REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wirtualna czy stacjonarna centrala telefoniczna, czyli jak zaoszczędzić na biznesowych rozmowach?

Wirtualna czy stacjonarna centrala telefoniczna, czyli jak zaoszczędzić na biznesowych rozmowach? /fot. Fotolia
Wirtualna czy stacjonarna centrala telefoniczna, czyli jak zaoszczędzić na biznesowych rozmowach? /fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wraz z rozwojem Internetu świat komunikacji biznesowej zmienił się na dobre. Internetowa rewolucja wywindowała w górę standardy rozmów biznesowych, dlatego przedsiębiorcy coraz częściej szukają sposobów, dzięki którym dzwonienie do Klientów stanie się tańsze i wygodniejsze.

REKLAMA

Dobra centrala telefoniczna to szereg możliwości przekierowania i monitorowania połączeń w czasie rzeczywistym, system IVR i szybki dostęp do billingów. To praktyczne narzędzie, które usprawni pracę i ograniczy koszty. Musi się opłacać, bez tego tracisz pieniądze.

Jaką centralę telefoniczną wybrać – wirtualną czy stacjonarną?

Zajmując się dostawą usług IT w obszarze telekomunikacji skonsultowaliśmy z przedsiębiorcami,  jakie kwestie są dla nich najistotniejsze przy wyborze właściwej centrali. Wszyscy wskazywali zgodnie trzy tematy:  oszczędności, bezpieczeństwo danych i dostępność usługi.

Jakie są koszty centrali?

Podstawowe pytanie na start: co się bardziej opłaca – centrala stacjonarna czy wirtualna? Jeśli Twoja firma wykonuje wiele połączeń do Klientów, na pewno jesteś świadomy, jakie koszty generuje umowa ze standardową telefonią. 

Wybór stacjonarnej centrali wiąże się z zakupem i utrzymaniem sprzętu, opłatą za licencję, oprogramowanie i serwerownię. Nie wspominając już o kosztach szkolenia i wdrożenia pracowników.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wybierając centralę wirtualną, nie trzeba kupować sprzętu, a instalacja trwa zaledwie kilka godzin. Firma nie ponosi kosztów utrzymania centrali, jej serwisu czy modernizacji. W skład kosztów wchodzi miesięczny abonament i jednorazowa opłata aktywacyjna.

Jak centrale dbają o bezpieczeństwo danych?

I tu kolejna różnica. W przypadku stacjonarnych rozwiązań telefonicznych za bezpieczeństwo składowanych danych w pełni odpowiada Twoja firma.  Centrala wirtualna zapewnia spokój w zakresie ochrony danych o tyle, że tu za bezpieczeństwo prawnie i finansowo odpowiada dostawca.

Polecamy: INFORLEX Księgowość i Kadry

Jaka jest dostępność centrali?

REKLAMA

Dostępność stacjonarnej centrali możliwa jest najczęściej w ramach jednej lokalizacji.  Są rozwiązania, które pomagają osiągnąć podobną dostępność jak chmurowe centrale, ale wówczas firma musi samodzielnie zadbać o łącze IP, adresację, konfigurację itd.

Wirtualna centrala telefoniczna pozwoli Ci zarządzać połączeniami w firmie z dowolnego miejsca na świecie, w sposób szybki, prosty i bezawaryjny. Wystarczy, że masz dostęp do Internetu.


Co zyskam dzięki wirtualnej centrali?

Jeśli chcesz odciążyć swoją firmę od kosztów zakupu i utrzymania sprzętu to z pewnością zainteresują Cię funkcje wirtualnej centrali.  Zanim jednak zdecydujesz się przenieść swoją starą centralę do chmury, dowiedz się, co zyskasz dzięki takiemu rozwiązaniu. Poniżej dla przykładu funkcje, jakie oferuje wirtualna centrala:

  • Poczta głosowa, dzięki której dostaniesz pozostawioną wiadomość głosową na konto e-mail,
  • System IVR, aby odtworzyć przygotowany komunikat dla Klienta w celu informacji lub przekierowania na inny numer w oddziale,
  • Nagrywanie rozmów w czasie rzeczywistym i przetwarzanie ich w Panelu Abonamenta,
  • Fax przez Internet jako wsparcie dla obiegu dokumentów firmowych
  • Telekonferencje, podczas których możesz połączyć nawet kilkanaście numerów wewnętrznych,
  • Numery wewnętrzne, żeby jeszcze szybciej łączyć się z Klientami i pracownikami wewnątrz firmy,
  • Szybki dostęp do billingów,
  • Monitorowanie rozmów w czasie rzeczywistym.
     

Czy wirtualna centralna sprawdzi się w mojej firmie?

REKLAMA

Nie ma nic lepszego niż konkrety, prawda? Fakt faktem, najlepiej jest działać na własnym przykładzie, dlatego, jeśli chcesz sprawdzić, czy takie rozwiązanie będzie najlepsze dla Twojej firmy, warto umówić się najpierw na konsultację ze specjalistą z odpowiednim doświadczeniem.  Później wystarczy wybrać odpowiednie parametry i w kilka sekund sprawdzić, ile zaoszczędzisz.

Rozwój Internetu sprawił, że każda firma przy niewielkim nakładzie kosztów może posiadać rozwiązania, na które wcześniej stać było tylko największych. Jeśli prowadzisz firmę i na co dzień masz do czynienia z Klientami, pamiętaj, że dobrze zorganizowana rozmowa to Twoja najlepsza inwestycja.

Autopromocja
S-NET
Główne dziedziny działalności przedsiębiorstwa to dostawa nowoczesnych rozwiązań telekomunikacyjnych dla biznesu i ISP; integracja rozwiązań IT takich jak: serwery, sprzęt telekomunikacyjny,​ ​sprzęt​ ​sieciowy,​ ​outsorcing​ ​IT.

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    REKLAMA

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    REKLAMA

    Czekoladowa inflacja (chocoflation) przed Wielkanocą? Trzeci rok z rzędu produkcja kakao jest mniejsza niż popyt

    Ceny kakao gwałtownie rosną, ponieważ 2024 r. to trzeci z rzędu rok, gdy podaż nie jest w stanie zaspokoić popytu. Z analiz Allianz Trade wynika, że cenę za to będą płacić konsumenci.

    Kończy się najostrzejsza zima od 50 lat. Prawie 5 mln zwierząt hodowlanych zginęło z głodu w Mongolii

    Dobiegająca końca zima w Mongolii, najostrzejsza od pół wieku, doprowadziła do śmierci niemal 5 mln kóz, owiec i koni, które nie są w stanie dotrzeć do pożywienia. To duży cios w gospodarkę kraju zamieszkanego przez ok. 3,3 mln ludzi, z których ok. 300 tys. utrzymuje się z hodowli zwierząt - podkreśliło Radio Swoboda.

    REKLAMA