REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Optymalizacja działań w kanałach social media

Optymalizacja działań w kanałach social media
Optymalizacja działań w kanałach social media

REKLAMA

REKLAMA

Słowo „optymalizacja” kojarzy się wielu ludziom ze skomplikowanymi obliczeniami matematycznymi i analizą danych. Okazuje się jednak, że sposoby optymalizacji działań marketingowych na podstawowym poziomie są całkiem łatwe. Wszystko polega na stopniowej poprawie uzyskiwanych wyników. Zastosowanie procesu optymalizacji wymaga racjonalnego spojrzenia na obecną sytuację i następnie - poprzez eksperymentowanie i analizę - opracowanie sposobów na to jak zastosować lepsze podejście.

Jednym z najważniejszych kanałów marketingowych w Internecie są aktualnie media społecznościowe. Działania prowadzone na Facebooku, Twitterze, Linkedin, Google+ oraz pozostałych portalach, mogą doprowadzić do zwiększenia ruchu na stronie, pozyskiwania potencjalnych klientów i wzbudzenia zainteresowania ze strony odbiorców.

REKLAMA

Poniżej znajdziesz kilka ciekawych pomysłów, które możesz wykorzystać do optymalizacji kanałów social media.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Zapisz się na nasz newsletter

Używaj grafiki i zdjęć o odpowiedniej rozdzielczości

REKLAMA

Jeśli nie zwracasz uwagi na rozdzielczość zdjęć publikowanych w social media, może okazać się, że będą one zniekształcone lub niepotrzebnie przycięte. Sytuację taką można zazwyczaj zaobserwować w przypadku zdjęć które znajdują się w nagłówkach profili na poszczególnych portalach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Aby upewnić się, że Twoje profile na social media odzwierciedlają wizerunek marki w najlepszy możliwy sposób, postaraj się stosować grafiki o rozdzielczości (w pikselach) rekomendowanej przez poszczególne kanały social media. Poniżej znajduje się lista rozdzielczości dla Facebooka, Twittera, Linkedin, Google+, Pinterest oraz Youtube. Pierwsza liczba oznacza szerokość, druga wysokość.

Facebook w marketingu business-to-business

  • Facebook

Zdjęcie w tle: 851 x 315

Zdjęcie profilowe: 160 x 160 (załaduj w rozdzielczości 180 x 180)

Ikony aplikacji: 111 x 74

Oś czasu: 504 x wysokość obojętna (zdjęcie), 484 x 252 (link)

  • Twitter

Zdjęcie w tle: 1252 x 626, 1500 x 500 (po zmianie designu)

Zdjęcie profilowe: 250 x 250

Zdjęcie zawarte we wpisie: 1024 x 512

  • LinkedIn

Zdjęcie banerowe: 624 x 220

Logo: 100 x 60

Zdjęcie z linkiem do strony: 100 x 100

  • Google+

Zdjęcie w tle: 1010 x 608 (zalecane), 480 x 270 (minimalne), 2120 x 1192 (maksymalne)

Zdjęcie profilowe: 250 x 250

Zdjęcie zawarte we wpisie: Proporcje 4:3, (minimalnie 800 x 600)

  • Pinterest

Okładka: 217 x 147

Miniatura zdjęcia: 51 x 51

  • YouTube

Zdjęcie banerowe: 2560 x 423 (desktop), 1546 x 423 (urządzenia mobilne)

Siedem mitów dotyczących landing page

Testuj regularność umieszczania nowych wpisów

REKLAMA

Specjaliści ds. marketingu przeprowadzili wiele testów, aby przekonać się kiedy jest najlepszy czas na umieszczanie nowych wpisów. Okazuje się, że dla Facebooka, publikacja raz na dwa dni przynosi zazwyczaj największą liczbę polubień. Jeśli chodzi o Twitter, 1 do 4 wpisów każdej godziny jest najlepszą strategią (biorąc pod uwagę średni wskaźnik CTR linków zawartych w tweetach). Zalecenia te mogą stanowić znakomity punkt startu. Pamiętaj jednak, że idealna częstotliwość umieszczania nowych wpisów zależy od tego jakie są wymagania specyficznej grupy odbiorców z którą się komunikujesz. Dla przykładu, jeśli większość obserwatorów konta na Tweeterze widzi ok. 20 nowych tweetów każdej godziny, a Ty umieszczasz cztery wpisy na godzinę, co piąty wpis na ich tablicy będzie pochodził od Ciebie. Brzmi dość spamersko, nieprawdaż? Dowiedz się więcej o swojej grupie docelowej i zastosuj najlepsze możliwe podejście.

