REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Fundusze inwestują w polską spółkę rozwijającą produkty dla marketerów

REKLAMA

REKLAMA

Osiem milionów złotych zainwestowali Tim Schumacher oraz Warsaw Equity Group w rozwój Piwik PRO. Spółka obecna od trzech lat w sektorze IT jest liderem rozwiązań on-premises na globalnym rynku narzędzi dla marketingu. Każdego roku firma zwiększa swoje przychody średnio o 85%, a z jej produktów korzystają największe koncerny z Europy i USA.

Rzadko się zdarza, aby polskie firmy uzyskiwały tak wysokie wsparcie ze strony funduszy inwestycyjnych. Według statystyk raportu Lewiatan Business Angels średnia wartość inwestycji kapitałowej w polskie startupy wynosi 3 miliony złotych. Piwik PRO przekonał inwestorów dotychczasowymi osiągnięciami oraz perspektywą dynamicznego wzrostu światowego rynku web & mobile analytics. Dokapitalizowanie na poziomie 8 milionów złotych oraz zapewniony dostęp do know - how na światowym poziomie jest gwarancją dalszego rozwoju. Spółka będzie mogła korzystać z doświadczenia m.in. Tima Schumachera, międzynarodowego przedsiębiorcy i jednego z najbardziej uznanych europejskich ekspertów w dziedzinie on-line marketingu.

REKLAMA

Polska spółka na globalnym rynku

Piwik PRO operuje głównie na rynku europejskim i amerykańskim, dostarczając kompleksowe, zaawansowane rozwiązania IT z obszaru narzędzi dla marketingu, w szczególności: web analytics i tag management. Z usług polskiej firmy korzysta obecnie kilkuset klientów, w tym około 80 globalnych koncernów w szczególności z sektora bankowego i telekomunikacji. Produkty spółki wykorzystywane są między innymi do gromadzenia, systematyzowania, analizowania i przetwarzania danych ze stron i aplikacji, podobnie jak konkurencyjne Google Analytics. Pozyskane od inwestorów środki zostaną przeznaczone na dalszą rozbudowę, udoskonalanie produktów spółki oraz rozwój kanałów sprzedaży. Nowe rozwiązania pozwolą m.in. wykorzystywać zgromadzone i przetworzone dane w celu personalizacji treści wyświetlanych użytkownikom.

Bezpieczeństwo danych jest priorytetem

Unikatowość oferowanych rozwiązań Piwik PRO wynika z zapewnienia 100% bezpieczeństwa i prywatności danych. – Od dłuższego czasu widzieliśmy potencjał rozwoju rynku narzędzi dla działów marketingu, w szczególności web analytics. Zdawaliśmy sobie jednak sprawę, że duże przedsiębiorstwa, podlegające zarówno wytycznym działów compilance, jak i regulatorów zewnętrznych, są zobowiązane do bezpiecznego przechowywania danych - najlepiej na własnej infrastrukturze, a nie w publicznej chmurze. Dlatego skoncentrowaliśmy się na rozwiązaniu typu „on- premises”, którego zalety zauważyli nie tylko klienci, ale również inwestorzypodkreśla Maciej Zawadziński, CEO Piwik PRO. Ochrona wrażliwych danych jest w dzisiejszych czasach kluczową potrzebą światowych organizacji. W odpowiedzi Piwik PRO oferuje nie tylko gotowe rozwiązania technologiczne, ale również pełne wsparcie na każdym etapie współpracy. Dzięki temu spółka zdobyła zaufanie m.in. Komisji Europejskiej, rządów Kanady i Holandii, czy światowych firm, takich  jak Hewlett-Packard, Accenture oraz największych amerykańskich banków inwestycyjnych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wartość rynku web & mobile analytics podwoi się

REKLAMA

Stale rosnąca ilość danych marketingowych generowanych przez sieć i aplikacje mobilne powoduje, że przedsiębiorstwa coraz bardziej doceniają korzyści ze stosowania specjalistycznych narzędzi analitycznych. Inwestorzy badając potencjał biznesowy Piwik PRO, zwrócili uwagę na prognozy szybkiego wzrostu globalnego rynku web & mobile analytics. Jego wartość w ciągu 4 lat ma się podwoić, osiągając w 2020 roku wartość ponad 7 mld dolarów. Kluczowymi czynnikami wzrostu są korzyści wynikające z zastosowania narzędzi analitycznych w strategiach marketingowych przedsiębiorstw, wzrost ilości generowanych danych przez użytkowników internetu i aplikacji mobilnych oraz rosnąca popularność smartfonów podkreśla Michał Kołata, manager inwestycyjny funduszu Warsaw Equity Group, który dokapitalizował Piwik PRO kwotą 5,5 mln zł.

