REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Telefonia internetowa przestaje być gadżetem

telefonia internetowa, VoIP
telefonia internetowa, VoIP

REKLAMA

REKLAMA

Z raportu Urzędu Kontroli Elektronicznej wynika, że w 2011 r. wpływy całego rynku usług VoIP w Polsce wyniosły 260 mln zł, odnotowując wzrost na poziomie 6,8 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

Sieć internetowa to nie tylko strony www, ale również szereg usług, które pozwalają nam szybko, wygodnie i przede wszystkim tanio kontaktować się z przyjaciółmi i rodziną. Co istotne, podczas rozmowy wcale nie musimy siedzieć przed komputerem.

REKLAMA

VoIP (ang. Voice over Internet Protocol) to technologia przesyłania głosu z wykorzystaniem internetu. Operatorzy VoIP nie ponoszą kosztów utrzymania infrastruktury telekomunikacyjnej, dlatego mogą oferować bardzo niskie ceny połączeń – także w przypadku rozmów międzypaństwowych.

VoIP, czyli dzwonimy za grosze

Badania UKE potwierdzają wysoki stopień nasycenia usługami telekomunikacyjnymi w Polsce. Telefon, niezależnie od wykorzystywanej w tym celu technologii, posiada zdecydowana większość badanych - 95,5 proc. Widoczną tendencją jest natomiast wypieranie telefonu stacjonarnego przez telefon komórkowy. Średnia miesięczna opłata za telefon stacjonarny w gospodarstwie domowym wynosi około 62,1 PLN. W przypadku telefonu komórkowego kwota ta wynosi: 69 PLN (dotyczy osób płacących abonament), 42 PLN (użytkownicy kart pre-paid). Za granicą z roamingu korzysta więcej niż połowa przebadanych przez UKE respondentów – 59,8 proc. I to właśnie połączenia międzypaństwowe kosztują nas najwięcej. Tymczasem minuta rozmowy z rodziną lub przyjaciółmi do dowolnego miejsca w świecie może kosztować nawet kilka groszy. Dzięki technologii VoIP nie musimy obawiać się wysokich rachunków telefonicznych dzwoniąc do kraju z zagranicznych wakacji. Nie interesują nas ceny roamingu, koszty minuty połączenia w danym kraju oraz to czy dzwonimy w dzień roboczy czy w weekend. Rozmowy między klientami tego samego operatora VoIP są darmowe, natomiast dzwonienie na telefon stacjonarny lub komórkowy kosztuje od kilku do kilkunastu groszy za minutę.

Zobacz: Centrum danych w chmurze – zabezpieczenia

Internet - warunek konieczny

Aby korzystać z VoIP musimy mieć zapewniony dostęp do globalnej sieci. Jednak wbrew pozorom telefonia internetowa nie wymaga konieczności posiadania komputera – Oczywiście można wykorzystać komunikator internetowy np. Skype i używać do rozmów zestawu mikrofonu ze słuchawkami podłączony do laptopa lub stacjonarnego PC-ta, ale to nie jedyna możliwość – mówi Damian Serwatka z Moico, operatora oferującego usługi telekomunikacyjne dla klientów indywidualnych. - Nie trzeba włączać komputera, aby dzwonić przez internet. Urządzenie zwane bramką VoIP pozwala na podłączenie do sieci zwykłego telefonu. Można też zaopatrzyć się w specjalny telefon przeznaczony do rozmów internetowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

VoIP wkracza do biznesu  

Od kilku lat telefonia internetowa staje się bardzo popularnym narzędziem wśród małych i średnich przedsiębiorstw. Magnesem przyciągającym nowych klientów są niższe ceny połączeń i duża liczba darmowych minut w abonamencie. Z danych raportu  przygotowanego przez firmę badawczą PMR wynika, że ruch nowych klientów w kierunku VoIP odbywa się głównie poprzez rozwiązania hostowane, które nie wymagają wysokich nakładów inwestycyjnych. Tendencję wzrostu popularności VoIP widać szczególnie po operatorach sieci kablowych notujących coraz wyższe liczby nowych abonentów od czasów pojawienia się VoIP-u w ofercie. Zadecydowały spadające ceny połączeń, coraz wyższa liczba darmowych minut do wykorzystania w abonamencie oraz możliwość zakupu usługi telefonii internetowej w pakiecie z innymi usługami jak np. internet, telewizja.

Zobacz serwis: e-Firma

Autor: Przemysław Hortecki

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

REKLAMA

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA