatność kartą kredytową. Wtedy napiwek zostawiamy przy barze.

Jeżeli chodzi o wczasy i pobyt w pensjonacie czy hotelu to dajemy go już pierwszego dnia - pokojówce czy innej osobie z obsługi. Jeżeli zapowiada się pobyt dłuższy niż dwa tygodnie napiwek uiszczamy w połowie turnusu, a także na jego zakończenie.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Troska i zrozumienie w kontakcie z pacjentami – klucz do profesjonalnej opieki zdrowotnej
    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    REKLAMA

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    REKLAMA

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    Czekoladowa inflacja (chocoflation) przed Wielkanocą? Trzeci rok z rzędu produkcja kakao jest mniejsza niż popyt

    Ceny kakao gwałtownie rosną, ponieważ 2024 r. to trzeci z rzędu rok, gdy podaż nie jest w stanie zaspokoić popytu. Z analiz Allianz Trade wynika, że cenę za to będą płacić konsumenci.

    REKLAMA