Dodatkowo w 2018 roku wchodzi w życie regulacja Komisji Europejskiej GDPR (General Data Protection Regulation), która wprowadza zmiany w sposobie zarządzania danymi osobowymi w celu ujednolicenia poziomu ich ochrony na terenie całej UE. Rynek będzie potrzebował coraz więcej narzędzi analitycznych i marketingowych zapewniających bezpieczeństwo danych. Piwik PRO idealnie wpisuje się w te wymagania. To świetna firma z bardzo doświadczonym zespołemzaznacza Tim Schumacher.

……………………………………………………………………..

Piwik PRO to polska spółka produktowa wrocławskiej firmy Clearcode powołana do życia w 2013 roku przez specjalistów branży AdTech i MarTech. Oferuje kompleksowe rozwiązania dla marketingu dedykowane globalnym przedsiębiorstwom, rządom oraz instytucjom międzynarodowym i pozarządowym. W portfelu ma obecnie ponad 430 klientów na całym świecie. Swoje biura posiada we Wrocławiu, Kolonii i Nowym Jorku. Wartość aktywnych kontraktów spółki przekroczyła 10 mln złotych. W ostatnich dwóch latach firma każdego roku zwiększała swoje przychody o 80-90%.
Tim Schumacher biznesmen i inwestor, współzałożyciel Sedo.com, największej platformy obrotu domenami internetowymi na świecie. Od momentu sprzedaży udziałów firmy zaangażowany w rozwój wielu start-upów, współtwórca sukcesu takich firm jak Eyeo (twórcy Adblock Plus), Ecosia, Stuffle, BasicThinking, Aklamio, Miomente, Home, Convida, Joblift, Apptopia.
Warsaw Equity Group to prywatna firma inwestycyjna realizująca inwestycje typu venture capital/private equity, tworzona przez przedsiębiorców, którzy od ponad 20 lat z sukcesami wspierają przedsięwzięcia biznesowe poprzez inwestowanie własnego kapitału, jak również dostarczając bieżące wsparcie operacyjne i strategiczne dla realizowanych projektów inwestycyjnych. Warsaw Equity Group stoi za sukcesami takich spółek jak: Artifex Mundi – producentem gier, VIGO System – producentem światowej klasy niechłodzonych detektorów podczerwieni, czy ZMorph – producentem wielofunkcyjnych drukarek 3D.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

Dotacje KPO wzmocnią ofertę konkursów ABM 2024 dla przedsiębiorców

Dotacje ABM (Agencji Badań Medycznych) finansowane były dotychczas przede wszystkim z krajowych środków publicznych. W 2024 roku ulegnie to zmianie za sprawą środków z KPO. Zgodnie z zapowiedziami, już w 3 i 4 kwartale możemy spodziewać się rozszerzenia oferty dotacyjnej dla przedsiębiorstw.

"DGP": Ceneo wygrywa z Google. Sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej

Warszawski sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej. Nie wolno mu też przekierowywać ruchu do Google Shopping kosztem Ceneo ani utrudniać dostępu do polskiej porównywarki przez usuwanie prowadzących do niej wyników wyszukiwania – pisze we wtorek "Dziennik Gazeta Prawna".

Drogie podróże zarządu Orlenu. Nowe "porażające" informacje

"Tylko w 2022 roku zarząd Orlenu wydał ponad pół miliona euro na loty prywatnymi samolotami" - poinformował w poniedziałek minister aktywów państwowych Borys Budka. Dodał, że w listopadzie ub.r. wdano też 400 tys. zł na wyjazd na wyścig Formuły 1 w USA.

REKLAMA

Cable pooling - nowy model inwestycji w OZE. Warunki przyłączenia, umowa

W wyniku ostatniej nowelizacji ustawy Prawo energetyczne, która weszła w życie 1 października 2023 roku, do polskiego porządku prawnego wprowadzono długo wyczekiwane przez polską branżę energetyczną przepisy regulujące instytucję zbiorczego przyłącza, tzw. cable poolingu. Co warto wiedzieć o tej instytucji i przepisach jej dotyczących?

Wakacje składkowe. Od kiedy, jakie kryteria trzeba spełnić?

12 kwietnia 2024 r. w Sejmie odbyło się I czytanie projektu nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Projekt nowelizacji przewiduje zwolnienie z opłacania składek ZUS (tzw. wakacje składkowe) dla małych przedsiębiorców. 

REKLAMA