Oto prosta strategia pozwalająca na zdeterminowanie optymalnej częstotliwości umieszczania nowych wpisów. Po pierwsze, dla każdego kanału z którego korzystasz, wyznacz publikację co dwie godziny i trzymaj się tego grafiku przez cały tydzień. W ciągu tego czasu, upewnij się, że rejestrujesz najważniejsze statystyki dotyczące social media (polubienia, dzielenie się wpisami, wskaźnik CTR, liczbę potencjalnych klientów itd.) Następnego tygodnia, postaraj się umieszczać nowy wpis co 1,5 godziny i zobacz czy (i jak) wpłynie to na najważniejsze wskaźniki marketingowe. W ciągu kolejnych tygodni, jeszcze bardziej zwiększ częstotliwość publikacji. W ciągu miesiąca, z pewnością dowiesz się o tym które rozwiązanie pozwoli na zachowanie optymalnych wartości najważniejszych dla Ciebie wskaźników.

Obowiązki informacyjne e-przedsiębiorcy


Opracuj najlepszy czas na publikację treści

Jeśli chodzi o Twitter, okazuje się, że najlepszy czas na umieszczanie nowych wpisów to 17:00 (Wtedy możesz liczyć na największą liczbę retweetów). W przypadku Facebooka, samo południe oraz 19:00 zdają się być najlepszymi okresami na zmaksymalizowanie zasięgu publikowanych wpisów. W tych okresach zauważono, że użytkownicy najczęściej dzielą się treściami udostępnianymi przez innych. W ostateczności, istnieje wiele badań które wskazują na najlepszy czas na publikację. Tak samo jak w przypadku częstotliwości, najlepiej jest przeprowadzić testy aby opracować najlepszy czas na podjęcie działań marketingowych.

Na początku, warto sprawdzić narzędzie do analizy treści publikowanych w social media (np. Hoot Suite) i stworzyć listę wpisów które otrzymały największą liczbę kliknięć. Dzięki analizie tej listy, będziesz w stanie zobaczyć jaki czas jest najlepszy na umieszczanie nowych wpisów. Dla przykładu, jeśli zobaczysz, że 7 z 10 najpopularniejszych wpisów na Facebooku zostało opublikowanych między 13:00 a 14:00, możesz założyć, że jest to najlepszy czas na publikację. Nigdy nie przestawaj eksperymentować i dowiedz się jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla Twojego rodzaju działalności.

Prowadzenie e-działalności - obowiązki informacyjne

Czy znasz inne sposoby na optymalizację kanałów social media? Jaki czas jest według Ciebie najlepszy na publikację nowych wpisów? Zachęcam do podzielenia się opinią poniżej.

Autor: Grupa Tense.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

Dotacje KPO wzmocnią ofertę konkursów ABM 2024 dla przedsiębiorców

Dotacje ABM (Agencji Badań Medycznych) finansowane były dotychczas przede wszystkim z krajowych środków publicznych. W 2024 roku ulegnie to zmianie za sprawą środków z KPO. Zgodnie z zapowiedziami, już w 3 i 4 kwartale możemy spodziewać się rozszerzenia oferty dotacyjnej dla przedsiębiorstw.

"DGP": Ceneo wygrywa z Google. Sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej

Warszawski sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej. Nie wolno mu też przekierowywać ruchu do Google Shopping kosztem Ceneo ani utrudniać dostępu do polskiej porównywarki przez usuwanie prowadzących do niej wyników wyszukiwania – pisze we wtorek "Dziennik Gazeta Prawna".

Drogie podróże zarządu Orlenu. Nowe "porażające" informacje

"Tylko w 2022 roku zarząd Orlenu wydał ponad pół miliona euro na loty prywatnymi samolotami" - poinformował w poniedziałek minister aktywów państwowych Borys Budka. Dodał, że w listopadzie ub.r. wdano też 400 tys. zł na wyjazd na wyścig Formuły 1 w USA.

REKLAMA

Cable pooling - nowy model inwestycji w OZE. Warunki przyłączenia, umowa

W wyniku ostatniej nowelizacji ustawy Prawo energetyczne, która weszła w życie 1 października 2023 roku, do polskiego porządku prawnego wprowadzono długo wyczekiwane przez polską branżę energetyczną przepisy regulujące instytucję zbiorczego przyłącza, tzw. cable poolingu. Co warto wiedzieć o tej instytucji i przepisach jej dotyczących?

Wakacje składkowe. Od kiedy, jakie kryteria trzeba spełnić?

12 kwietnia 2024 r. w Sejmie odbyło się I czytanie projektu nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Projekt nowelizacji przewiduje zwolnienie z opłacania składek ZUS (tzw. wakacje składkowe) dla małych przedsiębiorców. 

REKLAMA